Totaal aantal Berichten: 17420
- CX 2400 Super
Die foto heb ik niet, wel deze:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die is ietsje later denk ik, gezien de wieldoppen
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
folder 1976?
http://www.ruecitroen.nl/Brochures/Brochures_Frame_CX.htm
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben niet goed genoeg in bomen herkennen om te zien of die folder en de advertentiefoto uit dezelfde shoot komen. Maar het zou zomaar kunnen. Toch leuk dat zo’n adverteerder informatie geeft over hoe de auto er in 1976 uitgezien kan hebben. Benieuwd hoe het ding er nu uit ziet

Totaal aantal Berichten: 1387
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
lekker veel info…. kan wel een leuk project zijn, maar dan moet je wel weten wat er mis mee is ( en type zou ook leuk zijn)
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik gok een Reflex of Athena.
(edit: o nee, 1985, zal dan wel een kale CX 20 zijn)
Maar inderdaad, het is handig om te weten wat dat werk dan is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
RensKorevaar schreef:Die foto heb ik niet, wel deze:
Nu wil het toeval dat iemand mij op dit moment heeeel veel persfoto’s aan het sturen is en welke zit daar tussen…
taadaaa
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hee heb je contact met de verkoper? Da’s ook toevallig.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier een snelle prestige met een GTI motor gewoon een 2400 injectie dus maar wel een aprt kleurtje voor het interieur.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En met een kokosmat op de vloer - hoe lang geleden is het dat ik dat zag in een auto? Ziet er trouwens wel strak uit hoor, ondanks dat schoenpoetskleurige interieur.
Hoi,
Vandaag voor het eerst in een CX GTI turbo 1 gereden. Het was die grijze bij Tresbeau. Aardige vent is dat trouwens.
Korte beschrijving:
Auto werd al aangezet voordat ik buiten kwam. Motor loopt wel heel mooi stil.
Even in de auto gaan zitten. Mooi dat Turbo 1 VIP interieur. Ondanks dat er geen zonnedak in zit, komt ik met mijn 1.m 90 met mijn hoofd maar 1 cm van het dak af. Dashboard van de turbo 1 vind ik erg mooi. 2 spaakjes in het stuur. Mooie materialen. vierkante stukken in het middenconsole.
We gaan rijden.
schakelen naar de 1. Koppeling gaat zwaar. In de 1 zetten gaat best stroef en de pook komt tegen mijn rechterbeen aan..mmm. Auto komt langzaam in beweging. Dan voel ik de Diravi ineens.. TE GEK! wat is dat licht! tijdens het sturen hoor je sissende geluiden. heel apart. Schakelen naar de 2. even stroef erin en ook weer tegen mijn rechter been aan…Na de proefrit geeft eigenaar aan dat dit wat te verstellen is.
Auto voelt groot aan en voelt vrij hoog boven het wegdek. Vering is echt superzacht. beetje vergelijkbaar met de DS die ik ooit gereden heb. veel zachter dan bij de XM.
We rijden een 80 km weg op. Motor trekt gemakkelijk op. ondertussen kijken naar het turbometertje. leuk!!
Op hogere snelheid stuurt de diravi heel licht. dat is wel wennen. je moet wat bewuster sturen en tegelijkertijd heel licht.
Leuke nieuwe ervaring.
maar eens over na denken of en wannneer ik tot aanschaf van een CX GTI turbo over ga.
hangt ook af van het vinden van een stallingsruimte.
groeten,
xander

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Klinkt inderdaad als een mooie ervaring. Mijn auto komt ook van Beau Wouda. Ik vind het een prima vent.
De koppeling van mijn Turbo gaat ook behoorlijk zwaar - zeker in vergelijking met een ‘gewone’CX waar ik pas in reed. En het schakelen moet even wennen - als je het te pakken hebt gaat het uiteindelijk heel soepel, alleen het inleggen van de eerste versnelling vraagt soms even een duwtje. En de Diravi is wennen - maar dan is het ook gewoon erg leuk. Met jouw lengte - dat is ook mijn lengte - zou je het iets hogere dak van de Prestige kunnen overwegen. Alternatief: de hoogteverstelling er onderuit, aan de voorkant een busje eronder en je wint ook wat hoofdruimte.
Succes met het zoeken van een droog stallingsplekje.

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Leuk dat je bent wezen rijden in een CX,
en het Diravi syteem blijft bijzonder, maar het sturen van Diravi hoort met het oplopen van de snelheid steeds zwaarder te gaan er zit hier een regelaar voor in het systeem, anders is het niet goed en wordt ie wel heel erg “zweverig”
en nu nog die stallingruimte…...
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Naar 2 ook stroef? Hm. En de Diravi is inderdaad wennen maar zou op hogere snelheden toch juist zwaarder moeten gaan.
Serie 1 zit voor lange mensen veel minder dan een serie 2. Ben zelf ook 1,90 en zat echt veel en veel beter in mijn serie 2. Maar ja, de charme van de serie 1 he…
Je zou voor het vergelijk ook eens in die Spaanse serie 2 GTI kunnen stappen die hij heeft staan.