C3 1.6 HDi 99 g CO2
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 22 januari 2010 08:13 PM

Wat jammer dat de 1.6 HDi niet onder de 95 g CO2 gekomen is. Het scheelt nu maar €400,00 in aanschaf. Zat hij onder de 95 g CO2 dan is het MRB vrij rijden!  :lol:

Snap ook niet dat Citroën deze versie in NL verkoopt of is er zakelijk dan een voordeel. Maar ja, de C3 is weer niet echt een zakenauto.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2010 08:36 PM
  [ # 1 ]

Als iedereen zo zou denken, dan zou je dus alleen maar milieuvriendelijker auto’s verkopen omdat het financieel gunstiger is voor je klanten. Wees blij dat Citroen in elk geval gewoon de meest milieuvriendelijke versie ook hier aanbiedt.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 22 januari 2010 08:56 PM
  [ # 2 ]

Nou, het scheelt ook erg veel met de normale 1.6 HDi. Maar liefst 5 gr/km ! Zo milieuvriendelijker is hij dus niet.

Denk je nu echt dat mensen een milieuvriendelijke auto gaan kopen voor het milieu ? Echt niet. Alleen maar omdat het financieel vriendelijker is.

Als Citroën de C3 onder de 95 gr./km krijgt wordt het een verkoopknaller. Kijk maar een naar de nieuwe VW Polo. Eerste verkoopdag al honderden orders.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 januari 2010 12:58 AM
  [ # 3 ]

In belgie zit hij onder de 105 gram, dus 15% korting op de aankoop vanwege onze geweldige overheid.
In elk land zijn de regels wat anders, dus nederland valt op dit vlak blijkbaar uit de boot.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 26 januari 2010 12:58 AM
  [ # 4 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

Denk je nu echt dat mensen een milieuvriendelijke auto gaan kopen voor het milieu ? Echt niet. Alleen maar omdat het financieel vriendelijker is.

Nou dat doen sommige mensen dus wel Mad . dat is een van de redenen waarom wij onze Pluriel hebben gekocht: 1:22 diesel Smile . en ook een van de belangrijke redenen om de C4 picasso met EB6V te kopen: 1:17 diesel Smile . mooie cijfers en dan gaat het niet om die paar dubbeltjes dat het aan de pomp scheelt!

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 januari 2010 01:19 AM
  [ # 5 ]

als je voor het milieu een auto koopt , dan zeker geen diesel denk ik dan..
maar zo;n hybride ding…

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 april 2010 01:50 AM
  [ # 6 ]

Het maken van een hybride is zeer vervuilend.
Een hybride heeft alleen nut in langzaam (stads) verkeer, op de snelweg heeft een hybride geen enkele zin.

Ik begrijp die hybride nonsense in NL niet, een C1 is schoner dan welke hybride ook.

Eeen hybride is een lease-bak voor de zgn “milieufreaks” die alleen hun fiscale bijtelling willen drukken en constant met die lelijke japanese hokken op de snelweg rijden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 april 2010 09:06 AM
  [ # 7 ]
jeroen-2cv schreef:

Eeen hybride is een lease-bak voor de zgn “milieufreaks” die alleen hun fiscale bijtelling willen drukken en constant met die lelijke japanese hokken op de snelweg rijden.

Hey, het mag allemaal wel een beetje minder ongenuanceerd hoor excaim

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 april 2010 08:02 PM
  [ # 8 ]

Die hybride hokken (en vooral de prius 3) rijden zeker niet verkeerd.
En als je dan even kijkt binnen de categorie zijn ze wel erg milieuvriendelijk. Vergeet niet dat een diesel heel wat meer ongezonde dingen de lucht in stuurt dan enkel CO2.

En om even terug te komen op de C3, de gewone 90pk versie stoot blijkbaar slechts 104 gram uit. Dus in belgie heeft de 99 gram versie geen enkel voordeel omdat de normale versie al op 15% overheidskorting kan rekenen.
Ander punt is dat in testritten aangeraden wordt niet voor de 99 gram versie te kiezen omdat er toch wel een invloed is op het rijplezier (langere verhoudingen en vaker moeten terugschakelen bvb)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 21 april 2010 09:01 PM
  [ # 9 ]

mispoes picassoke

ik weet niet of je onlangs die reportage gezien hebt op tv..
die hybride auto’s blijken in de werkelijkheid helemaal niet zo schoon als dat men ons wil doen laten geloven..
er waren idd diesels die mede dankzij roetfilters minder co2 uitstoot hadden dan die hybrides..

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 april 2010 09:19 PM
  [ # 10 ]

Als je diesels hebt die aan de EEV norm voldoen, die strenger is dan EURO-5, zijn deze zelfs schoner dan LPG.Waarschijnlijk is deze EEV-norm die de auto-industrie zichzelf een aantal jaren terug op opgelegd heeft nu door de EC aangenomen als EURO-6.

