1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
niet starten tijdens vorst
hennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2008

Gepost: 14 december 2009 07:19 PM

Hallo, ik ben in het bezit van een picasso 2.0 hdi van 2003,dit is mijn 2de picasso omdat de eerste die ik had zonder problemen bijna 300.000 km mee gereden heb, en deze werd toen total los gereden ,heb ik de deze teruggekocht.
Ik heb echter een groot irriterend probleem,als het gevroren heeft wilt mijn auto niet starten,hij gooit hem wel rond maar start niet!Nu zeggen ze dat het kan liggen aan de start onderbreker,maar als hij eenmaaal gestart is heb ik heel de dag geen probleem meer,maar als ie de heel nacht in de kou staat krijg ik hem weer niet gestart !
Ik blijf dan maar doorstarten maar hij slaat niet aan,als ik geluk heb slaat ie savonds of laat in de middag wel aan met moeite,als het weer ruim boven nul is!
Nou heb ik deze topic aan het einde van 2008 begin 2009 ook al geplaatst ,en toen ben ik ook niet verder gekomen ,en het rare is toen de vorst periode voorbij was had ik nergens meer last van rara ???.
Mijn auto heeft 3 weken lang bij 3 verschillende vakgarages gestaan waar ze alles hebben uitgesloten van wat het kon zijn (verstuivers,accu ,aanvoerpomp,etc) en ook bij een citroen garage daaar is ie op de computer geweest en was niets te zien als een storing van de airbag !
.Toen hebben ze er een nieuwe sensor in gezet maar heeft niet geholpen ,toen zouden ze hem op een andere computer zetten die nog verder door kan graven ,,maar toen was het weer boven nul,en startte ie gewoon weer,en nu 1 jaar verder weer hetzelfde!!!!!!!!!!
Nu zit ik te denken dat het bij mij soms ook is dat ik hem start en wegrij, dat spontaan het licht aan gaat ,en dat dan de claxon het ook niet meer doet ,als ik de schakelaar van de verlichting aan zet, dat dan de claxon het ook weer doet,zou dit er misschien iets mee te maken hebben??
Wie o wie kan mij helpen ,want ik word er helemaal mesjogge van ,
grt hennie

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 december 2009 08:57 PM
  [ # 1 ]

Pfff, wat een lap tekst.

Je ‘enter’ toets is zeker kapot?  Wink

Profiel  
 
hennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2008

Gepost: 14 december 2009 09:37 PM
  [ # 2 ]

Het is zeker een lap tekst ,en mijn enter toets werkt perfect zie je wel!!!!!
het was inderdaad onoverzichtelijk ,ik hoop dat het nu beter is ,en dat iemand mijn kan helpen met mijn AUTO probleem??!!!
het schrijf probleem heb ik hier hopelijk mee opgelost!!1
grt hennie

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 14 december 2009 09:59 PM
  [ # 3 ]

Beste Henny

  Er bevriest iets in je auto, een relais of zo. Heeft je auto na schade bijvoorbeeld in de regen gestaan (met een kapotte voorruit) kan er ergens vocht ingekomen zijn en dan kun je lang zoeken. En bij electronica blijft het natuurlijk dat je moet meten op het moment dat het probleem zich voordoet en dat is meestal niet in de garage. Dus alle componenten uit de keten in de vriezer en dan testen.
  Verder alle positieve accu aansluitingen nalopen op contact waarde(zijn ze schoon geen aanslag etc). Slechte positieve contacten kunnen leiden tot allerlei rare verschijnselen. Als je je groot licht aandoet dat bv je radio uitvalt en van dat soort werk. Dit zou uitkomst kunnen bieden op je andere problemen.

Mtjf

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2009 10:01 PM
  [ # 4 ]

Het is een diesel, heel simpel, werken de gloeibougies?

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 16 december 2009 12:11 PM
  [ # 5 ]

En wat betreft de andere electronica; de xsara picasso heeft af en toe zijn eigen feestje. Schijnt te wijten te zijn aan de com2000 en dat is een computer die achter je stuurkappen zit.
Af en toe gaan lampen aan, of doet je richtingaanwijzer het niet.. van dat soort dingen. Heel gezellig allemaal maar je hebt er niks aan.

Misschien is er voor wat betreft de gloeibougies (zitten die er nog in tegenwoordig?) misschien iets wat de bougies moet verhitten? En dat dat niet heet genoeg word / spanning genoeg leverd?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
hennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2008

Gepost: 16 december 2009 11:48 PM
  [ # 6 ]

bedankt voor de reacties , maar dat hebben ze vorig jaar allemaal al uitgesloten !
En wat betrefd schade ,ik denk het niet ,kan ook geen vochtigheid in mijn auto vinden!!
ik hoop dat er iemand komt met de oplossing ,ben nog naar de garage geweest en die staan met hun handen in het haar!!!!!!!!
grt hennie

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 17 december 2009 12:04 AM
  [ # 7 ]

kan je tot het weer mooi weer wordt je auto niet binnen zetten of afdekken

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 17 december 2009 08:33 AM
  [ # 8 ]

Zit de originele radio er nog in ? of is het een aftermarket radio ?
Een ( niet goed geplaatste, lees aan gesloten ) aftermarketradio kan ook deze symptomen opleveren…..

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
harryw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 24-12-2008

Gepost: 19 december 2009 10:52 PM
  [ # 9 ]

Heb ook een picasso 2.0 Hdi van 2005. Heb hetzelfe probleem. Alleen hij start wel na een paar keer proberen. Met mijn Astra had ik nooit problemen met de “koude start”.

Met vriendelijk groeten

Harry
_______________________________________
Xsara Picasso HDI 2.0 2005 176000km

Profiel  
 
hennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2008

Gepost: 20 december 2009 08:03 PM
  [ # 10 ]

een goedeavond alle,
voor binnenzetten heb ik de ruimte niet ,en afdekken heb ik in het begin van het jaar gedaan en hoe kan het ook anders dit hielp ook niet!!
wat btrefd de radio ,er zit gewoon de originele in , dus ja?!!
en wat betrefd het doorstarten , dan kan ik door blijven gaan tot de accu leeg is!!!!!!!!!
grt hennie
ps .....bdnkt voor de reacties tot nu toe ,

Profiel  
 
dejongeweb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-2009

Gepost: 30 december 2009 06:26 PM
  [ # 11 ]

Hallo Henny,

Het zelfde probleem heb ik ook gehad mijn mijn xsara picasso HDI. Wanneer het kouder was dan 5 graden was de auto niet et starten, aanslepen was geen probleem.
Het probleem lag aan de dieselpomp, deze lekte. Nieuwe pomp er op en weg was het probleem.

Frank

Profiel  
 
hennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2008

Gepost: 31 december 2009 07:48 PM
  [ # 12 ]

hallo dejongweb,
Ik had de moed eigenlijk al opgegeven , maar ik ben toch ontzettend blij dat je dit hebt geplaatst!!!
Ik ben al 2 dg lang op zoek geweeest naar een andere auto ,maar heb het niet rond kunnen maken met de desbetreffende autobedrijven over het bijbetalende bedrag !!
Dus zou het misschient wel zo hebben moeten lopen denk ik dan he , en nu heb jij hetzelfde probleem gehad en bij jou is het opgelost ,dus ga ik maandag met de auto (op sleep want ik krijg hem echt niet aan de praat)!!! naar de garage om te vragen, of hij lekt ,en een nieuwe er in te zetten ,en dan hoop ik van ganze harte dat ik van het probleem ook verlost ben !!!!!
Ik hou jullie op de hoogte en vanuit brabant wens ik jullie een fijne jaarwisseling en al het goede voor 2010!!!!!
grt hennie

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 01 januari 2010 02:35 PM
  [ # 13 ]

Meschien simpel, maar heeft de auto ook goed onderhoud gehad, Dusook het brandstof filter vervangen elke 60.000 Km en elke beurt het water afgetapt? Als het water er in blijft en het gaat onder nul, dan bevriest het water, en kan het gebeuren dat de motor niet aanslaat. En dat filter is een HEEL stuk goed koper dan een nieuwe HD pomp.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
dejongeweb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-2009

Gepost: 01 januari 2010 09:57 PM
  [ # 14 ]

Citroen monteurtje zoals je jezelf noemt, je moet even goed lezen wat wat er geschreven word.
Het probleem wat ik had was een dieselpomp die lekte en zo zijn druk niet kon opbouwen tijdens het starten bij koud weer. Zoals altijd zijn er mensen die het denken beter te weten.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 januari 2010 02:15 AM
  [ # 15 ]

Zeg dejongeweb, het is natuurlijk niet uitgesloten dat jouw oplossing DE oplossing is voor dit probleem! Goedbedoelde suggesties zoals die van citroënmonteurtje blijven welkom tot de werkelijke oplossing is gevonden. En vriendelijk blijven is een harde eis hier op het forum.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook