1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Temperatuur Motorblok C3 1.4I
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 23 november 2009 01:29 PM

Beste,

Sinds enige tijd weer een electronische storing in onze C3. Na een tijd rijden (natuurlijk niet elke keer bij een dezelfde handeling maar dan wel en dan weer niet) gaat de temperatuur meter van de normale 3 streepjes opeens in het rood!

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Na uitschakelen van de motor en enkele seconden wachten voordat je hem weer start staan er weer 3 streepjes. Soms gebeurd dit probleem enkele keren achter elkaar maar kom er niet uit wanneer het veroorzaakt word.

Laatst grote beurt gehad en uitgelezen, geen storingen kunnen vinden.

Hoop dat iemand hier iets vanaf weet!

Groet,
Danny

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 24 november 2009 11:32 PM
  [ # 1 ]

Beste Danny,

ben inmiddels overgestapt naar een C4, maar ik heb drie jaar geleden hetzelfde probleem gehad met mijn C3. Temperatuurmeter sloeg zonder enige reden spontaan in het rood. Zakte dan weer naar normaal (3 streepjes) om vervolgens in het rood te blijven. Met de koeling was niets mis. Na onderzoek in de garage bleek dat 1 van de 2 sensoren die de temperatuur bijhoudt kapot was. Succes!

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 25 november 2009 11:28 AM
  [ # 2 ]

Beste Alexander,

Bedankt voor je reactie!
Weet je toevallig waar beide sensoren zitten? Bij navraag bij Citroen in Zaandam zit er maar 1 en deze zie je rechts naast het motorblok zitten. Is een kleine groene sensor met 2 draden…

Zal dit weekend deze vervangen en hopen dat dit het probleem is. Vreemd genoeg heeft onze C3 de laatste tijd steeds meer electronische storingen, is dat normaal bij een auto uit 2003?

Groet,
Danny

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 26 november 2009 12:57 AM
  [ # 3 ]

Danny, helaas weet ik niet precies waar de sensoren zitten. Van mijn garage heb ik toen begrepen dat er 1 in het instrumentarium/dashboard zit verwerkt, de ander onder de motorkap.

Tja, het is eigenlijk niet normaal dat een auto zoveel storing heeft. Ik heb mijn C3 nieuw in 2002 gekocht. Ik heb geloof ik 3 injectoren, 2 dynamo’s, 3 fabrieksradio’s en een linker voorveer versleten. Verder problemen gehad met gasklephuis, afgebroken bout in schakelpook, vocht in de koplampen, alsmede talloze electronische storingen. Kortom, ik werd er wel eens moedeloos van. Maar eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik er in 6 jaar tijd 170.000 km mee heb gereden. Op het laatst vond ik hem niet echt betrouwbaar meer. Zeker in deze tijd van het jaar met vocht en kou kwamen er steeds problemen.

gr. Alexander

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 26 november 2009 11:44 AM
  [ # 4 ]

Alexander,

Bedankt voor je reactie. Welke sensor was er bij jou toen defect? Wil van het weekend die onder de motorkap vervangen en hopen dat het probleem dan opgelost is.

Blijft natuurlijk een raar verhaal als je het de ene dag wel hebt en een andere dag niet. Er is totaal geen touw aan vast te knopen wanneer het wel gebeurd en wanneer niet. Lijkt er wel op dat het vaker gebeurd als je op een helling staat en stapvoets rijd.

Hoop dat je nog weet welke er toen vervangen is.

Danny

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 27 november 2009 01:04 AM
  [ # 5 ]

De sensor onder de motorkap is vervangen. Voor de andere zou het hele dashboard moeten worden verwijderd en dat is niet gebeurd. Volgens mij heb ik toen ongeveer 30 euro betaald voor de sensor. Bij mij kwam de storing op ieder willekeurig moment. Koude motor, warme motor, rijden in de stad, op de snelweg, in z’n achteruit. Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je! gr.A

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 30 november 2009 05:00 PM
  [ # 6 ]

Bedankt!
Afgelopen zaterdag naar Citroen in Zaandam gegaan omdat ik de sensor daar gereserveerd heb.

Kom binnen en heb 30 minuten moeten wachten omdat niemand kwam helpen. Is overal de service zo slecht bij Citroen garages? Zelf de receptionist gehaald omdat deze buiten stond te roken.

Nergens lag de sensor klaar dus moest de receptionist in het Citroen systeem opzoek naar het typenummer. Het mooiste komt nog, medewerker kreeg als melding “software tijdelijk niet bereikbaar” en nu? Niemand kon zonder de software de juiste sensor vinden. De magazijn medewerker werd niet gebeld omdat deze vrij had. Klant kan dus weer naar huis en wachten tot ze alles weer uitgezocht hebben.

Trieste service zeg… wilden ze me vandaag of ergens deze week terug bellen als ze het onderdeel gevonden hadden. Ken die service, moet je er zelf weer achteraan gaan bellen…

Hoor graag van jullie of dit bekend voorkomt bij Citroen garages, is namelijk niet de eerste garage die zo’n service heeft.
Voor de service alleen al zou ik niet nog een keer voor Citroen kiezen…

Danny

ps. sensor is nog niet vervangen, lijkt weer gewoon te werken

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 november 2009 08:23 PM
  [ # 7 ]

Hoi Danny,

wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze C3 1.4i. De motor temperatuur sensor (water sensor op factuur) is vervangen (23 euro ex btw).

er stond een tijdelijke storing in het systeem een kortsluiting in deze sensor. Ik heb het voor de zekerheid maar laten vervangen om geen problemen op langer termijn te krijgen.

helaas alleen een melding dat de Com2000 ook een storing veroorzaakt Sad die is helaas wel wat duurder.

gr Sep

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 08 december 2009 01:23 PM
  [ # 8 ]
dannysmieja schreef:

Hoor graag van jullie of dit bekend voorkomt bij Citroen garages, is namelijk niet de eerste garage die zo’n service heeft.
Voor de service alleen al zou ik niet nog een keer voor Citroen kiezen…

Ik ken inderdaad ook dealers die niet zo hulpvaardig zijn, maar gelukkig ken in ook een aantal dealers die wél heel hulpvaardig zijn.
Maar om nou dáárom geen Citroën meer te gaan rijden… Bij dealers van andere merken is het niet anders hoor, de ene dealer is behulpzaam, de ander ziet je alleen staan als je een auto wilt kopen.

Pluis het forum maar eens uit, er loopt al ergens een draadje over ervaringen met garages.

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 08 april 2010 11:10 AM
  [ # 9 ]

Nog altijd heb ik problemen met de temperatuursensor. Sensor op het motorblok is vervangen maar na korte tijd op de autoweg en daarna 5 minuten stationair laten draaien schier hij weer het rood in. Koeler slaat aan maar word gek van die temperatuur meter…

Iemand een idee wat te doen? Waar zit die andere sensor?

Groet,
Danny

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 26 april 2011 02:09 PM
  [ # 10 ]

We zijn weer een jaar verder, nog steeds niet de oorzaak kunnen vinden van deze storing. Zelfs Citroen garages vinden het niet.
Heb nu opnieuw de sensor vervangen maar heeft niets geholpen. Tegenwoordig geeft de temperatuur ook rood aan met ingeschakelde airco (airco stopt dan tevens tot de temperatuur weer goed is) dit gaat vanzelf binnen 3/4 minten als je sneller dan 50 kmh gaat rijden.

iemand nog suggesties?

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 29 juni 2011 07:19 PM
  [ # 11 ]

Beste mensen,

Nog altijd hebben we problemen. Ik weet me geen raad meer…
Niemand kan ons verder helpen… nu sta ik weer in de file en schiet de temp weer in het rood. Airco valt ook uit tenzij ik de verwarming op high zet en een aantal minuten wacht. De temp gaat weer terug naar normaal en de airco werkt weer (even).

Heeft iemand nog een idee?? Ook al is er niets aan de hand met de koeling… ik weet nu ook niet of er wel iets aan de hand is aangezien de temp steeds in het rood gaat..

Groeten,
Danny

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 29 juni 2011 10:23 PM
  [ # 12 ]

Ik heb 5.5 jaar C5 gereden, topauto.
Voor de C5 club is officieel dealer Oldenhage in Nieuw Vennep dé kennisbank.

Ik neem aan dat die ook jou probleem met de C3 kan oplossen.

Bel hem anders even om advies of een afspraak.
Volgens mij is het niet zover bij je vandaan.

Ik reed er altijd graag voor heen en weer vanuit Brabant.
Je weet dat het daar geregeld wordt.

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 juli 2011 11:52 AM
  [ # 13 ]

Bedankt alvast voor het adres!

Sinds enige dagen valt me ook op dat de koelfan niet meer aangaat als de temp aanduiding in het rode bereik gaat. Welke zaken kan ik alvast controleren?

Als de airco aan staat draait de fan namelijk wel.

Groet, Danny

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 05 juli 2011 11:58 AM
  [ # 14 ]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad in mijn C2 en dat bleek een draadbreuk te zijn van de draad die de koelventilator aanstuurt. Er gaat ook een signaal terug (als alles goed gaat uietaard) over de controledraad en als de ECU geen signaal terug krijgt slaat hij alarm. De draad naar de koelventilator bleek dusdanig gebroken te zijn (alleen het koper, zn plastic jasje was nog intakt dus je zag er niks aan) dat hij de ene keer wel contact maakte en de andere keer niet. En als hij geen contact maakt is het simpel:
- Koelventilator krijgt geen signaal om aan te gaan.
- Koelventilator stuurt geen signaal terug.
- ECU krijgt geen signaal terug en slaat alarm (piepjes en temeratuurmeter in het rood).

Het uitvallen van de airco klinkt me echter niet bekend!

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 08 juli 2011 05:01 PM
  [ # 15 ]

Hoi,

Klopt het dat er ook sensoren zijn voor het aansturen van de koelventilator?
Gisteren naar de garage geweest en ze geven nu aan dat de temperatuur sensor niet de enige sensor is…

De groene sensor is enkel voor het temperatuurdisplay op het dashboard. Daarnaast is er een sensor die de ventilator aanstuurd. En er is een sesnsor die de airco aanstuurd. Loopt de motor in het rode bereik schakeld deze de airco uit om het vermogen wat nodig is te reduceren…

Klinkt logisch maar klopt dit ook??

De koelventilator gaat nu helemaal niet meer aan als de temp in het rood schiet. In het begin ging deze wel op max draaien maar dit noemen ze blijkbaar de noodloop. Volgens mij zit er een variabele ventilator op, dit werkt dus ook niet.

Kan iemand bovenstaand verhaal van de garage bevestigen? Vertrouw hun verhaal namelijk niet… nu opeens zijn er meer sensoren…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook