ook hier maar even voorstellen
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 21 januari 2010 12:28 AM

Geachte cx forum leden

Na alweer een maandje rond te hebben gereden in mijn nieuwste aanwinst, een cx 25 td limousine van 1985, kwam ik mezelf hier op het forum bij gespot & gepost tegen. Notabene op de dag dat ik haar had gekocht!! Tijd dus om me even bij jullie voor te stellen.

Mijn naam is Peter Janssen, woon in het Limburgse Sevenum en word hoe langer hoe meer door het citrofielenvirus bevangen. Zo erg zelfs dat afgelopen 31 december mijn in 1999 nieuw aangeschafte opel astra het veld moeste ruimen om plaats te maken voor mijn inmiddels 3de citroen. In mei 2006 kocht ik mijn groote passie, een witte ds 20 2.0 uit 1973. In dat eerste jaar heb ik een bodem restauratie uitgevoerd, 4 nieuwe spatborden erop, gedeeltelijk gespoten (de deuren moeten nog onder handen genomen worden), de eerste bruiloft mee gereden, en veel, heel veel mee gereden en genoten. De astra werd verbannen tot winterauto en vacantie (spanje) auto. In 2008 kocht ik een lijk van een 2cv! 8 jaar had het eendje in een bos onder een afdakje stilgestaan, en was inmiddels door het bos met al zijn flora en fauna opgeslokt. Precies een jaar later reed ik haar voor de eerste keer op eigen krachten en voorzien van een totale revisie en nieuwe laklaag, op eigen krachten mijn garage uit, om na een keuring mét steekproef APK goedgekeurd te worden. Wat heb ik ook hier weer afgelopen zomer super van genoten!!  Afine, het werd tijd voor een winter-oldtimer. In eerste instantie ging mijn zoektocht naar een volvo 140 of 240 series. Wat later zocht ik naar ‘n sjieke mercedes. Maar mijn verstand liet me in de steek en ik luisterde naar mijn hart. De zoektocht ging verder naar ‘n vette CX!!!!! Deze vond ik al vrij snel , na eerst wat op de Frans sites rond gezocht te hebben in Nijmegen bij een echtpaar welke deze CX 22 jaar in hun bezit hebben gehad. Ik ben daarmee de 3de eigenaar. 8 jaar geleden is de auto compleet overgespoten nadat beide voordeuren waren uitgewisseld, en zodoende (ook door de kleur) is de wagen optisch in nog een zeer nette staat. Ook het interieur is in een nog heel nette staat ( de bestuurdersstoel is al eens uitgewisseld geworden) Bij aankoop heb ik de auto bij een garagebedrijf op de brug gezet en geconstateerd dat ook de onderzijde in een nog redelijke staat is (één klein stukje laswerk aan de voetenbak bijrijderszijde). Voor de rest goed schoonmaken en opnieuw conserveren. Wat er op zeer korte termijn moet gebeuren; 1) vraagbaak aanschaffen, 2)motorsteunen vervangen, 3) achteruitrijverlichting maken, 4) centrale deurvergrendeling gangbaar maken. 5) me de dieselmotor eigen maken (totaal geen ervaring mee)( de garagist vond hem trouwens erg mooi lopen), 6) de auto betrouwbaar genoeg maken zodat hij dit jaar mét caravan mee naar spanje kan!!

Zo. Ik ga nu snel naar bed zodat ‘t weer snel morgenvroeg is en ik weer lekker kan genieten tijdens de rit naar mijn werk SmileSmile

groet

Peter

http://s130.photobucket.com/albums/p258/pj_ds/?action=view&current=Afb008.jpg 

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 21 januari 2010 08:32 AM
  [ # 1 ]

Van harte welkom en geniet ervan. Houd ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 januari 2010 08:48 AM
  [ # 2 ]

Welkom Peter,

en leuke verzameling citroens heb je, en heb je ze zelf compleet gerestaureerd ?
Volgens mij heb ik je afgelopen zaterdag ook gespot in Sevenum stond je bij de Esso bij de wasstraat te wachten was zelf weer lekker anoniem in de Xsara, ze werd lekker vertroeteld door je.
Ik woon zelf in Blerick en we zullen elkaar dus nog vast vaker spotten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 januari 2010 10:26 AM
  [ # 3 ]

Welkom in de wondere wereld van de CX Peter uit ‘seerum. Smile

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 21 januari 2010 12:16 PM
  [ # 4 ]

Wow, wat een mooie dame! Hartelijk gefeliciteerd, en welkom hier!

Is je auto in de originele kleur overgespoten? De enige donkerblauw die in 1985 leverbaar was is Bleu Navy (kleurcode ENM of AC 674), als dit de kleur is die op je auto zit, heb je een bijzonder zeldzame kleur voor een CX: in het Register van de CX-club is maar één andere auto bekend in die kleur!

Groet,
Jaco

PS Je hebt een PB Wink
[edit] dat heet PM tegenwoordig…

Profiel  
 
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 21 januari 2010 11:28 PM
  [ # 5 ]

leukkk, al die reacties die ik vanaf gisteren van jullie allemaal mocht ontvangen.

momenteel ben ik alvast begonnen met de voorbereidingen die nodig zijn voor de apk in april.
een vraagbaak is al onderweg, evenals een inschrijving bij de cx club.
als ik vragen heb over de cx, en die heb ik heel veel, want ik zit nog in de ontdekkingsfase, zal ik die zeker hier aan jullie voorleggen. als ik hier net zo geholpen word zoals ik dat al vaker ben op het ds forum, gaat eea zeer zeker helemaal goed komen
super hoe die waardevolle informatie hier uitgewisseld wordt!!

foto’s van mijn limo moet ik nog schieten als het weer wat beter wordt. ik zal ze zeker dan hier plaatsen.

mark,
jou zal ik zeker nog wel vaker spotten. mijn vriendin woont nl ergens bij jou om de hoek !! Smile

met vriendelijke groet,

peter

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook