Totaal aantal Berichten: 5521
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nelis Infra schreef:@bxsport: Dat zou fantastisch zijn! Misschien even PB-en?
@gwhendriks2: Goed punt! Maar het is toch geen ‘nieuw’ kenteken? Het is een origineel Nederlandse CX namelijk. Bedankt voor je oplettendheid in ieder geval
Heb trouwens ook weer een nieuwe gevonden mannen. Eéntje geïmporteerd uit Spanje. Wel een dure, maar (als je even niet let op hetgeen op de motorkap is geplakt) ook een heule mooie!
(edit: overigens zit er géén cruise control op, dat heb ik de eigenaar al even gevraagd
)
Niles vanaf 2000 heeft de kentekenplaat de leters NL in het kenteken links op een blauwe achtergrond.
Vandaar dat ik dat verhaal van geschorst sinds 1996 een beetje raar vind, of de eigenaar heeft gewoon een nieuw setje kentekens gekocht voor een geschorste auto?
Hier nog de info van de bewuste kentekenplaat:
GAIK-kentekenplaten
Tot februari 2000 waren kentekenplaten bij elke (auto)handelaar te koop waardoor het voor criminelen relatief eenvoudig was om aan valse kentekenplaten te komen.Om dit soort fraude tegen te gaan heeft de Nederlandse regering in 2000 het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten die vanaf 1978 (side code 4) zijn uitgegeven. Al deze kentekenplaten worden vervangen door de nieuwe GAIK-kentekenplaat.
Anders dan bij het oude systeem wordt er bij GAIK van elke kentekenplaat geregistreerd wanneer deze is uitgereikt en waar de kentekenplaat is gemaakt. Bovendien staat er in elke kentekenplaat een unieke code geponst en wordt in het kentekenbewijs met een droogstempel aangegeven dat er een GAIK-kentekenplaat is uitgereikt.
Deze kentekenplaten hadden tot 2008 bovendien aan de rechterkant overdwars een code ingestanst met het weeknummer en de laatste twee cijfers van het jaartal van de aanmaakdatum. Sinds 2008 gebeurt dit echter alleen nog maar bij de brom- en snorfiets kentekenplaat.
Voor personenauto’s, bedrijfswagens en aanhangwagens en motorfietsen is de plaat geel, met zwarte opdruk. Aan de linkerzijde (of in de linkerbovenhoek) is in een blauw vak het EU logo geplaatst, met het witte onderschrift NL. Dit EU-logo is niet verplicht voor geïmporteerde auto’s die een smal type kenteken voeren. Onder meer auto’s die in de Verenigde Staten zijn geproduceerd, hebben vaak geen ruimte voor een langwerpig Nederlands kenteken en voeren een smallere versie, niet voorzien van dit EU-logo en/of NL-onderschrift.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nelis Infra schreef:Heb trouwens ook weer een nieuwe gevonden mannen. Eéntje geïmporteerd uit Spanje. Wel een dure, maar (als je even niet let op hetgeen op de motorkap is geplakt) ook een heule mooie!
(edit: overigens zit er géén cruise control op, dat heb ik de eigenaar al even gevraagd
)
Waar zie jij dat die uit Spanje komt ? Op de site staat Belgie en de B staat nog langs waar het kenteken heeft gezeten. Ziet er verder wel mooi uit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
@Mark: Dat meldde de verkoper via de e-mail. Maar misschien heb ik het verkeerd gezien, zal zo nog even controleren.
@GWHendriks: ik zal het even doorlezen, bedankt voor de info!
Ik heb overigens nummer 2051 bij de CX Club, dat u het weet Is er overigens al een datum bekend wanneer de voorjaarsrit wordt gehouden?
Way out in the water, see it swimming.
Dat wordt 11 april in Limburg. Ik heb je volgens mij een peebeetje gestuurd hierover.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Klopt, alleen zonder datum Maar goed: die gaat in de agenda!
Moet alleen wel helemaal uit Friesland komen. Misschien gaat George?

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Ik ben nog geen lid ops: maar wil eventueel omstandigheden daar gelaten wel die kant op rijden oid.
Misschien mag je mijn CX wel mee hebben als ik niet ga.
Bel me maar je hebt mijn nummer.
Lijkt me wel leuk
Citroen c32 Hilton XLS
Nelis Infra schreef:Ik heb overigens nummer 2051 bij de CX Club
Het gaat dus best goed met de club, in 5 maanden ruim 50 nieuwe leden. Is ergens af te lezen hoeveel leden de club eigenlijk heeft? Ik kan het op de CCCN site niet zo gauw vinden behalve de vermoedelijk wat oudere uitspraak “De CCCN heeft nu 800 hoofdleden en ruim 200 gezinsleden met gezamenlijk vele CX’en en dat aantal blijft groeien vanwege de toenemende belangstelling voor deze limousine”.
Oops, off-topic.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
vorige week zeiden ze in het magazijn dat er 900 leden waren.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Nelis Infra schreef:Moet alleen wel helemaal uit Friesland komen. Misschien gaat George?
geoarthc35 schreef:Ik ben nog geen lid
ops: maar wil eventueel omstandigheden daar gelaten wel die kant op rijden oid. Misschien mag je mijn CX wel mee hebben als ik niet ga.Bel me maar je hebt mijn nummer. Lijkt me wel leuk
Een clublid zonder CX en een bijrijder erbij met een CX. Dat zal denk ik geen probleem zijn, denk ik. En als de combi niet lukt en één van jullie mee wil, dan regelen wel wat vanuit Den Bosch.
Ik weet het, het is heeeel erg off-topic. Maar voor zover ik het weet is het nog nooit een probleem geweest om als niet-clublid de rit te rijden…
Ik ben overigens wel lid, Nr. 1674.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Met andere woorden, George, wij gaan samen uit Friesland op 11 april naar Limburg. Noteer maar in de agenda
Ik heb de oplossing voor on-topic / off-topic. Niels gaat kijken op de clubdag of er een prestige rondrijdt waarin hij even kan rijden om te zien, of het allemaal past.
Dat sowieso natuurlijk.

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Oke het enige probleem is dan dat als je 1x in die Pallas van mij hebt gezeten je geen Prestige meer wilt natuurlijk, maar daar is overheen te komen natuurlijk.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
bxsport schreef:vorige week zeiden ze in het magazijn dat er 900 leden waren.
Dat betekent dus dat niet elke CX-rijder (M/V) lid is, gezien er nog zo’n 1500 op kenteken staan…
En nee; ik ben ook geen lid..
‘Spirit of avant-garde’