43 van de 90
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 18 april 2012 09:00 PM
  [ # 631 ]

Mocht iemand gaan bestellen, dan heb ik ook wel interesse in 1 of 2 setjes. Grote kans dat er bij de AX-Club dan ook wel meer zijn die een setje willen.

Op het moment heb ik zelf erg weinig tijd om dit te trekken.

Profiel  
 
Snoekedoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 april 2012 11:34 AM
  [ # 632 ]

ik heb je een pb’tje gestuurd

BFG 1301 / 1987
Citroën DS20 Pallas BVH / 1972
Citroën ID20 Super (met kofferbakverwarming) / 1970
Citroën BX Sport Pick-up / 1986
Citroën CX 25 GTi Turbo / 1986
Citroën 2CV6 / 1984
Citroën Visa Club / 1980
Volvo Amazon P221 / 1967
Citroën Berlingo 1.6 16V Multispace / 2006
Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
Citroën C5 3.0 V6 Hdi Exclusive / 2011

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 september 2012 11:47 PM
  [ # 633 ]

al even geleden door de APK met een dicht-gebeunde achterdemper. emissies/CO toen geknepen.

ze was toch wat hikkerig met rijden, koud bleef ze ook niet lekker draaien….

dus maar weer laten vertroetelen.

een goede gebruikte achterdemper had ik al eerder opgepikt, die mocht er nu onder.
de vorige demper had ik zelf verwisseld, maar het is best wel behelpen zonder brug… dus maar even laten doen.

handrem weer bruikbaar, achter-remmen revisie. beide was nodig.

ze is weer wat rijker afgesteld, doet ze het weer stukken beter mee.

update hydraulisch:
alles nagekeken.
bollen waren goed.
verder iets horizontaler afgeregeld. ze stond 1,5 cm te hoog voor, en 1 cm te laag achter.
en er stroomt blauw bloed door haar aderen. Ik merk zeker een verschil met ervoor (LHM), sturen gaat beter, soepeler. De LHM was niet oud, maar al wel wat ouder….. misschien had ik wel het zelfde positieve effect met schoonmaak job + nieuwe LHM. maar ja, eens proberen dan maar, en weer verder zweven.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 september 2012 11:54 PM
  [ # 634 ]

Ik begrijp dat je Kendall glacial blue in je auto hebt zitten ipv. LHM.Ik ben benieuwd naar je bevindingen de meningen hierover lopen nogal uiteen.

Zelf heb ik het ook jaren gebruikt,en ik voelde zelf geen wezenlijk verschil…..

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 september 2012 12:10 AM
  [ # 635 ]

Klopt.

Net eerste korte rit achter de rug.
Ik moet een paar keer sturen om achteruit in te parkeren in mijn garage. Opeens realiseerde ik me dat het wel erg soepel ging met het stuur omdraaien met de auto in bijna stilstand !

Als ik het echt had willen vergelijken, had ik eerst hele systeem netjes en schoon moeten maken en vullen met nieuwe LHM - dan test rijden - dan wisselen naar glacial blue voor vergelijk.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 27 september 2012 04:27 PM
  [ # 636 ]

Over blauw bloed:

Kijk ook maar even hier: http://www.xmclub.nl/forum/viewtopic.php?t=21

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 september 2012 01:47 AM
  [ # 637 ]

klopt, er is al wat geschreven her en der over blauwe olie, nog even op een rij:

XM club forum
Xantia club forum
en hier op het Citroen forum

als je op de blauwe olie in wil gaan, lees dan eerst even bovengenoemde linkjes, en dan als je wat wil posten dan maar in dat laatstgenoemde draadje hier op het CiFo. Er zijn voorstanders en tegenstanders….
bij mijn CX zit het er in en het lijkt het niet tegen te vallen.

daan schreef:

Ik begrijp dat je Kendall glacial blue in je auto hebt zitten ipv. LHM.Ik ben benieuwd naar je bevindingen de meningen hierover lopen nogal uiteen.

je bent welkom om mijn CX met blauwe olie eens te proberen.

net weer kort stukje gereden, heerlijk zweven !! de motor staat weer wat rijker, en reageert een stuk soepeler.

alleen in de bocht bij een snelweg verkeerspunt, wat nat wegdek van een beetje regen, en zeker het gevoel dat de achterkant een beetje minder strak de voorkant volgt in die bocht…..
toch een minder solide gevoel met de TRXn en nattigheid…..  Confused
maar weer eens kijken naar banden-velgen.
had 2x een setje Alfa LM geprobeerd. de ene kwam te ver naar buiten, de andere zat net tegen de remklauw aan.
dus verder met afermarket lichtmetaal. Harry heeft aardige op zijn turbo.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 september 2012 10:59 AM
  [ # 638 ]

@ cx25gtit2 bedankt voor je aanbod,maar wat ik al schreef ik heb het jaren lang zelf gebruikt maar ik voelde geen wezelijk verschil,maar ik ben gewoon benieuwd naar jouw bevindingen.

Voor mij was het in die tijd gewoon een prijs kwestie om over te stappen op glacial blue,en uiteindelijk heb ik er naar tevredenheid mee gereden.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7550
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 september 2012 11:23 AM
  [ # 639 ]
cx25gtit2 schreef:

alleen in de bocht bij een snelweg verkeerspunt, wat nat wegdek van een beetje regen, en zeker het gevoel dat de achterkant een beetje minder strak de voorkant volgt in die bocht…..
toch een minder solide gevoel met de TRXn en nattigheid…..  Confused
maar weer eens kijken naar banden-velgen.
had 2x een setje Alfa LM geprobeerd. de ene kwam te ver naar buiten, de andere zat net tegen de remklauw aan.
dus verder met afermarket lichtmetaal. Harry heeft aardige op zijn turbo.

En dat ik dan intussen TRX-blokjesvelgen klaar heb liggen om over te stappen als m’n 14” Energysavers op zijn Wink. De garagehouder waar ik altijd met mijn DS heen ging had trouwens voor zijn eigen GTI Turbo een setje TRX-winterbanden op Turbo-velgen. Iemand ervaring of die zich beter gedragen in de regen?
Frappant trouwens dat ‘t met die Alfa-velgen zo nauw komt. Dat soort verschillen zouden onder een Alfa toch ook uit moeten maken.

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2012 12:20 PM
  [ # 640 ]
break23m schreef:

De garagehouder waar ik altijd met mijn DS heen ging had trouwens voor zijn eigen GTI Turbo een setje TRX-winterbanden op Turbo-velgen. Iemand ervaring of die zich beter gedragen in de regen?


Je ikke!
Die dingen heb ik ook altijd in de winter onder mijn Pekelteef II. Geweldig, kun je mee door 80 cm sneeuw ploegen en ook in de regen prima, zolang je niet al te gek doet uiteraard.
Ze hebben wel een tractorprofiel, dus maken ze lawaai (zoemend geluid alsof het wiellager stuk is).
Moet je dus wel tegen kunnen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 september 2012 12:53 PM
  [ # 641 ]
cx25gtit2 schreef:

klopt, er is al wat geschreven her en der over blauwe olie, nog even op een rij:

XM club forum
Xantia club forum
en hier op het Citroen forum

als je op de blauwe olie in wil gaan, lees dan eerst even bovengenoemde linkjes, en dan als je wat wil posten dan maar in dat laatstgenoemde draadje hier op het CiFo. Er zijn voorstanders en tegenstanders….
bij mijn CX zit het er in en het lijkt het niet tegen te vallen.

daan schreef:

Ik begrijp dat je Kendall glacial blue in je auto hebt zitten ipv. LHM.Ik ben benieuwd naar je bevindingen de meningen hierover lopen nogal uiteen.

je bent welkom om mijn CX met blauwe olie eens te proberen.

net weer kort stukje gereden, heerlijk zweven !! de motor staat weer wat rijker, en reageert een stuk soepeler.

alleen in de bocht bij een snelweg verkeerspunt, wat nat wegdek van een beetje regen, en zeker het gevoel dat de achterkant een beetje minder strak de voorkant volgt in die bocht…..
toch een minder solide gevoel met de TRXn en nattigheid…..  Confused
maar weer eens kijken naar banden-velgen.
had 2x een setje Alfa LM geprobeerd. de ene kwam te ver naar buiten, de andere zat net tegen de remklauw aan.
dus verder met afermarket lichtmetaal. Harry heeft aardige op zijn turbo.

het beste lijkt mij gewoon LHM te gebruiken wat Citroën al jaren gebruikt en om versneld slijtage te voorkomen kwak je er 40ml TSL bij heb ik ook gedaan dat kan gewoon tevens in de versnellingsbakolie en motor olie doe ik nu al 2 jaar zo met olie wisselen.
vrgr, joost

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 september 2012 12:00 AM
  [ # 642 ]
break23m schreef:

Frappant trouwens dat ‘t met die Alfa-velgen zo nauw komt. Dat soort verschillen zouden onder een Alfa toch ook uit moeten maken.

ET 35 is vrij standaard bij hun velgen, en komt wat ver naar buiten. Alleen….. de Alfa heeft geen dichte achter wielkast zoals de CX, en is dat dus geen probleem….. (een Citroen velg heeft iets van ET 47, staat meer naar binnen).
Die specifieke ET 35 Alfa velg die ik probeerde kwam wat ver naar buiten achter, maar heb ik mogelijk wel op een andere CX gezien. met ET 35 heb je dus achter weinig marge.
die andere LM met ET 41,5 liep voor tegen de remklauw aan…..
als je al iets met LM Alfa wil dus gewoon passen en proberen bij je eigen CX.

15 inch Alfa stalen velg is in ET 35 of 41,5, dat lukt blijkbaar wel weer makkelijk, het materiaal van de velg zelf is niet zo dik als bij de LM velgen.
ik heb 15 inch staal in 6,5J ET 41,5 voor winterbanden (met goede Michelins), been zeeeer tevreden.

 

TSL of andere zaken toevoegen ben ik wat huiverig voor…. ik ga liever niet zelf coctailen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 september 2012 12:57 AM
  [ # 643 ]

Ik heb diverse setjes alfa LM velgen gehad die niet aan lopen. Alleen de putdeksels die Ree ook had op zijn CX lopen idd aan op de remklauw, maar dat is met een 5mm spacer opgelost.

Ik heb er zelfs eens ET 28 op gehad. Maar dan moet je echt wachten tot je wagen omhoog is voor je gaat rijden Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2012 11:27 AM
  [ # 644 ]

Voor die zomerbanden+velgen wacht ik nog even. Heb een setje velgen gezien, maar die worden apart geïmporteerd, moet nog even geduld hebben. Maar het weer wordt ook wat minder, en ik kan zo over op mijn winterset, die ligt al klaar.

Er volgt APK, dat schijnt nodig te zijn….
Laatst al wat onderhoud laten doen, en ook die dichte achterdemper er onder laten hangen. Hij zei dat dat wat gevloek heeft gekost…. hahaha..  De vorige uitlaat heb ik zelf er onder gehangen, en het was inderdaad wat gedoe om die er recht onder te krijgen, zonder dat ie ergens raakt.

Als de APK verder geen gekke dingen laat zien, gaan ze gelijk verder deze week om KDFI in te bouwen als nieuw motormanagement systeem.
doel:
een goed lopende motor met de oude / gevoelige dingen er uit, zoals de luchtmassameter en de oude bekabeling met stekkers.
(en met dit proces win je ook nog wat aan vermogen)

ik ben zeer benieuwd hoe dat vordert in de loop van de week !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7550
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 november 2012 11:42 AM
  [ # 645 ]

Met het risico een beetje onozel over te komen: KDFI? Is dat een alternatief voor VEMS?

Profiel  
 
 
43 van de 90
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook