21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21
   
1220 Club break van MiGS
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 mei 2018 05:38 PM
  [ # 301 ]

Ik zie de hele tijd gevaarlijke taferelen hoor, hard remmen, hard optrekken, te hard door de bocht, met zo’n halve G in alle richtingen. Lekker bezig! Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 607
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 12 mei 2018 07:21 AM
  [ # 302 ]

Ja, aan de inzet ligt het niet Laughing

Gisterenmiddag voor het eerst in al de deelnamejaren serieus verdwaald, maar we waren niet de enigen dus de schade viel nog mee.

Verder heel mooi weer en hele mooie wegen die er wel speciaal voor ons lijken te liggen etuh

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 607
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 september 2018 10:15 PM
  [ # 303 ]

... ik zie dat ik m’n verhaal helemaal niet afgerond heb dit voorjaar big surprise

De einduitslag ben ik alweer vergeten, maar we hebben het zeker naar ons zin gehad.

ik heb een plaatje gevonden van de GSA zonder wapperaar:

Er had een trekhaak ingezeten, en de wegenwacht had onderweg de boel al zo vrijgemaakt dat er in ieder geval gereden kon worden. Als je constant kruissnelheid rijdt kan het misschien net zonder ventilator, maar en rally gaat zo niet lang goed, zeker niet omdat deze bolide ook is uitgerust met een convertisseur.

Het originele plan was om de ventilatorplaat eraf te halen om zo het eendexemplaar netjes te kunen omzetten. Het patroon van de schroefgaten komt overeen, alleen de bladdiameter is net iets kleiner.

Ondanks een hefboom van twee meter gaf de moer op de krukas geen krimp, dus dan maar priegelen. Er was één positie waarbij ik net met mijn hand erachter kon om de ventilttator op de rechtgebeukte plaat kon schroeven, dus steeds tactisch de krukas gedraaid tot we rond waren. Maar één keer een schroefje laten vallen, altijd leuk zoeken, ‘s nachts, in de koelbeplating cool hmm

De GSA heeft de Pressé er gewoon mee uitgereden, en de equipe was erg blij smile

Het bruine monster heeft zich voorbeeldig gedragen, prima wagen! Heb wel besloten er niet meer lang mee te rijden voor er twee dingen opgelost zijn: Ik zak bijna door de stoel heen, dus voor het echt zover is de boel laten repareren nu de stof nog heel is. Het andere puntje is de versnellingsbak, schakelt als in boter, maar je kunt in een willekeurige versnelling een orkest dirigeren met de pook door op of van het gas te gaan… huh

Het wordt een lange winter, want als we toch bezig zijn mag er ook wel een nieuw laklaagje op!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 september 2018 11:45 PM
  [ # 304 ]

De Flickr foto is “no longer available”.

MiGS schreef:

Ondanks een hefboom van twee meter gaf de moer op de krukas geen krimp,

En dankzij die 2 meter…

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 607
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 september 2018 08:05 AM
  [ # 305 ]

hmm, ja ik had er iets aan gewijzigd en dacht dat de link wel zou blijven werken, maar helaas. En net te laat om nog te mogen aanpassen hier, tijdlimiet verlopen

zo niet, dan toch

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 607
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 10 september 2018 04:18 PM
  [ # 306 ]
Breeze schreef:

...En dankzij die 2 meter…

ohja, is je wringstaaf nu krom red face

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40989
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 september 2018 04:23 PM
  [ # 307 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 mei 2021 12:34 PM
  [ # 308 ]

En een nieuwe wringstaaf zit weer in mijn doppendoos. Die is van ETC, toch niet het slechtste merk.
Vraag me nog steeds af wie de nieuwe staaf heeft betaald, de reparateur of de GSAer.

Adri

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8767
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 04 mei 2021 01:40 PM
  [ # 309 ]

Die moer is toch voor dop 45?
Toen die er bij mijn GS en keer af moest woonde er gelukkig 3 deuren verder een chef werkplaats van Emerpark. Die nam het even mee. 3/4” wringijzer van 1.5 meter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
 
21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook