Luidsprekers C3 Picasso
patronfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-01-2010

- C3 Picasso 16 vti
Gepost: 28 januari 2010 11:44 PM

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van luidsprekers in de voorportieren van de C3 Picasso het lijkt erop dat de hele deurbekleding er af moet. Citroen kennende plaatsen ze evenals in de oude C5 op een frame van 17 cm 14 cm speakers. Graag wil ik wat betere speakers plaatsen. Deze optie overweeg ik ook voor de tweeters bij de voorruit.  bye1

Profiel  
 
patronfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-01-2010

- C3 Picasso 16 vti
Gepost: 31 januari 2010 07:22 PM
  [ # 1 ]

Inmiddels heb ik zelf de portierbekleding verwijderd. Dat valt niet mee eerlijk gezegd. Je dient de torx schroeven aan de zijkanten te verwijderen evenals die welke onder het dopje zit in de handgreep. Eerst het kleine kapje bij de raamstijl voor verwijderen. Er zit verder niets anders op dan de klempennen los te breken dat geldt ook voor het kleine kapje. Bij de deurbekleding zitten er ongeveer 7 a 8 aan de zijkant midden en onder verder nog enkele aan de onderzijde. Je moet nadat je alle klemmen hebt losgebroken (wees voorzichtig met de schroevendraaier want de lak beschadigd snel) de hele plaat iets op zij schuiven (er zit op ongeveer 15 cm vd onderzijde nog een pen die zijwaards los te krijgen is)  en daarna naar boven en uit tillen. Daarna moet je de 3 stekers van alle bedieningorganen can de deurgreep voorzichtig los koppelen deze zijn allen geborgd. De grote steker gaat los door het blauwe gedeelt opzij te schuiven. Er zijn 17 cm speakers gemonteerd van het merk ASK gegevens ??? . Let op waar de rubber blokjes tegen het trillen hebben gezeten. Er zijn niet zomaar flinke speaker te monteren (die met een forse magneet) want deze komen dan tegen een overkappingsbak aan en een framepje wat er zit speakers van 100 watt (Eebvoudige type van Pioneer passen wel) Echter deze laatste leveren niet veel geluidsvoordeel op. Als je echt iets wilt moet je het kapje/frame verwijderen en kijken of de speaker niet tegen het glas van de dalende ruit komt. Bij het terugplaatsen van het paneel zal je de diverse stukgesprongen klemmen moeten vervangen (witte schijfjes met pen en rubber ringetje) Let hierbij goed op dat je de naar beneden wijzende pen van de handgreep in het steuntje van de deur plaats alvorenens onder de klemmen weer aan te drukken dit geldt ook voor de gele klem welke zoals gezegd op 15 cm van de onderzijde zit.

Profiel  
 
patronfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-01-2010

- C3 Picasso 16 vti
Gepost: 02 februari 2010 03:59 PM
  [ # 2 ]

Smile Inmiddels toch de zware speakers 140W van Pioneer geplaatst. Hiervoor het frame achter de speaker deels weggezaagd. De luidspreker aan de boven kant van een stuk plastic voorzien en geplaatst. Bij de autospuiter diverse deurpaneelclips gekocht. Vervolgens het deurpaneel teruggeplaatst. Bij de ander zijde heb ik nadat ik de torxschroeven had verwijderd eerst het paneel uit de raamrichel verwijderd en toen van boven naar beneden verwijderd dat ging een stuk eenvoudiger hierbij brak maar een deurpaneelclip af de overigen heb ik overrigens zoveel als mogelijk met een stukje plaatstaal met daarin een sleufgaatje losgewrikt. Er is voor dit werk een speciale soort schroevdraaier te koop daar zit aan de punt een gaffelbekje op. Blijf voorzichtig met plaatwerk/lak.
Daaran heb ik mde stoute schoenen aangetrokken om ook de tweeters te vervangen hiervoor moet het gehele paneel li en re naast het centrale bovenblad van het dashboard worden opgetild. Eigenlijk zou je de raamstijlbekleding eerst moeten verwijderen maar het lukt zonder dit te doen net. Plaats voorzichtig een schroevendraaier in het midden van de plaat aan de zijden van het centrale middenstuk en beur dit op verder kun je voorzichtig de andere clips los wrikken. Je moet het plaatje opbeuren aan de binnen zijde het blijft namelijk met een pen in de raamstijlbekleding zitten. De tweeters zitten in een soort klemsysteem als je die iets naar buiten duwt kun je de tweeter zo naar boven halen. Het frame is opnieuw te gebruiken met bv pioneer tweeters die lijm je er zo in. De witte draad is de plus (scheidingsfilter in deze draad plaatsen) Vervolgens plaats je het frame terug nadatje de draden hebt doorverbonden. Daarna de plaatjes op de plaats klikken. Waarna een duidelijk beter geluid waarneembaar is wat niet wil zeggen dat de oorspronkelijke speakers slecht zijn maar ik miste een beetje bass.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook