het viel mij op dat tijdens een avond ( ds’sen) er gesproken werd over het slangetje van de radiateur.
Nu is mijn oog er nooit op gevallen maar de overloop vanaf de radiateurdop is bij 9 van de 10 gevallen weer aangesloten op het aftapkraantje.
Wat is nu de goede manier?
Als er geen constante doorlaat opzit is er geen verbinding met de buitenlucht als de dop de druk eraf laat bij een koker.
graag reacties.
met vriendelijke groet,
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kraantje laat door naar onderen. Daar moet ook weer een slangetje zitten die het onder de auto brengt anders lekt het water op je rechter remschoenen en -schijf.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dus als het kraantje dicht staat, wordt door het slangetje vanaf de radiateurdop naar het kraantje bij te hoge druk toch de kvstof of water afgevoerd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Correct.
Citroen!