Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik geloof dat er staat: Reparaties te doen. Anders zou er imo staan réparations fait of zoiets. Moet nog dus. Maar ik heb slechts wat basiskennis Frans, het zou zomaar iets anders kunnen zijn.
Derk heeft het bij het rechte eind: de carburateur en tellerkabel behoeven reparatie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 11872
- Xantia TD SX
Hier is nog even dat lijstje: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200873/P1005/#1277642
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ami 8 Club (1970)
Ik had het lijstje ook gevonden
Inmiddels een mailtje terug gehad van de verkoper,
Bonsoir,
Si vous voulez avoir la voiture il vous faudra au moins proposer autant voir plus. A vous de me confirmer votre offre ou pas.
Effectivement le carburateur a un problème de ralenti à froid mais n’empêche pas la voiture de tourner.
A votre disposition pour toute autre question.
Salutation Rémi.
Even door de vertaalmachine gehaald en daar kwam uit,
Dat de motor moeite heeft met stationair lopen koud, waarschijnlijk dus de automatisch ckoke?
Die tellerkabel maak ik me niet zo’n zorgen om.
En hij vraagt je vriendelijk om wat meer te bieden…
Ami 8 Club (1970)
Hah er stond ook nog wat voor namelijk dat een anders persoon ook had geboden net iets onder mijn bod en daarom moest ik iets meer bieden als die persoon
Maar dat van die carburateur kan kloppen?
Weet iemand trouwens wat een db riem in het Frans is?
Jij, hij geeft aan om hetzelfde of hoger te bieden.
db-riem = une courroie de distribution
Ami 8 Club (1970)
Ja ik snap het helemaal ik had 600 geboden daarna stond in de advertentie 400 euro dus ik vroeg kan ik hem dan ook voor 400 hebben, maar nu had iemand anders ook al 550 geboden dus moest ik wel 600 bieden als ik hem wou.
Ik moest dus hoger bieden als die ander.

Totaal aantal Berichten: 6202
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Robin, als je het geld hebt en de echte interesse, dan moet je een afspraak maken met die man. Eerst kijken, dan pas echt bieden. Hij zal eerder geneigd zijn een bod te accepteren als je met harde knaken voor z’n neus staat. Buiten dat weet je dan ook waar je op aan het bieden bent, zo op afstand werkt niet echt.
Ja dat snap ik maar hij had er eerst bieden bij staan dus ik dacht ik kan het altijd proberen voor een lage prijs, maar nou schrijft hij dat de distributieriem nooit is vervangen dus rijdend naar Nederland zit er zowiezo niet in.
Dan nog vind ik 600 euro bijzonder weinig geld. Op de foto’s ziet het eruit als een zeer strakke GT. Eigenlijk een van de weinige BX’en (naast de Leader) die ik erg mooi vind in het zilvergrijs (Gris Perlé). Als de carburateur en de tellerkabel maar het enige zijn wat er aan gedaan moet worden.
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 6202
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Wil je daar een eerlijke reactie op? Ga er maar vanuit dat het een puinhoop is
Ami 8 Club (1970)
Ja als de db-riem nog nooit is varvangen weet ik ook niet hoe het met de rest van het onderhoud zal zitten.
Maar er was nergens roest te zien op de auto zij die, maar ik heb ook geen oprijwagen ofzo dus dan wordt ophalen al moeilijk.