Volgende de fabrieksopgave is een C3 1.6 HDi 99g net zo langzaam (of snel) als zijn broertje van 104g. Afgezien van het hele milieu gebeuren is de 99g versie in NL financieel het meest aantrekkelijk.
De meerprijs tov de 1.4HDi verdien je op termijn (2-4 jaar) terug als gevolg van een fors lager brandstofverbruik. Diegene die rap wil dieselen moet maar een 1.6 HDi 110 pk nemen, en met een “gewone” 1.6 HDi (90pk) moet je toch aardig met het verkeer mee kunnen komen. In de pers is niks bekend geworden dat de 1.6 HDi 99g (te) langzaam zou zijn, de 1.4 HDi werd toch als minder snel bestempeld.

waterman schreef:

Hey, het mag allemaal wel een beetje minder ongenuanceerd hoor excaim

Beter oud en Frans dan Japans
En liever een goede fiets dan iets uit Japan op 2 wielen of meer, dat is overigens nog veel beter voor het milieu dan zo’n hybride.
Motobécane….. da’s pas fietsen Smile
(tot 1981 dan, toen deze firma helaas failliet ging, en na een doorstart in verkeerde handen kwam)

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 april 2010 10:12 PM
  [ # 11 ]

Ik heb het even na gekeken de EEV norm ligt tussen EURO-5 en EURO-6 in.
Ow jah…. EEV = Enhanced Environmentally friendly Vehicle Smile

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 april 2010 11:17 PM
  [ # 12 ]
ronama schreef:

mispoes picassoke

ik weet niet of je onlangs die reportage gezien hebt op tv..
die hybride auto’s blijken in de werkelijkheid helemaal niet zo schoon als dat men ons wil doen laten geloven..
er waren idd diesels die mede dankzij roetfilters minder co2 uitstoot hadden dan die hybrides..

Die hybride auto’s blijken voor de een al wat schoner dan voor de andere.
Er gaan allerhande verhalen de ronde, de ene zegt dat het een aanslag is op het milieu om zo een auto re bouwen en nadien te vernietigen, andere beweren dat de auto voor 95% of meer herbruikbaar is.

Over het verbruik, het verbruikt merkelijk minder dan een vergelijkbare benzine, en ongeveer evenveel als een vergelijkbare kleine diesel. Maar die diesel (roetfilter of niet) stoot bij de verbranding nog heel wat andere dingen uit dan C02, een benzine motor heeft een veel schonere verbranding, en is ondanks zijn hogere C02 uitstoot dus toch “gezonder” dan een diesel.
Over het nut van die hybridespullen kan je een oneindig debat voeren. Vooral die prius III is een prachtig stukje techniek, maar voor mij zeker niet interessanter dan een diesel omdat ik veel snelweg rijd.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 april 2010 11:38 PM
  [ # 13 ]

Je vergeet dat een dieselmotor een veel hoger rendement heeft dan een benzinemotor. Daarnaast is een dieselmotor uitermate geschikt voor alternatieve brandstoffen. Zelfs de afgewerkte olie van de plaatselijke snackbar is (na zuivering) geen probleem voor een dieselmotor. Het inspuitsysteem is wel gevoeliger voor dit soort brandstoffen.

De milieu onvriendelijkheid van een hybride zit niet zo zeer in de uitstoot, maar voornamelijk in het productieproces. Vanuit de hele wereld moeten grondstoffen richting Japan (dus C02 uitstoot), om zo’n hybride te kunnen maken. Dan moet het ding op de boot richting Europa (CO2 uitstoot). En je moet er niet aandenken als bij een flinke aanrijding die accu’s opengereten worden en er een partijtje zuur en zware metalen over straat stromen. Daarnaast kost de verwerking/recycling van de oude accu’s (ivm de zware metalen) ook de nodige energie. En als die oude accu’s niet (goed) verwerkt worden heb je zo een gigantische bodemverontreiniging te pakken. A la Lekkerkerk begin jaren 80.
Volgens de heren van TOPGEAR is een Prius net zo vervuilend als een Land-Rover Discovery…....

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 april 2010 11:38 PM
  [ # 14 ]
picassoke schreef:


Over het nut van die hybridespullen kan je een oneindig debat voeren.

En die discussie gaan we hier NIET voeren excaim

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 april 2010 01:19 PM
  [ # 15 ]

Ik wacht totdat de MRB eraf is. 1000 euro per jaar is een belachelijk bedrag terwijl de Co2 uitstoot zelfs onder de C1 ligt. Helemaal omdat de C3 in geheel Europa goedkoper is en daarbovenop de CO2 grens ook nog eens hoger ligt. Dus je wordt 2 maal gestraft als je deze toch zuinige en milieuvriendelijker auto aanschaft. Ik twijfel nog tussen de C3 en DS3, hopelijk voert citroen de Euro6 motor snel in.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook