28 van de 126
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2010 12:18 PM
  [ # 406 ]

Zul je altijd zien. Vrouwlief is met de Break naar Frankrijk en op de terugweg 100 km onder Luik toch maar even gestopt vanwege een luid ritmisch “tak-tak-tak-tak” (nee, we weten hoe een CX diesel klinkt en dat is het niet Wink ). Het blijkt van achter de ventilatieopening in het middenconsole, bij de voetenruimte voor de passagier te komen en zich ook voor te doen bij alleen contact aan, dus met de motor heeft het niks te maken.

Na wat ruggespraak met Freddy van Citroville geconcludeerd dat het waarschijnlijk iets met de aanjager is. Die had ze al helemaal uitgezet maar Freddy wist te vertellen dat die bij een CX met airco altijd op de laagste stand door blijft draaien.

Wat ik wel vreemd vind is dat het niet afhankelijk is van de stand waarop je de aanjager zet. Maar goed, irritant maar er is mee te rijden, dus de terugreis is inmiddels hervat.

Iemand nog ideeen? De kachelradiateur is onlangs vervangen, kan het daar wat mee te maken hebben?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 juli 2010 12:24 PM
  [ # 407 ]
Mulder schreef:

... Freddy wist te vertellen dat die bij een CX met airco altijd op de laagste stand door blijft draaien.

Hee, ik dacht dat mijn regelaar het niet goed deed omdat de “uit” stand het niet deed. Ik kan je niet helpen, maar bedankt voor het delen van deze info!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2010 12:26 PM
  [ # 408 ]

het tak-tak-tak kan heel goed gewoon het motortje van kachelklep zelf zijn. Dat is een cx kwaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2010 12:33 PM
  [ # 409 ]

Aha. Dat klinkt in ieder geval als een simpele ingreep. Komende week maar eens naar laten kijken, ik heb er niet zoveel zin in om 2x1000 km lang naar dat geratel te moeten luisteren…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2010 06:06 PM
  [ # 410 ]

Nou ik heb eens wat dingen opengeschroefd. Het is inderdaad de klep van de kachel die blijft hangen. Zie de foto’s. Er is een klein tandwieltje op een palletje dat blijft draaien en doorslipt op het witte kwartcirkel-ding dat de klep omhoog en omlaag takelt. Op de tweede foto is de uitsparing te zien waar dat dingetje in heen en weer bewoog. Ik heb hem er nu maar even tussenuit gehaald, zodat de klep is gestopt met dat irritante geratel. Maar het tandwieltje (rechts naast de uitsparing op de tweede en derde foto) blijft draaien en dat geeft weer een irritant gezoem.

De vraag is dus: hoe sluit ik de stroomtoevoer naar het motortje van dit tandwieltje af?

Die kachel heb ik de komende tijd toch niet nodig en dan kan ik nu in ieder geval alle onderdelen weer terugzetten.



“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2010 06:12 PM
  [ # 411 ]

Het motortje zit met de boutjes op 2 zwarte pikjes die op het kachelhuis zitten. Als je die wat kunt afvijlen, kan je het motortje dichter op het witte tandwiel zetten. dat lost het irritante geratel op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2010 08:27 PM
  [ # 412 ]

OK, zal eens gaan kijken (en vijlen). Maar blijft het motortje dan niet alsnog continu ronddraaien?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 17 juli 2010 10:24 PM
  [ # 413 ]
Mulder schreef:

Iemand nog ideeen?

Ik heb ook zo’n geratel en bij mij stopt het als je de ontwasemingskonop aan- of juist uitzet (knop naast de recirculatie-knop)...

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 juli 2010 12:42 AM
  [ # 414 ]

normaal loopt dat motortje tegen de weerstand op vast.
Maar als er speling op de as komt of de tanden van het plastic tandradje wat zijn afgesleten dan krijg je dit. de speling opheffen, bijv zoals waterman voorstelt lost het probleem meestal een tijdlang op.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 juli 2010 01:12 AM
  [ # 415 ]

Ik dacht dat het stoppen van het motortje bepaald wordt door de positie van de klep.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 18 juli 2010 11:21 AM
  [ # 416 ]

Wat Evan schrijft, klopt. Het motortje blijft onder spanning staan, ook als de kleppen helemaal open of dicht zijn. Om het ratelen te verhelpen kun je ook een paar laagjes duck/gaffer tape tussen de achterkant van het motortje en de bevestiginsplaat plakken. Dat komt het motortje iets schuiner te staan en daardoor heeft het tandwieltje weer grip.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 juli 2010 02:28 PM
  [ # 417 ]

Ik zal er eens naar gaan kijken.

Overigens dient het volgende project zich alweer aan. De buurman was bij het uitparkeren met zijn Mercedes Sprinter even vergeten dat er nog een auto naast die van hem stond…


A.s. vrijdag dus zeker niet met de Break op vakantie. Volgende week de XM maar ophalen bij Dibert…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juli 2010 02:29 PM
  [ # 418 ]

Jeetje!!! Wat een gedoe weer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 juli 2010 02:49 PM
  [ # 419 ]

Sodeju zeg… ben je lekker mee! Balen!

Nou ja, hij zal er niet lelijker van worden. Aan de dikke laag plamuur te zien kan het alleen maar weer knapper worden. Succes kerel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 juli 2010 02:57 PM
  [ # 420 ]

Fijne buurman.. hmmm Maar ik neem aan dat netjes van de verzekering van de buurman alles direct vergoed krijgt, een schuldvraag is er immers niet echt. Toen ik schade had aan mijn voorbumper heb ik een nette tweede hands zelf opnieuw gespoten, kost een stuk minder en kan er net zo goed uitzien. Succes!

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
 
28 van de 126
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook