





























Totaal aantal Berichten: 11877
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat topic is hier gebleven…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Kijk,dat topic zocht ik!
Ziet er best goed uit op een sport.
Met z’n vieren in je Eendje.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Tjerk schreef:En een hele fraaie Toulouse.
Inderdaad een mooi exemplaar.
Is die kmstand hoog voor zo’n 1.4 TU motor of kan deze nog wel hetzelfde nog een keer lopen met goed onderhoud?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Het zijn sterke blokjes. Er zijn zeker voorbeelden bekend met hoge km-standen, waaronder een rode op LPG waar enkele forummers/BX-clubleden (o.a. Marten Postma en XBXG) een tijdje mee hebben gereden op LPG. Die heeft dacht ik dik 400.000 km gedraaid. En het blok deed het naar ik heb begrepen op het eind nog prima. De enige bekende issue met de TU’s is de koppakking die rond de 200.000 km wel eens wat lekkage willen vertonen. En die schijnen verder vrij makkelijk te vervangen te zijn zodra dat nodig is. Maar dat is bij deze Toulouse dus al gebeurd! De TU is überhaupt een vrij makkelijk ontworpen motorblok qua onderhoud, alleen de startmotor is wat lastiger bereikbaar t.o.v. een XU(D).
Verder zijn het lekker soepele blokjes die al lekker laag in de toeren reageren. Sloom is zo’n TU zeker niet, ondanks dat het de basismotor is. Prima ding voor dagelijks gebruik!
Gezien de zaken die reeds aan deze Toulouse zijn vervangen vind ik 500 euro zeker niet teveel, zolang je natuurlijk lekker spul uit Frankrijk daar niet mee vergelijkt (daar moet vaak nog wel eea aan gebeuren, al is het maar dat je ‘m naar NL moet halen). Erg leuk ding dus!






Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
kom op mensen wie gaat deze zwarte schone even repareren??
Bij komt ie eerst toch in de stalling! dus wie eerder komt!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212102/
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
TU motoren zijn sterk, halen de 3 ton normaal gesproken makkelijk.
Het olie verbruiken net als de zwarte komt vaker voor. Mijn zilvere ‘cannes’doet dat ook.
S’morgens een blauwe walm tijdens starten en ong 1 litertje op 1000km. Kan ze oud mee worden maar het is vrij eenvoudig te herstellen (klepseals)
Aangezien mijn 16v over 2 weken rijd zal de cannes toch weg moeten.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
siemenazu schreef:kom op mensen wie gaat deze zwarte schone even repareren??
Bij komt ie eerst toch in de stalling! dus wie eerder komt!
Hmm, ik lees daar net wat over in ‘t cafe…






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Een hele mooie TZI in een redelijk zeldzame kleur, en met airco!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Kan zijn dat ik het mis heb maar die airco is in ieder geval niet origineel dan. Zie geen airco knoppen..
Hoe zit dat eigenlijk met de olie peil / druk meter?
K zie soms Bx ‘en waarbij de meter wel uitslaat en bij andere weer niet
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

























Totaal aantal Berichten: 6202
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Tjerk schreef:Een hele mooie TZI in een redelijk zeldzame kleur, en met airco!
Een hele mooie? Welke bril heb jij op? Wat een puinhoop is dat ding, zeg…
CVosje1994 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de olie peil / druk meter?
K zie soms Bx ‘en waarbij de meter wel uitslaat en bij andere weer niet
Sommige hebben volgens mij alleen een peilmeter en geen drukmeter, maar de peilmeter werkt niet altijd even lekker. Heb bijv een tijd met een peilmeter gezeten die amper uitsloeg terwijl t carter voor de helft volgaf op de peilstok of iets daarboven. Dan zou je toch zeggen dat hij ook voor de helft moet uitslaan? Dat deed hij niet…
Dank je wel voor je antwoordt
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hilko16TZI schreef:Tjerk schreef:Een hele mooie TZI in een redelijk zeldzame kleur, en met airco!
Een hele mooie? Welke bril heb jij op? Wat een puinhoop is dat ding, zeg…
Waarom als ik vragen mag? Ik stoor me niet echt aan die schoonheidsfoutjes
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Die 16TZI komt me vaag bekend voor, volgens mij heeft deze ook een tijdje bij Martien Mooijman gestaan. Ik heb ‘r toen van wat dichterbij kunnen bekijken, en het zag er toch zeker niet slecht uit. Inderdaad die flauwe deuk in het linkerachterscherm, maar verder geen roest van betekenis. En het blok liep erg mooi. Maar of de airco nog functioneert kon ik toen niet ontdekken. Dus ik zou dit geen puinhoop willen noemen, eerder gewoon een goed gebruikte BX met de bijbehorende gebruikssporen. Full options vind ik wel wat optimistisch, want afgezien van de -inderdaad niet af fabriek ingebouwde- airco zit alles al standaard op een TZI.