1 van de 32
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2010 09:44 PM

Om zoekwerk te besparen hier een opsomming van waar welk onderwerp aan de orde is gekomen:
Afstellen Diravi
Vervangen middendemper
KVS-lekkage
Kofferklepslot reageert niet op CV
Waarschuwing kofferklep open (ander draadje)
Vastzittende rem
Kofferklepslot reageert weer op CV
Natte voeten van de bijrijdster: Airco condenswater?
Motor-sensor probleem
Wiellager linksvoor
Raammechaniek repareren
Weer KVS-lekkage
Haperen bij 2500 rpm
Raammechaniek stuk

Vandaag een Break ter vervanging van de andere Break gekocht, van buiten bijna hetzelfde:
Een ander embleem aan de zijkant. Deze keer staat er V6

Wat meer details:
ZPJ
handbak
creme leer
en alle opties behalve open dak.

En het mooie is dat alles het nog doet ook, ook de cruise control!

Foto’s volgen, maar wie snel is kan nog even naar de MP advertentie kijken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 januari 2010 09:54 PM
  [ # 1 ]

Alvast van harte gefeliciteerd met de aanschaf very good . Op foto`s ziet de Xm er erg mooi uit, vooral het creme leer.

Zo`n PRV V6 rijdt heel anders (op een prettige manier) dan een 2.1TD Wink.

Hopelijk heb je met de V6 meer rijplezier ipv mankementjes zoals met de 2.1TD.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 januari 2010 11:17 PM
  [ # 2 ]

Zover kon ik beoordelen vanaf de linker stoel (en de grijns op zn gezicht) is t wel een hele prettige auto. Veel stiller dan de diesel, “iets” meer pit.
Hij is net 2 ton jong maar zo netjes onderhouden, zo kom je ze niet veel tegen.
Als ik het kostentechnisch kon verantwoorden had ik hem zelf wel willen hebben Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 januari 2010 11:28 PM
  [ # 3 ]

De 2.1TD heeft iets meer koppel (245Nm@2000tr/min tegen 235Nm@4600tr/min) bij een veel lager toerental dan de PRV V6, daar tegenover heeft de V6 meer vermogen (110pk@4300tr/min tegen 170pk@5600tr/min). Vooral het motorgeluid van zo`n PRV V6 en de diravi is geweldig halelujah.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 januari 2010 11:29 PM
  [ # 4 ]

Ah, die uit Lelystad, dat dacht ik al toen ik je post las. Heb ook herhaaldelijk naar die advertentie zitten staren. Mooi mooi.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2010 11:56 PM
  [ # 5 ]

Vanmiddag met Matthijs naar Lelystad om naar een V6 Break met crème-kleurig leer te gaan kijken. Lexia uiteraard mee!
Daar aangekomen mijn aanstaande ex naast de V6 geparkeerd. Wat een verschil! Zo’n net gepoetste, in topstaat verkerende (nou ja af en toe een klein krasje) naast een al weken niet gewassen XM, met wat gebruikssporen. Wat worden auto’s toch vies van dit weer.

Na een bakje en een praatje aan de rit. Tsjonge jonge wat rijdt dat mooi. Diravi lekker soepel, blok loopt mooi, supervering en van binnen helemaal tiptop. Duidelijk een auto van iemand die er goed voor heeft gezorgd. Wel wat storingen ontdekt met de Lexia, maar niets ernstigs en het liet zich allemaal weer resetten.

Terug bij de garage een bik onder de motorkap en de brug op. Onder de motorkap zag het er schoon uit, maar niet té. Niet gepoetst, maar gewoon geen vette bende. (Bougiekabels helaas niet van Bougiecord) Ook van onderen niet veel bijzonderheden. Stuurhuis mooi droog, een enkel drupje olie en een drupje LHM aan de HD-regelaar. Toen zagen we dat het rechter voorwiel scheef stond.  Shocked
Kromme draagarm? Nee, niets van te zien. Ik had er bijna vanaf gezien, totdat iemand zei dat de brug scheef stond, en doordat de XM in de hoogste stand staat gaat die een beetje scheef staan. Yeah right. Toch maar weer de XM van de brug en op een vlakke ondergrond gezet in de rijstand. Helemaal recht!
In tussen liep het al tegen vijven dus er moesten knopen doorgehakt worden. Zo gezegd, zo gedaan, en volgende week zaterdag mag ik hem ophalen.

De auto is in januari 1997 voor het eerst de weg op gegaan, maar blijkt al geproduceerd te zijn op 10-10-1995. Heeft dus ruim een jaar op een koper gewacht. Vermoedelijk een showroom auto, vandaar al die opties (crème leer, cc, ecc, mistlampen vóór, elektr. ramen rondom, elektrisch verstelbare stoelen, one touch raambediening links voor). Er zullen een hoop mensen toentertijd bij deze XM hebben staan kwijlen.

Wat zijn de plussen:
Mooi en net interieur,
cruise control,
goed onderhouden.

Minpuntjes uiteraard ook:
ADAL moeten eens vervangen gaan worden.
Stuur staat een beetje scheef bij rechtdoor rijden, vermoedelijk een kwestie van uitlijnen.
Linker display zoals gebruikelijk gaar.
HD-regelaar slaat wat vaak aan, kan door het kleine lek aan de HD-regelaar komen of een lege voorraadbol. Die laatste heb ik thuis nog wel liggen.

Ik heb wel eens gezegd dat mijn ideale XM een Break ZPJ4 exclusive is, maar aangezien deze niet bestaan vind ik deze een heel goed alternatief.

Tot slot een paar plaatjes uit de advertentie:

Afbeelding Bijlagen
01.jpg09.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 januari 2010 12:07 AM
  [ # 6 ]
Citrophile schreef:

Hopelijk heb je met de V6 meer rijplezier ipv mankementjes zoals met de 2.1TD.

Rijden is met zo’n V6 gewoon een feest, terwijl het met een 2.1TD gewoon een heel prettige en efficënte manier van reizen is.
Die mankementjes van de TD vallen eigenlijk wel mee. Als ik minder pietluttig zou zijn geweest, had ik er veel minder tijd, geld en onderdelen in gestopt. Ik wil gewoon dat alles het doet. Ze heeft me nooit laten staan, en ik zal ook met weemoed afscheid nemen van de diesel.
Ik rij gewoon minder dan ik vroeger deed en de belastingverhoging van dit jaar maakt het dieselrijden er ook niet goedkoper op.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 januari 2010 12:20 AM
  [ # 7 ]

@Brian, reed de Xm V6 netjes rechtuit of ging die naar links/rechts verlopen op een rechtgaande weg?

Als het naar links/rechts afwijkt terwijl je rechtdoor rijdt, dan zou je de diravi kunnen bijstellen met de zwarte draaiknop met een zwarte blokkeerschuifdop overheen bij de paravan aan bestuurderszijde.

Let op als je het wilt bijstellen, naar binnen draaien wordt de diravi naar links gecorrigeerd en naar buiten draaien naar rechts. Verstel in het begin met flinke slagen, anders reageert het niet en dan diverse malen op een lage rechte weg rijden en dan iedere keer bijstellen met kleine slagen totdat de Xm netjes rechtuit rijdt zonder afwijkingen, daarna kun je het laten uitlijnen (dus niet andersom!).

Als je toch de voorraadbol controleert/vervangt, check ook de diravibol. Die zit wel wat verstopt onderin onder de linkerkoplamp (bestuurderszijde) met een slangenklem eromheen (tegen het trillen). Dealers/garages vervangen die bol nooit net als bij de CX omdat het teveel werk voor ze is, je komt er wat lastig bij maar de diravibol vanaf fabriek zit muurvast en dat is het belangrijkste punt waarom ze die laten zitten.

Als die muurvast zit, maak de leidingen los (ik dacht 3 leidingen) en de diravibol met het blokje in een bankschroef zetten en eraf beitelen of met een soort van oliefiltertang en een lange pijp eraf draaien.
Eenmaal vervangen gaat de diravibol de volgende keren makkelijk los, zonder het helemaal uit te bouwen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 10 januari 2010 12:30 AM
  [ # 8 ]

Dat ziet er mooi uit Brian.
Gefeliciteerd!!!!!!!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 januari 2010 12:30 AM
  [ # 9 ]

Volgens mij reed ze keurig rechtdoor, maar ik moest daarvoor het stuur een tikje naar rechts doen. Het was niet zo (dacht ik, maar ik heb er niet echt op gelet) dat ik steeds meer moest bijsturen, als dat is wat je bedoelt. A.s. zaterdag zal ik er eens op letten. (Ik kan niet wachten!!!!!)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 januari 2010 12:34 AM
  [ # 10 ]

Als je rechtuit op een lange rechte weg rijdt, laat het stuur even los (afh. van de verkeerssituatie uiteraard) en kijk of die uitwijkt naar links of rechts. Dit kun je corrigeren met de stelknop en daarna eventueel uitlijnen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 januari 2010 12:38 AM
  [ # 11 ]

Maakt het daarbij uit of het hard waait? Normaal gesproken wel, maar bij diravi ook?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 januari 2010 12:47 AM
  [ # 12 ]

Het bijstellen kun je het beste doen wanneer de wind geen invloed heeft. Met harde zijwind blijft diravi rechtuit gaan, alhoewel je merkt dat er harde zijwind op de auto staat.

Ongeacht hoeveel oneffenheden er in de weg zitten, de diravi werkt als een soort slot dus ook een stuk veiligheid. Zijdelingse krachten op de voorwielen hebben geen invloed op de sporing, probeer eens op een brug met losse wielen de voorwielen te verdraaien met een draaiende motor….dat gaat je nooit lukken, alleen met het stuurwiel met een kleine kracht Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 10 januari 2010 01:38 AM
  [ # 13 ]

Hey! Die heb ik laatst nog gepost onder “XM te koop”!!! Zeer mooie keus Brian, gaaf dat het een ouder type is met diravi en alle opties. De winkeldochters van toen zijn de liefhebbers auto’s van nu! Laughing En niet alle toppertje hoeven rechtstreeks uit Frankrijk te komen!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 januari 2010 02:28 AM
  [ # 14 ]

Das nou een echte porno bak, zou mijn broer zeggen.

Helemaal top Brian. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 10 januari 2010 11:06 AM
  [ # 15 ]

Nou bij deze dan: Wat een PORNO bak! erg mooi, erg mooi, erreg mooi.

Ik heb meerdere malen velekkerd zitten kijken op mp

Profiel  
 
 
1 van de 32
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook