8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Keetje…....
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 15 september 2011 10:23 PM
  [ # 106 ]

Ik heb het eerlijk gezegd niet eens bijgehouden. Het zal wel zoiets zijn geweest. In ieder geval een schitterde rit.
Dan merk je ook dat ze voor zo’n klein autootje nog best redelijk comfortabel is, En met de bank neergeklapt kun je ook nog aardig wat spullen kwijt.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 september 2011 05:35 PM
  [ # 107 ]

Ik noem mijn AX-je soms ook liefkozend “stadsvrachtwagen”...

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 oktober 2011 10:53 PM
  [ # 108 ]

Hoera, ze heeft weer eens wat.
Voor de afwisseling is de hele dashboardverlichting uitgevallen. De controlelampjes doen het wel nog.
Rolling Eyes

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 21 november 2011 09:43 PM
  [ # 109 ]

Sinds een week of drie valt af en toe de motor stil tijdens het rijden. Er gaat eerst geen controlelampje branden of wat dan ook. Pas als ik helemaal stilsta branden de standaard lampjes die ook branden als je de auto op contact zet. Na korte tijd, soms één, soms enkele minuten kun je gewoon weer starten en rijden alsof er niets aan de hand is.
Het gebeurt bij koude en bij warme motor, na een korte en na een langere afstand rijden. Soms kort na elkaar, soms met enkele dagen ertussen.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 november 2011 06:04 PM
  [ # 110 ]

Kan een aantal oorzaken hebben:

- BDPsensor is niet fris niet,
- LMM/ injectiehuis is erg vuil,
- (groene) temp.schakelaar is slecht

Dus -> uit laten lezen of zelf doen met knippercode wil je zekerheid hebben.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 22 november 2011 07:58 PM
  [ # 111 ]

Pascal bedankt.
Wat bedoel je met “zelf doen met knippercode”? Hoe doe je dat?
Mijn garage krijgt de computer (nou ja) niet uitgelezen. De monteur denkt wel in eerste instantie ook aan de BDP sensor maar 100% zeker is hij niet.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 november 2011 08:15 PM
  [ # 112 ]
Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 22 november 2011 09:57 PM
  [ # 113 ]

Zo simpel? Waarom vind je dat niet in Haynes?
Kun je die kabel niet standaard laten zitten? Wel netjes wegwerken en ergens op of onder het dash het knopje installeren.
huh
Zodra je langs de weg staat knopje drukken. Lijstje met foutcodes in het dashkastje.

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 23 november 2011 10:05 AM
  [ # 114 ]

Het uitlezen en de storingscodes staan uitgebreid beschreven in de Nederlandstalige vraagbaak. Hierin staat ook hoe de sensoren gecontroleerd kunnen worden met een multimeter. Dat heeft mij van de zomer al erg goed geholpen. Niet elke storing wordt opgeslagen in het geheugen.
In principe is elke PSA met een 2polige diagnosestekker uit te lezen met uitsluitend de sleutel en het contactslot, maar dat is mij met een type2 AX nog niet gelukt.

Jouw AX is uit 1992, dat is toch nog Bosch met een verdelerkapje?
De Bosch monopoint is niet uitgerust met een BDP sensor.
http://www.bosch.co.za/content/language1/Automotive/pdf/3-934584-30-6.pdf

Verder lekker gaan friemelen onder de motorkap.
Bougiekabels, slechte massa op het blok, gare stekker op het injectiehuis, losse minpool, vuiltje in de injector.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 november 2011 07:57 PM
  [ # 115 ]

Da’s net iets te krap door de bocht Rogier:

een AX van vóór juli ‘92 (ORGA?) heeft een Bosch A2.2 systeem die inderdaad alléén de injectie regelt, de ontsteking is nog conventioneel (maar wel electronisch) door verdeler en amplifier/module.
Ná juli ‘92 zit er een Marelli-systeem in (toen werd ook de 1.0 van injectie voorzien) die naast injectie ook de ontsteking (DIS) regelt en dus wel degelijk een BDP-sensor heeft.
Alles na juli 1993 heeft een Bosch (MA3.0)systeem dat net als het Marelli-systeem injectie èn ontsteking regelt, dus BDP.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 23 november 2011 08:15 PM
  [ # 116 ]

Keetje is van begin 1992 en heeft wel een verdelerkapje dus per defenitie géén BDP sensor?
(je merkt mijn kennis is beperkt oh oh )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 november 2011 08:38 PM
  [ # 117 ]

Dat is correct; geen BDP in jouw geval.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 05 december 2011 10:30 PM
  [ # 118 ]

Volgens mijn garagist was het hoogstwaarschijnlijk de ‘opnemer” die vergelijkbaar met een BDP sensor het toerental van de motor registreert. Hij heeft een gebruikt exemplaar (kennelijk zijn die dingen duur) op de kop getikt voor te testen. Ik heb inmiddels 500 km probleemloos (althans wat dat betreft) gereden.
Helaas begon vervolgens de startmotor te bokken.Af en toe moest ik die een mep verkopen. Daar zit dus nu ook nog een nieuwe voor in de plaats (zucht).
Hopelijk gedraagt ze zich nu een poosje.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 11 april 2012 04:51 PM
  [ # 119 ]

En de hoop uit de vorige post was een illusie. Vele ongewilde stops, ANWB monteur en garagemonteur adviezen verder zijn inmiddels de bovenvermelde sensor, het hoofdrelais en bijna wederom de ontstekingsmodule vervangen. Allemaal vergeefs. Na een nachtelijke onbedoelde stop bij -16 graden (dan duurt het wachten op de ANWB hééél lang / toen die arriveerde deed het ding het uiteraard weer confused )heb ik er de brui aan gegeven. Ik heb ad hoc een tamelijk jong Peutje 206 aangeschaft met weinig kilometers en een jaar mobiliteitsgarantie (daar was ik aan toe) die me helaas onverwacht onfrans hobbelig maar wel betrouwbaar overal op tijd naar toe brengt. Keetje stond een paar maanden zielig voor de deur.
Vorige week kreeg ik de tip om eens het startslot te vervangen. Dat zou wel eens af en toe kunnen haperen. Met de gedachte: ‘baat het niet dan schaad het niet’ heb ik het ding gedemonteerd en het elektrische deel vol WD40 gepompt. Andere contactspray had ik even niet.Ik heb inmiddels een paar uur probleemloos rond getuft, het slot aan de kabels tussen mijn knieën bungelend. Hiep iep hoera?
Nou ja, ik ben voorzichtig positief.  Rolling Eyes
Maar wel: wat rijd het wagentje toch comfortabel in vergelijk met dat ding met die leeuw.
Dan hou ik toch weer van Keetje love2

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 april 2012 07:45 PM
  [ # 120 ]

Wat ontzettend waardeloos dat het hok je de laatste tijd zoveel ongein heeft bezorgd, en dan te bedenken dat er bijna geen Citroënmodel bestaat dat zó bulletproof is als een simpel AX-je…
Ik weet het: je hebt een injectie-dinges en da’s niet vergelijkbaar met het ielige brokje alu onder mijn motorkapje dat voor een carburateur moet doorgaan, maar ik heb nauwelijks last/ ongein/ panne/ problematiek in m’n AX…ècht.
Rij eigenlijk vrij storingsvrij, en met een niet-werkende achterruitverwarming is goed te leven…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook