Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je kan niet linken vanuit Photobucket omdat die site te traag is…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het werkt nu al. Had een spatie gebruikt (‘Franse CX’) en dat werkt niet met een URL (nu is het ‘FranseCX’ en werkt ‘t wel).
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De blanke lak die loslaat betekent dat ie opnieuw gespoten moet worden maar dat is in te calculeren. Daarbovenop zit ie vol met butsen en deuken. Het vinyle dak laat rechts achter los. Daar moet ook wat aan gebeuren en dan nog maar hopen dat er geen roest onder zit. En dat zijn nog maar die paar dingen die wel op de foto staan. Verder is van alles geroest wat nergens voor nodig is: velgen, ruitenwisser… Veel vocht van binnen, slecht afgehangen deuren… Dat zegt al genoeg over de vorige eigenaar. Ik zou hier met een vette boog omheen lopen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Leuk als je zelf kunt restaureren, maar dan nog best aan de prijs.
Ben benieuwd wat er onder de dorpelplaten zit…
Totaal aantal Berichten: 3914
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tja…....
enkele pluspunten:
- rechter buitenspiegel, met bediening op de middenconsole
- morette dubbele ruitenwisser
- handige windafwijzers op de voorportieren.
- leder interieur
voor de rest, suc6 - de hele buitenkant heeft aandacht nodig, inclusief nieuw vinyl dak !
en dat is nog maar wat je aan de buitenkant ziet….
of je gaat de uitdaging aan…. maar ik gok dat jij deze nog even in Fr. laat staan.
en de voorruit is er een keer uitgeweest. er zit een standaard rubber in, ipv het prestige-rubber+strip.
op die foto waar die nog deels onder sneeuw bedekt was, leek het nog wat ![]()
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Nee dit is niks lijkt me.
Heb je nog iets van die witte prestige gehoord?
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nope. Niets.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nelis Infra schreef:Tsja, het is veel geld natuurlijk. Maar ik besef me terdege dat dit wel de bedragen zijn waar ik rekening mee moet houden. Dus dat doe ik dan ook maar. En ja, ze heeft airco
Het komt me voor, dat je een te rooskleurig beeld hebt van de kosten die zijn verbonden aan het CX-en, zeker gezien je wensenpakket ten aanzien van de gewenste luxe en kwaliteit.
En die Prestige van hiervoor moet je echt laten staan als ik de foto’s zo zie. De buitenkant geeft een slechte indruk, die zich ongetwijfeld vertaalt in een slechte binnenkant. Om een begrip van de kosten te krijgen. Pas geleden heb ik geïnformeerd voor iemand die een auto wilde laten spuiten bij degene die altijd mijn plaat- en spuitwerk doet. Een hele auto spuiten zonder plaatwerk, kost al gauw 4 k en dat tegen E 25,- per uur contant. Ik ben net E 1.165,- kwijt voor plaatwerk aan de motorkap, het frame onder de voorbumper, de beide bumpers, de kopse kanten en de onderkanten van de voordeuren en dat alles met spuiten. Reken bij deze Prestige op 5 tot 6 k om haar goedkoop strak te laten maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43581
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Ik ben het, na het uitgebreid lezen van je topic, wel eens met Robin zijn opmerking. Voor 6 mille koop je een erg aardige, goed rijdende prestige maar voor de kwaliteit en jouw eissen ten aanzien van originaliteit mag je mijns inziens dat bedrag wel x 2 gaan doen.
Daarbij nog even de opmerking dat origineel absoluut niet wil zeggen dat dat beter is. Er zijn vele aanpassingen gedaan gedurende de bouwtijd van de cx. Dit alles om grote kwaliteits en betrouwbaarheids problemen van de eerste bouwjaren op te lossen. Ik zou, als techneut, 100x liever een flink gemodificeerde en verbeterde auto hebben dan een originele serie 1 uit de jaren ‘70…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Robin Visser schreef:Het komt me voor, dat je een te rooskleurig beeld hebt van de kosten die zijn verbonden aan het CX-en, zeker gezien je wensenpakket ten aanzien van de gewenste luxe en kwaliteit.
Waar maak je dat uit op? Ik zeg toch juist dat ik - na het iedere dag lezen van alle topics op dit forum - me wél besef dat het een dure hobby is?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
waterman schreef:...maar voor de kwaliteit en jouw eissen ten aanzien van originaliteit…
Wat bedoel je daar precies mee?
Way out in the water, see it swimming.
Robin Visser schreef:Een hele auto spuiten zonder plaatwerk, kost al gauw 4 k en dat tegen E 25,- per uur contant.
Ik vind dit trouwens best een hoog bedrag…
Nelis Infra schreef:
Waar maak je dat uit op? Ik zeg toch juist dat ik - na het iedere dag lezen van alle topics op dit forum - me wél besef dat het een dure hobby is?
Ik maak dat op uit het niet eenduidig beantwoorden van mijn vraag over een prijsindicatie en uit jouw reactie ten aanzien van de eerder genoemde E 6.000,- en daarvoor nog, dat je nog kunt sparen als er niet morgen zaken hoeft te worden gedaan. Als je een echt luxe CX in heel goede staat wilt hebben, dan kan het snel oplopen naar E 10.000,- na renovatie en plaatwerk. Ik was zonder mijn nieuwe leren bekleding ongeveer alles opgeteld dit bedrag kwijt en hoop een mede-forummer te kunnen behoeden voor grote tegenvallers. Ik tel daar mijn ervaring op dit moment met mijn SM bij op. Het goedkoopst ben je mijns inziens uit door de hardste/beste CX te kopen, die bovendien aan al je luxe-wensen voldoet. Want alles wat je moet laten doen, loopt snel in de papieren.
Michael Oud schreef:Ik vind dit trouwens best een hoog bedrag…
Het is een indicatie waarbij de auto wordt ontdaan van sierstrips, raamstijlen, ramen etc.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ja… ok, dat had ik even niet meegenomen, daar gaat ook al snel een dag - misschien wel meer - werk in zitten.

