529 van de 862
« Eerste  < Vorige 527 528 529 530 531 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2013 04:05 PM
  [ # 7921 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 januari 2013 11:10 PM
  [ # 7922 ]
Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 januari 2013 11:19 PM
  [ # 7923 ]

Mooi ding, maar Oktober 1974 lijkt me erg vroeg.
De CX is eind augustus geïntroduceerd, maar de productie kwam wat langzaam op gang.
Maar het zou kunnen, het is van origine een Franse CX.
Wel is het verwonderlijk dat een CX uit 1974 al strips zou hebben.
Die kwamen pas in 1975.  Of heb ik dat mis?

JW

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 januari 2013 11:37 PM
  [ # 7924 ]

en nog niet eerder gezien een Brun Scarabee CX break

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/citroen-cx-2400-break/93854534-216-988

Mark

Mooie break, alleen jammer dat juist de bolletjes asbak vervangen is door een later model, ook klopt de achterklep niet, moet voor een vroege break nog een alu strip op zitten. Auto is eens goed onder handen genomen verder zou ik deze auto graag willen hebben

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7609
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 januari 2013 06:56 PM
  [ # 7925 ]
JWH schreef:

Mooi ding, maar Oktober 1974 lijkt me erg vroeg.
De CX is eind augustus geïntroduceerd, maar de productie kwam wat langzaam op gang.
Maar het zou kunnen, het is van origine een Franse CX.
Wel is het verwonderlijk dat een CX uit 1974 al strips zou hebben.
Die kwamen pas in 1975.  Of heb ik dat mis?

JW

Stripje (en de Pallas-wieldoppen, die horen er natuurlijk ook niet op) zijn er vast een keertje opgezet als ‘upgrading’. Doet niets aan de auto af, lijkt me, mits ze gelijmd zitten kunnen ze er ook weer af. Bijzondere kleur voor een CX. Leuk ding hoor.

Profiel  
 
Fakzo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-01-2013

Gepost: 14 januari 2013 10:43 PM
  [ # 7926 ]

Mijne is nog ouder, 1e toelating 11-10-1974, Cx 2000.
Vijf dagen in mijn bezit en nu al onderdeel problemen,
Spoorstanggewrichten blijken af te wijken van de “normale”
Bekrachtigd en onbekrachtigd schijnt ook nog uit te maken.
Iemand een idee, mijn Cx is zonder stuurbekrachtiging en de
grote van de gewrichten is aan beide zijden gelijk.

Mvg Fons

Cx 2000, 11-10-1974 !!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 14 januari 2013 11:08 PM
  [ # 7927 ]

In de tijd dat ik nog een 1975’er CX zonder Diravi had, ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen. Ik meen dat het verschil wel/geen Diravi betreft, maar dat alle Diravi-loze CX’en op dat punt gelijk zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Fakzo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-01-2013

Gepost: 15 januari 2013 12:13 AM
  [ # 7928 ]

Volgens de onderdeelnummers, dus zonder Diravi, maar dat zijn niet de goede. Zag bij Cx-basis een optie, maar dat klopte weer niet met de onderdelenlijst van de Cx club.

Cx 2000, 11-10-1974 !!

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2013 01:16 AM
  [ # 7929 ]

Toch is het deze hoor: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=28421&products_id=6171

Onderdeelnummer is 5 462 707 (= de gehele spoorstang incl. binnenste kogel) maar daar ga je denk ik weinig aan hebben. Alles wat je voor deze types nog kunt vinden is NOS en puur geluk. Ergo: CX Basis.
Je kunt het toch ook even vergelijken met jouw oude kogel, die andere types lijken er helemaal niet op namelijk.

Bereid je overigens voor op meer onderdeel-uitdagingen in de toekomst, want na die eerste bouwjaren heeft Citroën van alles gewijzigd, dus sommige delen zijn helaas heel lastig te vinden voor types < 1980 en/of heel duur.

Dus soms moet je veel geduld hebben en lang zoeken, maar deze stuurkogel is zo te bestellen gelukkig.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2013 01:22 AM
  [ # 7930 ]

Oh en Fons: welkom hier!  doei

Misschien is het wel beter even een heel eigen topic over je CX te starten, want nu zitten we het Te Koop topic een beetje te ‘vervuilen’ met z’n allen zie ik nu ineens.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Taupe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 10-05-2012

Gepost: 16 januari 2013 09:58 PM
  [ # 7931 ]

De “Prestige in Delft” is inmiddels aan iemand anders verkocht en dat is maar beter ook. Ik kan beter meer in de “al opgeknapt” categorie zoeken. Zoiets dus Kent iemand hier die auto?

Ik heb nog nooit een diesel gehad, niet modern en niet klassiek. Als ie eenmaal rijdt, is er dan veel verschil met een benzinemotor? Ik ga er niet dagelijks meerijden dus de goedkopere brandstof interesseert me niet.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7609
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 10:16 PM
  [ # 7932 ]

Dit is een snelle diesel voor z’n tijd - en eenmaal op gang ook nu nog. Een oudere diesel rijdt heel relaxed. Minder toeren maken, wat eerder opschakelen dan bij een benzineauto, een wat donkerder geluid. Maar voor een diesel uit die tijd in de auto heel stil. Wel altijd even voorgloeien voor het starten, dat is dan wennen. Stoplicht sprintjes win je er niet mee, maar omdat je eigenlijk nooit hoeft terug te schakelen bij ‘tussensprintjes’ lekker vlot in het normale verkeer. Qua rijden niks mis mee en eigenlijk een heel prima combinatie met het karakter van de CX. Gewoon een proefritje maken, zou ik zeggen.

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2013 12:25 AM
  [ # 7933 ]

Leuk ding, maar let effe op het zinnetje onderaan over die koppeling: als het inderdaad de de kabel of hevel is: no problemo. Maar is drukgroep, plaat en/of lager gaar —>  motor eruit!  Wink


Edit: dit is wel heel zuur voor de verkoper, gezien de lange lijst met dingen die de afgelopen 2 jaar allemaal vervangen zijn.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 januari 2013 12:32 AM
  [ # 7934 ]
Taupe schreef:

De “Prestige in Delft” is inmiddels aan iemand anders verkocht en dat is maar beter ook. Ik kan beter meer in de “al opgeknapt” categorie zoeken. Zoiets dus Kent iemand hier die auto?

Ik heb nog nooit een diesel gehad, niet modern en niet klassiek. Als ie eenmaal rijdt, is er dan veel verschil met een benzinemotor? Ik ga er niet dagelijks meerijden dus de goedkopere brandstof interesseert me niet.

Zie eruit als een mooie diesel en kan beamen dat CX diesels hele fijne wagens zijn. Alleen jammer van de koppeling, als het de kabel of hefboom is had de huidige eigenaar dat waarschijnlijk direct vervangen, kost niet veel en maakt de auto verkoopbaar. Als de drukgroep of de koppelingsplaat vervangen moeten worden is dat kostbaar. Ga zeker even kijken naar deze diesel

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jermo.s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 23-03-2012

Gepost: 17 januari 2013 08:15 AM
  [ # 7935 ]
Profiel  
 
 
529 van de 862
« Eerste  < Vorige 527 528 529 530 531 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook