























Totaal aantal Berichten: 5511
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat is er met die bumpers?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
opzich niets, behalve dat ze niet groen zijn dan.
Dat was mooier geweest vind ik.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Een leuke BX Break diesel type 2 uit 1986
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Komt wat duur over… maar als het onderhoud echt helemaal up-to-date is, is het misschien nog niet eens zo heel gek geprijsd. Als ik kijk wat de mijne onderhand gekost heeft
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Spochtje in ‘midden’ Frankrijk voor 350 euro!?
Deze is gelukkig weer duurder geworden
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GWHENDRIKS2 schreef:Wat is er met die bumpers?
Art schreef:opzich niets, behalve dat ze niet groen zijn dan.
Dat was mooier geweest vind ik.
Ze zijn groen, alleen een beetje verweerd, zoals alle originele, ongespoten bumpers.
Belangrijker is dat ze onbeschadigd zijn.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Forest schreef:beerpeet schreef:Weer een TRD in Vert Cali met erg weinig km’s:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=143520224![]()
Nu zonder lelijke spoilers en voor een redelijke prijs.
Jeetje, dat is een Beauty !!
Jaaaa, hoooor…. Dat ding is vast alweer bij een handelaar terecht gekomen.
Maar ik hoop bij een liefhebber.
Ach ja, dan deze maar: http://www.leboncoin.fr/voitures/187302173.htm?ca=12_s
Of toch liever deze: http://www.leboncoin.fr/voitures/183834325.htm?ca=12_s
(Kom er maar in, Duif )










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Niet gek natuurlijk dat ik van deze GT gecharmeerd ben: http://www.leboncoin.fr/voitures/148307566.htm?ca=12_s
Nu wil ik een auto op LPG. Was het nu in de BX-cultuur een doodzonde op een GT op gas te zetten, of was het gewoon niet een heel geschikte motor ervoor? Er was iets…. maar wat was het?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Een BX GT loopt prima op lpg.
Alleen moet je wel af en toe kleppen stellen en dat is bij deze motor veel werk (nokkenas moet eruit)!





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Inderdaad. Je zou eventueel het gebruik van Flashlube kunnen overwegen om dit bijverschijnsel tegen te kunnen gaan. Maar verder is er niets op tegen om op LPG te rijden. Aangezien voor de GT een brandstof met een wat hogere octaangetal is voorgeschreven (superbenzine) is LPG een prima alternatief, omdat LPG van nature een hogere klopvastheid heeft dan benzine. Vind de GT dus best lekker.
CitZX1.8iFurio schreef:... Er was iets…. maar wat was het?
Misschien ben je in de war met de 1.8 8v die in de Xantia werd geleverd? Die is inderdaad minder geschikt voor LPG, ivm sneller inslijtende kleppen. Maar daar heeft de BX geen last van, hoewel het natuurlijk nog altijd sneller slijt dan op benzine.
De 1400’s zijn daarom ook wat makkelijker met LPG, daar hoef je immers niet de hele nokkenas van te verwijderen voor het stellen van de klepspeling.










Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Aha. Ik snap het. Maar moet ik me dan indenken dat om de 20.000 km de kleppen weer gesteld moeten worden ofzo?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
In ieder geval vaker dan eens in de 250.000 kilometer


Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Mooi wagentje: http://link.marktplaats.nl/436259395


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
misschien nog wel interesanter:
http://link.marktplaats.nl/436374956
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Jeger schreef:Mooi wagentje: http://link.marktplaats.nl/436259395
Zeker een leuk ding! Wel apart: uiterlijk lijkt het een gewone 14TE, interieur idem dito. Maar de LM-velgen en het injectie-blok lijken inderdaad wel op een Toulouse te duiden, ook al mist de bestickering op de buitenkant. Bijzonder is zeker dat de binnenbekleding nog heel is. Wellicht garage-gestald geweest?
CitZX1.8iFurio schreef:Aha. Ik snap het. Maar moet ik me dan indenken dat om de 20.000 km de kleppen weer gesteld moeten worden ofzo?
Nou, om het makkelijk te houden zou ik het in elk geval bij elke distributieriemwissel checken en evt. afstellen. Dit ivm het verwijderen van de nokkenas waarvoor überhaupt de distributieriem verwijderd moet worden. Er is helaas geen shortcut mogelijk omdat de stelplaatjes onder de beker zitten die verwijderd moet worden om bij de stelplaatjes te komen. Hier was ik pas geleden nog door Waterman op gewezen toen ik voorstelde om het met een speciaal tooltje te doen zoals bijvoorbeeld ook bij Volkswagen wordt gedaan, maar wat in dit geval dus constructief niet mogelijk is.