Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat heeft dus te maken dat het een grijs kenteken bx is?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 662
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Grijs kenteken begint standaard met een B of een V.
Tegenwoordig is het volgens mij zo dat vrachtwagens/lijnbussen met een B beginnen en bestelbusjes met een V, al weet niet 100% zeker of dit in alle gevallen altijd zo is.
Personenauto’s op grijs kenteken zie je haast niet meer, aangezien de regelgeving een stuk minder interessant is (je móet nu een zakelijk BTW nummer hebben om op grijs kenteken te kunnen rijden).
Even van een belastingadvies site de voordelen van een Grijs kenteken geplukt:
1. De meeste bestelbusjes rijden op diesel. Aangezien diesel aanzienlijk goedkoper is per liter dan benzine bent u goedkoper uit bij de pomp.
2. De wegenbelasting voor diesel ligt normaal 2 maal zo hoog als die van benzine. Grijs kenteken auto’s hebben echter een apart tarief. Deze ligt aanzienlijk lager dan dat u betaalt voor een auto met een geel kenteken. Bijvoorbeeld, een gemiddelde kleine bestelauto op diesel kost aan wegenbelasting maar zo’n 260 euro per jáár.
3. Een auto op grijs kenteken is niet bedoelt als luxe auto, dus er wordt geen BPM (luxe belasting voor motorrijtuigen) over deze auto’s geheven. Dit betekent dat de prijzen zo’n 30% lager liggen dan wanneer u een gelijkwaardige luxe auto koopt.
Vroeger mocht je zo’n auto dus ook gewoon privé rijden, ook al was de auto daar eigenlijk niet voor bedoeld. Koop je nu privé een auto met grijs kenteken, verlies je helaas de belastingvoordelen. (Mijn 1e auto was ook een auto op grijs kenteken, vandaar).
Je hebt nog steeds het voordeel dat de provinciale opcenten er volgens mij niet bij zitten. Scheelt ongeveer een tientje per maand.
Persoonlijk vind ik het niks…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
BasisBIX schreef:Volgens mij staat er gewoon “BX 16 TGI” op de klep.
zou wel beter kloppen
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Klik
Persoonlijk vind ik het niks…
Is dit echt of gefotoshopt? Als het echt is, vind ik hem wel mooi. Maar ik heb m’n twijfels. Eerst 148 pk en vervolgens 180. Eerst 5 deuren en dan maar 3? Tikje twijfelachtig.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Op alle foto’s is te zien dat de achterdeuren zijn vastgelast…
En dat is geen photoshop.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
wie doet er nou een sticker van een c5 op de motorkap van een bx? Zo te zien is ie gek op boren.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Ik vind het getuigen van lef en een innovatief vermogen. Gewoon eens andere paden bewandelen.
Als project is het een leuk ding, op de C5 sticker na dan!
Ik geloof hem best wel als hij zegt dat het blok is bewerkt richting de 180 pk, waarom niet? En die gaten? Tsja, je zult het toch moeten koelen allemaal.
Dus prima ding!

Totaal aantal Berichten: 6212
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Helaas alleen voor op het circuit. Maar ik vind het een goed ding…

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Eens, het is in elk geval met een duidelijke visie gedaan. Smaken verschillen, maar zo te zien is hier wel een liefhebber mee bezig geweest. Alleen die C5 sticker…. houdt ‘ie niet van BX-en of zo?
Ik heb 4 à 5 jaar geleden al foto’s van deze bx gezien, waarvan sommige daarvan ook in deze advertentie worden gebruikt.

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Waterkoeler naar achteren gebouwd… staat in de tekst.
Lijkt mij duidelijk waar al die gaatjes voor zijn dan.
C5 sticker zal allicht reclame kunnen zijn… is ding niet van de lokale dealer (-monteur)?
Vind het wel geinig karretje zo…
Waarom zou er geen type goedkeuring mogelijk zijn? In DLD kun je op veel een TUV krijgen.
Goed je verlichting moet weer hersteld worden, maar verder?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Kent iemand deze, heb hem op het forum nog niet voorbij zien komen:
http://link.marktplaats.nl/389275292
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Totaal aantal Berichten: 5533
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mighel schreef:Kent iemand deze, heb hem op het forum nog niet voorbij zien komen:
Daar is zelf een topic ervan..
De staat van deze auto is erg slecht, de bodem is naar zeggen erg krokant..
Hoewel de uiterlijk erg mooi is (voor een type2), is het toch een sloper?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?