Ja, nog een paar kleine dingetjes en zij kan naar de keuring. Ik moet de gordels er in maken en de sierlijsten moeten er nog tegenaan, maar dat doe ik later omdat ik misschien een paar dingen aan de lak nog ga doen en dan zouden ze er weer af moeten.
En ik moet onderzoeken of de tank nog in orde is, maar dat doe ik buiten. Zij loopt nu op een benzinetank onder de motorkap, een jerrycan met een slang er in. En ja, ik heb overal CO2 blussers om me heen, dus geen paniek.
Jerrycan benzine onder de motorkap klinkt wel rock & roll! Ik heb nog wel een voor zo ver ik weet knappe benzinetank uit m’n sloper liggen op zolder.
Ik had laatst hemelbekleding besteld bij Chyparse, toen ik het uit de verpakking haalde vond ik het er eerst een beetje goedkoop uit zien maar toen ik hoorde dat het origineel niet meer te krijgen is dacht ik: dan probeer ik dit wel.. Gelukkig maar. Ik vind het nu zelfs mooier dan het origineel!
De andere 3 delen staan hier nog niet op de foto’s:
Mijnalbum.nl
Is de hemel geplaatst toen je het dak al gemonteerd had, of los op de grond bij het gedemonteerde dak?
Even vergeten… wat is je RAL-code van je dak. Blijft mooi bij zwart
Ik had het dak op z’n kop gelegd en de zowel het dak als de bekleding ingesmeerd met 3M lijm. Daarna op het uiteinde van de bekleding in het midden een klein streepje gezet en op hetzelfde punt van van het dak ook omdat je de bekleding in 1x goed moet leggen. Dit heb met een hulpje gedaan.
Het lijkt alsof het net aan/net niet past maar het rekt wat en dan houd je zelfs iets over.
Na het plaatsen van de bekleding heb ik het aangerold met een verfroller
Dankje, ja het dak vind ik ook erg mooi geworden. Ik zal even voor je nakijken welke kleur het is. Zou het zo snel even niet weten
Smakman schreef:Ik heb een keuze gemaakt voor de kleur van het plaatwerk vooral met behulp van het volgende plaatje:
Het was even zoeken maar volgens mij is het deze kleurencombi, corrigeer me als ik ernaast zit:
Plaatwerk: Rouge cornaline AC 419
Dak: Gris Nacre AC 095
Velgen: Gris Rose AC 136
Wat zou er voor kleur in de koplampenbak moeten?
Bvd.Gr. Nick
Een belangrijke toevoeging is dat die kleur in Polen toen niet te krijgen was (dak)
Hij heeft me een ander laten zien, een beetje metallic. Het leek precies hetzelfde dus heb het maar laten doen. Ik zal nog eens kijken in de schuur, daar moet ergens een doos met autolak staan wat ze over hadden en naar mij gestuurd hebben
@ SPAM. Op het potje verf staat: Citroen dach(dak) 095
Smakman schreef:@ SPAM. Op het potje verf staat: Citroen dach(dak) 095
En weer bedankt voor de service….
Na een vrij lange stilte van mijn kant op dit forum kan ik eindelijk mededelen dat de DS klaar is!
Het duurde allemaal langer dan de planning maar de planning moet je achteraf maken heb ik wel eens gehoord. Er waren wat factoren zoals tijd/drukte/motivatie, welke het project wat vertraagde.
Ook de RDW heeft wat roet in het eten gegooid maar dit is allemaal opgelost en ik wil jullie hier niet speciaal mee vermoeien.
Er komt ook nog een gasinstallatie in. Achteraf had ik dat meteen moeten doen. Maarja..
Ik ben op een paar puntjes na erg blij met het resultaat en dat ik weer de weg op kan in deze fijne auto.
Op een later tijdstip ga ik met een vriend van me nog wat mooie foto´s maken met een goede camera.
Voor de gelegenheid heb ik alvast een paar foto´s gemaakt met mijn mobiel en op mijnalbum.nl gezet:
ZOOOO! Dat is mooi geworden, gefeliciteerd!
Veel zweefplezier gewenst!!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen

Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ziet er heel erg mooi uit! Mooi huis ook trouwens
Bedankt! Ik hoop er nog lang plezier van te hebben. Als ik het huis ooit nog eens overneem kan de voiture mooi in de verwarmde garage staan