3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
daans turbo 2 bezig met schade herstel
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 02 maart 2010 11:24 PM
  [ # 31 ]

Heb vandaag mijn hemeltje terug gekregen van de bekleder zie de laatste 2 foto’s perfect gewoon aankomende zaterdag de dame verder opbouwen
Verder moet ik eerst nog even op zoek naar een goed voorruit rubber iemand ideeen,de oude is gesneuveld tijdens demontage….............

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 14 maart 2010 04:18 PM
  [ # 32 ]

project vordert gestaag gisterochtend achterruit erin gelijmd(zie foto’s),aankomende zaterdag ga ik even langs het CX-club magazijn om een voorruit rubber op te halen.Loop van volgende week gaat de voorruit erin.

Dan de auto verder APK klaar maken moet oa.nog een nieuwe uitlaat onder,startmotor is van de week vervangen,gaat de goeie kant op zo.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 maart 2010 02:30 PM
  [ # 33 ]

Goed bezig Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 maart 2010 11:44 PM
  [ # 34 ]

Zo vandaag even bij het CX-club magazijn geweest,en heb het laaste voorruit rubber weten te bemachtigen,die ze hadden.
Weet niet of ze elders nog zijn te vinden,denk het wel maar bij het CX-club magazijn even niet meer.

Een kennis van mij komt binnenkort even helpen de ruit te plaatsen,heeft iemand nog tips waar je op moet letten…............

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 15 april 2010 10:55 AM
  [ # 35 ]

Gisteravond de draad weer opgepakt,heel fanatiek begonnen met het plaatsen van de voorruit,maar…...
Ik heb een paar weken geleden een nieuw voorruit rubber opgehaald bij het cx-club magazijn,het model is goed maar ik heb het idee dat deze veel te kort is.

Het rubber was met geen mogenlijkheid om de ruit heen te krijgen,iemand ervaring hoe strak het rubber om de voorruit heen gaat voordat deze in de wagen geplaatst wordt?

Na 2 uur proberen en een hoop ergenis opgebouwd heb ik maar eerst de uitlaat(middenstuk) vervangen,moest ook nog gebeuren

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 april 2010 09:57 PM
  [ # 36 ]

vooruit rubber - zou er toch goed/makkelijk om moeten passen….. gek, wel goede rubber ? kan je die niet vergelijken met je oude ??  de diverse CX garages hebben vast wel een andere liggen voor je anders.

monteren voorruit - zelf nog niet gedaan. was dat niet een truc met een beetje zuurvrije vaseline rond de sponning en dan de truc met een touw door/in het rubber en dan er in vanuit het interieur trekken (en van buiten duwen) ??

achterruit monteren - zelf in een ruime kit laag gelegd ? nog lastig ? wat voor kit ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 16 april 2010 02:49 AM
  [ # 37 ]

aangezien de voorruit bij mij ook vervangen moet worden, gaarne idd info over hoe dat het beste kan!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 16 april 2010 11:08 AM
  [ # 38 ]
cx25gtit2 schreef:

achterruit monteren - zelf in een ruime kit laag gelegd ? nog lastig ? wat voor kit ??

inderdaad achterruit in een ruime kitlaag gelegd,kit aanbrengen ruit erop/erin leggen en goed aandrukken met de hand,kit laten drogen en klaar.(naam van de kit even kwijt,kom ik op terug vlgd.week)
Ik heb wel even de steuntjes voor de sierlijstjes en de achterklep even weggehaald.

Zo simpel als de achterruit ging zo lastig is de voorruit,ik ga eerst even een of twee cx specialisten bellen en vragen of ze een voorriut rubber op de plank hebben liggen,en zoja hoe lang deze is misschien ga ik wel even langs bij deze of gene specialist

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 april 2010 10:22 PM
  [ # 39 ]

Woensdagavond het vervolg van de vooruit ik mag uit een sloper een GTI TURBO 2 van een kennis van mij het vooruitrubber halen.
Het rubber die ik van de CX club heb gaat binnenkort weer retour naar het magazijn,ben benieuw wat ze hierover gaan zeggen.

Probeer een beetje vaart achter het project te zetten maar tijd ontbreekt mij grrrrrrrrrrrr,het streven is nu half mei klaar.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 26 april 2010 10:55 PM
  [ # 40 ]

Zit er nog een ruit in die sloper? Het is mij helaas nooit gelukt om een rubber en ruit heel te demonteren. Bij alle pogingen hield ik een gebroken ruit en een heel rubber over. Van de laatste cx die ik gedemonteerd heb het rubber maar kapot gesneden om i.i.g. een goede ruit over te houden.
De ruit monteren gaat redelijk eenvoudig. Het rubber zonder de pees (sierstrip) om de ruit en een soepele beetje dikke elctro kabel in de groef. De uiteinden aan de onderzijde van de ruit. Smeer de buitenkant van de zijde van het rubber die naar binnen moet en de groef in met wit banden montage vet of groene zeep. Leg de ruit in de sponning. Laat een helper aan de buitenzijde de ruit aandrukken en naar beneden duwen en trek langzaam om en om aan de draaden zodat de rubber lip gelijkmatig over de sponningrand komt. Werk behoedzaam rond. Belangrijk is dat je de ruit aan de onderzijde meteen goed diep in de sponning drukt anders kom je boven niet uit en als dat ontdekt als de ruit al half gemonteerd zit is dit erg lastig.
Och lees dit even

Mooie operatie dat dak. Ziet er heel erg mooi uit. Welke kit heb je in de dakrand gebruikt?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 april 2010 11:49 PM
  [ # 41 ]
samuel schreef:

Mooie operatie dat dak. Ziet er heel erg mooi uit. Welke kit heb je in de dakrand gebruikt?

Dakrand zit gepuntlast niet gekit,achteraf na het lassen is de rand afgekit en toen gespoten!
Alle puntlassen zijn van het donordak behoedzaam uitgeboord,en naderhand heb ik alle gaatjes volgelast op de schoongeslepen randen van de auto,was me een werk.

Bedankt voor de tips betreffende de voorruit we gaan het weer proberen woensdag

Ps samuel bedoel je de kit die de spuiter heeft gebruikt,geen idee

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 april 2010 11:58 PM
  [ # 42 ]

laat je weten hoe het gelukt is bij die sloper ??
suc 6 !

ehhh…......  weet je nog welke kit je hebt gebruikt voor de achterruit ?

(iemand anders moet er nog een terug plaatsen in kit)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 april 2010 12:19 AM
  [ # 43 ]

Oh ja nog een tipje. Voordat je de daklijsten monteerd de dakrand lekker vet in de vaseline smeren, ook in de sierlijst vaseline aanbrengen. Het teveel later gewoon wegpoetsen. Dan voorkom je voor jaren dat het daaronder heel stiekem begint te rotten..

Ja ik bedoelde idd de kit die de spuiter heeft gebruikt. Ik heb een ervaring dat na een daktransplatatie na een dakschade de naad niet goed was behandeld en ik er na een paar jaar achter kwam dat er ineens een gat viel in de dakrand…als een soort verstopte ingebouwde service van binnenuit… niet om je te stangen maar toch cry (vandaar die vaseline overigens)

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 27 april 2010 01:13 PM
  [ # 44 ]

Als er roest tussen de twee naden zit kan er na verloop van tijd idd. een gat vallen in de dakrand.
Van binnenuit kan je er goed bij met een antiroestmiddel,dat heb ik dus ook gedaan ik heb de hele rand van voor tot achter volgespoten ik gebruik kendall voor de mensen die het willen weten

Buitenzijde gewoon afgekit en gespoten wat ik al zei,dat is gedaan door de plaatwerker/spuiter.

Antwoord op de ruitenkit geef ik donderdag dan ben ik weer bij mijn eigen auto,ga eerst proberen om de voorruit en uiteraard het ruitrubber heel uit de sloper te krijgen morgenavond

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2010 01:53 PM
  [ # 45 ]

Een voorruit demonteren kan perfekt zonder het rubber of de ruit te beschadigen.
Het enige dat je nodig hebt is een grote platte schroevedraaier waar de scherpe kantjes van zijn afgerond.
De strip in het rubber kan je gewoon laten zitten.
In het interieur van de wagen demonteer je de bekleding rond de ruit zodat je aan het rubber kan,met de schroevendraaier duw je het rubber voorbij de carroserie rand.
Je begint opzij en je werkt van de ene zijkant naar de andere, de onderkant komt vanzelf los als je de ruit met rubber er in z’n geheel uitneemt.
Het is echt een werkje van 2X niks, ik heb met deze werkwijze al 10 tallen ruiten gedemonteerd waarvan de rubbers en ruiten onbeschadigd waren en perfekt herbruikbaar zijn.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook