




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
€4000,-. voor een CX die meer dan 350.000km gelopen heeft, schade heeft en niet belastingvrij wordt?
Koopje, toch?
Citroen!























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Iemand zijn CX nog pimpen? Het is dat ik al wielen heb liggen voor de Limo
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, het is jammer van die schade want dit is echt een erg mooie break. Er is blijkbaar een andere motorkap op gekomen want die was goed krom.
En ik blijf die hele “wordt niet meer belastingvrij dus laat maar” discussie maar typisch vinden. OK, deze kost je bijna 1400 euro MRB per jaar, maar het is af en toe net alsof een belastingvrije CX die je dagelijks rijdt, geen geld kost… Als het over XM’s uit 1989 of 1990 gaat (die evenmin ooit nog belastingvrij worden) hoor ik nooit iemand roepen dat het zo’n dure auto is in de wegenbelasting. Is de CX dan toch nog een auto waarbij het allemaal niks mag kosten? Want op zich is 4000 voor deze break niet eens een idiote vraagprijs. Goeie breaks zijn schaars. Er zijn zat belastingvrije exemplaren die dit absoluut niet waard zijn. Maar goed, in de huidige tweedehandsmarkt gaat het allang niet meer om wat een auto waard is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik vind persoonlijk de belastingvrije discussie ook niet zo spannend, maar het beïnvloedt nu eenmaal de waarde van een auto (hoe stom het misschien ook is)...... Een vergelijkbare break van ‘86 zal lastig te vinden zijn, maar als dit lukt, scheelt het wel 1400 euro per jaar, dat is een feit!
Gezien de huidige omstandigheden (1990 wordt dus niet meer belastingvrij), denk ik dat de vraagprijs toch echt te hoog is. Het is nog maar de vraag of het blijft bij bumper, grille, evt koplampen en motorkap of dat er meer krom is…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Ach, een CX wordt niet minder brak van het feit dat je er belasting voor moet betalen. Dan kan je maar beter een belastingvrije hebben… Bij een XM heb je die keuze niet…





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mulder schreef:En ik blijf die hele “wordt niet meer belastingvrij dus laat maar” discussie maar typisch vinden.
Volgens mij wordt de discussie nog steeds gevoerd….... Zeker m.b.t. de rechtsongelijkheid die ze geschapen hebben met al die belastingvrije auto’s. Welleswaar schoner, maar niet in verhouding van de km’s die ze soms maken. Ook worden de emissiewaarden door de fabrikanten rooskleuriger vermeld dan ze in werkelijkheid zijn.
DriverD schreef:Is Bleu Gentiane ook geleverd op de CX (wel op de GS in 1977)?
nee, is nooit geleverd op een cx.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Duidelijk, bedankt.
Citroen!
Quo schreef:Een leuke serie 1 CX 25 GTi in de kleur Gris Neptune.
Te koop bij Citroy, mooie CX voor niet een al te dure prijs lijkt mij
Kent iemand van hier deze ingevoerde CX GTi uit 84?? Wanneer is nu precies het 2400 blok vervangen door het 2500cc blok?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Ik meen vanaf modeljaar 1984 (augustus/september 1983)
Mijn CX 25 GTi heeft een ORGA nummer 2495, dit zou betekenen een
productiedatum van 8 september 1983.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Klopt,
zie de folder van 1984 hier wordt de nieuwe 2500cc motor genoemd.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Linkje werkt niet Mark !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Klopt ben de site opnieuw aan het laden ivm die popups, zal over een paar uur weer werken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
25trd schreef:ik vind persoonlijk de belastingvrije discussie ook niet zo spannend, maar het beïnvloedt nu eenmaal de waarde van een auto (hoe stom het misschien ook is)...... Een vergelijkbare break van ‘86 zal lastig te vinden zijn, maar als dit lukt, scheelt het wel 1400 euro per jaar, dat is een feit!
Gezien de huidige omstandigheden (1990 wordt dus niet meer belastingvrij), denk ik dat de vraagprijs toch echt te hoog is. Het is nog maar de vraag of het blijft bij bumper, grille, evt koplampen en motorkap of dat er meer krom is…
Ik vind het er een beetje verdacht uitzien,ik durf te wedden dat de balk flink verbogen is.
De motorkap is ook gedeukt.
Als het alleen de bumper/grille zou zijn was hij allang gerepareerd,en waarschijnlijk verkocht.
Als er een compleet nieuw front in moet ben je zo 1500/2000 euro verder,met spuitwerk,enz.
Je kunt hem ook voor het oog oplappen.
Ik zou hier geen 4000 euro voor over hebben.
Het was een cx of niks

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik doelde ook enkel op hoe ie erbij stond voor de schade. Wat ik er van heb gezien een tijd geleden zat er een mooie knik in de motorkap. Er zit nu dus of een ander op, of hij is in model geklopt. Maar dat lijkt me niet want dat was volgens mij echt niet mogelijk zonder lakschade. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer krom is, maar dat is een kwestie van even gaan kijken… Ik denk dat de verkoper een simpel rekensommetje heeft gemaakt van taxatiewaarde - schadebedrag = ... Die break was voor de schade echt wel meer dan 6000 euro waard. De mijne is al op 5750 getaxeerd en die zit beduidend minder in de lak. Om maar eens wat te noemen. Maar goed, zoals gezegd, wat een CX waard is telt niet echt momenteel. Het is wat de gek er voor geeft en inderdaad, een CX met voorschade verkoop je niet voor 4000 euro.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)