82 van de 126
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 maart 2017 04:08 PM
  [ # 1216 ]
Mulder schreef:

Zit het dan misschien in één of enkele bougies die niet meer werken? En hoe meet ik dat?

Zo https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1955102/

 

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 maart 2017 04:10 PM
  [ # 1217 ]

Je kan eens checken door een starkabel 40 seconden (oude type bougies) of 25 seconden op de gloeigalerij te prikken vanuit de plus accu. Als ie dan start is het je relais. 9,6 volt vind ik wel weinig.

Kaarsen checken door ze eruit te draaien en aan te sluiten op (reserve) accu. Moeten snel rood heet en later witheet worden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 maart 2017 04:20 PM
  [ # 1218 ]

Dank voor de snelle tips. Starten deed ie dus sowieso wel, maar moeilijk.

Startkabel op de plus van de accu en de eerste bougie maakt echter nogal een verschil. Is dus mogelijk toch het relais. Hoeveel volt zouden de kaarsen moeten krijgen?
En is het dan dus (ook) logisch dat dat lampje niet brandt? Ik begreep dat 1 draad op de stekker van het relais naar het lampje gaat.

Zal het over een uurtje nog eens herhalen met een koude motor.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 maart 2017 04:25 PM
  [ # 1219 ]

12 volt.

Weet niet van dat lampje. Zou kunnen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 maart 2017 09:31 PM
  [ # 1220 ]

12 volt krijgen ze nooit als je meet.
9,6 lijkt me wel weer weinig.

het relais kan op zijn eind lopen, maar eerder de verbindingen incl massa van het blok en koets.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 maart 2017 01:15 PM
  [ # 1221 ]

Het lijkt erop inderdaad, een ander relais maakt geen verschil. Blijven over massa en bougies.
De massakabel vanaf het relais verdwijnt in een dikke omwikkelde bundel die onder het LHM-reservoir doorloopt. Zit daar ergens een massapunt of mis ik een aftakking?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 05 maart 2017 01:37 PM
  [ # 1222 ]

Er is wel een snelle manier om gloeiers te testen of ze nog heel zijn zonder de stiften te demonteren

1 neem de aanstuurdraden en/of metalen strip die boven op de gloestiften zitten los en haal ze er af.

2 pak een spanningszoeker of een proeflampje
bevestig de ene draad van de spanningszoeker aan de + pool van de accu.
Met de andere draad raak je de bovenkant van de gloeistift aan waar de moertjes op zaten.

3 Als het lampje van de spanningzoeker nu gaat branden is de gloeistift heel, gebeurt er niets is de gloeistift stuk. Dit doe je bij alle gloeistiften, opdat je weet welke en hoeveel er stuk zijn.
Succes!

Multimeter kan natuurlijk ook, je moet dan de accuspanning meten op de gloeistift als deze niet defect is, anders meet je niks.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 maart 2017 02:23 PM
  [ # 1223 ]

Dat klinkt als een slimme test. very good

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 maart 2017 09:42 AM
  [ # 1224 ]

Eergisteren even wat overtollige relais teruggebracht nar Hydraulique. Het was niet zoveel meer werk om de gloeibougies te demonteren, dus toch dat maar gedaan. Konden we meteen zien of en hoe ze gloeiden. Nummer drie bleek niet veel meer te doen, behalve stinken en roken. Speciaal voor de foto mijn nagels nog even gedaan. Wink

Andere erin en hij start weer als vanouds. Nog even gemeten, het komt meteen ook een heel eind meer in de buurt van die 11 volt (nu 10,4 op de voorste stift). Lampje doet het nog steeds niet. Maar het moet ook niet te gek worden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 maart 2017 10:24 AM
  [ # 1225 ]

Staat je goed, dat blauw Wink. Ik ben bij mijn C35 ook nog aan het zoeken waarom het voorgloeilampje niet wil branden. Ik kom er niet achter. Dus als jij ontdekt waar het zit, lees ik het hier graag. Gelukkig kan ik van achter het stuur het relais horen klikken. Als iedereen even stil tenminste.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 maart 2017 10:31 AM
  [ # 1226 ]

Gewoon even meten op de betreffende aansluiting op het gloeirelais?

Dan weet je of het gloeirelais zelf de boosdoener is of iets in het achterliggende deel van het elektrisch systeem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2017 11:54 AM
  [ # 1227 ]

Nee die 12 krijg je niet want er zijn verliezen door de hoge stroom.
Testen met een spanningzoeker vind ik hier niet goed. Hij kan ook een beetje stuk zijn zoals je zag. Je meet dan wel spanning maar gloeien doet ie niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 maart 2017 04:13 PM
  [ # 1228 ]
René Jongejan schreef:

Gewoon even meten op de betreffende aansluiting op het gloeirelais?

Dan weet je of het gloeirelais zelf de boosdoener is of iets in het achterliggende deel van het elektrisch systeem.

Ik zal in ieder geval het lampje nog eens kritisch bekijken.
Welke aansluiting is voor het lampje, er zitten er vier in die stekker.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2017 04:23 PM
  [ # 1229 ]

Je hebt dikke en dunne draden. Zou de dunne verwachten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 maart 2017 03:27 PM
  [ # 1230 ]

Ze zijn allevier even dik, twee groene en twee grijze (waarvan 1 donker en 1 wat lichter grijs).

Ik heb per ongeluk een draad van de claxon losgetrokken toen ik met het voorgloeirelais bezig was, maar kan niet achterhalen waar deze draad naartoe ging. Het gaat om de bovenste draad van de vijfpolige stekker die bovenop de claxon zit. Dus de meest rechtse op de foto, die ik voor de foto zoveel mogelijk naar rechts gelegd heb. Twee takken af naar de witte stekkerverbinding rechtsonder op de foto, twee gaan naar de onderzijde van de claxon. Wie duikt er even onder de kap…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
82 van de 126
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook