16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 juli 2015 07:38 PM
  [ # 226 ]

Plaatje was bij een verhuizing van adres veranderd, staat nu hier.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juli 2015 07:46 PM
  [ # 227 ]

Top!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 augustus 2015 07:32 PM
  [ # 228 ]
H@ns schreef:

...Om dit te ondervangen hebben de carbs vaak zo’n dempertje om de gasklep het laatste stukje langzaam dicht te laten gaan…

Dat dempertje is inderdaad goed lui geworden, goeie tip. Alleen als de motor op temperatuur is komtie met enigszins acceptabele snelheid naar buiten.

Ik zal het ding proberen te smeren, als ik daarmee tenminste de ingaande demping niet compleet om zeep help.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 02 augustus 2015 09:44 PM
  [ # 229 ]

Die kon je gerust als overleden beschouwen.

Profiel  
 
Godspeed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 24-09-2011

Gepost: 09 augustus 2015 10:10 PM
  [ # 230 ]

Zijn die dempers nog nieuw te krijgen?
Ik heb er 2 liggen maar beide zijn niet super meer.
Ben net bezig met motor terug te plaatsen dus kan ik dat ook even snel doen als het nog bestaat.

Mvg

Bart

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 09 augustus 2015 10:25 PM
  [ # 231 ]

Daar zit ‘m nou net nou de kneep, oftewel…..dat wordt zoeken.
Misschien een medeforummer die er 1 op de plank heeft liggen???
Ik heb veel ......maar dat niet.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 augustus 2015 11:05 AM
  [ # 232 ]

Zo, afgelopen zondag even langs Slijk-Ewijk gereden voor spullen. Was heel gezellig, was bovendien op dat moment de enige klant dus kreeg een hoop aandacht van Wim en Frank.

Wat filters en LHM gekocht, en wat spullen om de 1299 uit de beige break te pimpen, en een lange vijfbak.

Gasklepdemper lag daar gewoon op de plank, perfect. Zit er inmiddels op, nog niet kunnen testen want de stuurkogels moesten vervangen worden.
Ze hadden bij Franzose.de de stickertjes verkeerd geplakt, zodat ik, blindgaand op de Deutsche Grundlichkeit, een linker spoorstang rechts stond te monteren. Dat had een voor haarspeldbochten vrij onhandige draaicirkel gegeven Laughing

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Godspeed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 24-09-2011

Gepost: 27 augustus 2015 01:49 PM
  [ # 233 ]

Hi,

Kan me je dat adres via PM doorsturen aub.
Kan ik er daar ook 1tje halen.

Mvg

Bart

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 augustus 2015 02:00 PM
  [ # 234 ]

Dit is geleverd door het onderdelenmagazijn van de Citroen GS-GSA vereniging Nederland.

Dit magazijn is alleen toegankelijk voor leden.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 27 augustus 2015 02:20 PM
  [ # 235 ]

Klopt, lidmaatschap is 45 euro per jaar, en daarvan komt €10 weer terug in een tegoedbon voor het magazijn:

http://gs-gsavereniging.nl

Het magazijn is gevestigd in Slijk-Ewijk, een dorpje bij Nijmegen in de buurt. Een aantal lastig te krijgen dingen liggen er op de plank, en wat gangbaarder dingen zijn soms aardig aantrekkelijk geprijsd. Bovendien is het best gezellig en kun je profiteren van de ervaringsdeskundigheid, in persoon met de spullen in je handen is het doorgaans wat makkelijker uitleggen dan via getypte tekst.
De magazijnbeheerders zijn behoorlijk op de hoogte van de voorraad dus als je voor het afreizen even vraagt of het beschikbaar is dan rij je niet voor niks.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
VitamineC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 02-10-2009

- GS/GSA Special
Gepost: 27 augustus 2015 10:26 PM
  [ # 236 ]

En van tijd tot tijd worden er in NL gezellige bijeenkomsten georganiseerd door de GS/GSA vereniging

Hans

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 september 2015 01:43 PM
  [ # 237 ]

De prestatie in de bergen van deze GS is onderwerp geweest van heftige discussie, zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P150/#1750148
Uiteindelijk was er redelijk consensus dat het bokken van de motor bij sterk stijgen veroorzaakt werd door dampbellen in de benzineleiding, ofwel vapour-lock in goed Nederlands.
Het vermoeden bestaat dat dat probleem vaker is voorgekomen bij de GS en hoogstwaarschijnlijk daarom heeft de GSA een systeem waarbij het overschot aan debiet van de benzinepomp, niet blijft staan in de leiding, maar wordt teruggevoerd naar de tank. Daarmee voorkom je dus stilstand of te langzaam stromende benzine en dus dampbellen. En aangezien MiGS een mooie maar slooprijpe GSA had gekocht, heeft hij dat retourleidingsysteem ingebouwd in zijn GS. Alleen zit de retour geïntegreerd in de GSA carburateur. Een goed werkende GS(A) carburateur kan je maar beter laten zitten, zo is de laatste tijd gebleken op dit forum. Dus moest er een T-stuk worden gefabriekt in de persleiding van de pomp, die vóór de carburateur overtollige benzine terugvoert naar de tank. Teneinde voldoende druk naar de vlotterkamer over te houden, is er een restrictie in die retourleiding ingebouwd.


A = Persleiding vanaf benzinepomp
B = Retourleiding naar tank met restrictie in de vorm van een sproeier met een doorlaat van 1 mm.
De aansluiting achterin van de retourleiding in de tank is conform het GSA-systeem door een T-stuk in de tankontluchtingsslang.
Visueel is geconstateerd dat er benzine circuleert, dus er is goede hoop.

We verwachten dat de Stelvio en de Gavio minstens zo zwaar zijn als de Grote Glockner, dus wat vapour-lock betreft staan we dan gesteld voor de Alpenrun.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 02:07 PM
  [ # 238 ]

Ah!

Maar, je merkt nu, zo hier in het vlakke Nederland, dat er reeds benzine terugstroomt?
Loopt ‘ie nu dan ook wat langzamer stationair oid?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 september 2015 02:12 PM
  [ # 239 ]

nee, daar zit nog een klepje tussen, namelijk de vlotternaald. Die laat alleen benzine toe in de vlotterkamer als het niveau gezakt is.

Normaal gezien blijft de membraanpomp (aangedreven door de nokkenas) gewoon douwen, ookal wordt er weinig brandstof verbruikt uit de vlotterkamer. Het enige wat nu veranderd is (als het goed is Shocked) is dat de druk in de leiding tussen de pomp en de vlotternaald minder hoog kan oplopen. Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 02:15 PM
  [ # 240 ]

Juist. Ben benieuwd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook