Wij hebben het volgende (bekende?)probleem,het gaat om een xsara picasso 1.6 uit 2001 met 80.000 km.
Motor slaat random af,soms gaan er een paar weken overheen er is dan niks aan de hand en dan begint het weer.Eerst was het als je voor een stoplicht stond ,spontaan valt dan de motor uit opnieuw starten en rijden maar.Maar nu begint het ook tijdens een rit bv bij invoegen(snelheid maken) ook dan valt soms de motor spontaan uit.Dit heeft al een paar keer tot gevaarlijke situaties geleid. want ook de stuurbekrachtiging valt dan natuurlijk weg!
De stappenmotor is inmiddels vervangen,ook uitlezen op de computer levert niks op.heeft ook melding gegeven van accu lading defect,accu is doorgemeten zo ook de dynamo alletwee in orde…De garagist heeft in onze auto bijna 2 weken gereden en er is toen(zul je altijd zien)niks gebeurd prima auto volgens hem.Wie herkent dit probleem, en heeft een gouden tip voor ons?
Zodat ik die weer door kan spelen aan de garage,we hebben nog een paar weken (bovag) garantie.
Dit euvel speelt nu al sinds Juni maar het afslaan van de motor was toen maar zeer zelden.
Onze dank is groot!
Matthias
Had mijn vriendin bij haar Daewoo Matiz. De massakabel die aan het frame(carosserie) zat bleek gecorrodeerd. Dan heb je soms wel en soms geen electronisch contact.
Er zitten ook veel sensoren in een auto. De belangrijkste voor dat soort problemen zijn de gaskleppositiesensor, de krukassensor en nokkenassensor.
Kan ook een sluiting of storing in contactslot zijn.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003