5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Keetje…....
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 mei 2010 09:21 PM
  [ # 61 ]

Okee..duidelijk.
Zowel serie I als II hebben een deelbare tellerkabel nèt achter het schutbord in de motorruimte overigens.
Soms moet je de binnenkabel iets verdraaien om het spul goed passend op elkaar te krijgen, en draai vooral de verbinding niet scheef aan.
Je voelt snel genoeg of het goed zit of niet: na aandraaien mogen de kabeldelen geen speling op elkaar hebben.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 23 mei 2010 08:30 PM
  [ # 62 ]

Het niet branden van de verlichting van de snelheidsmeter kwam door een (nauwelijks zichtbare) onderbreking in het circuit. Ik heb een kabeltje van het stekkercontact bovenop tot het lampje gelegd en dat onder de stekker en in de voet van het lampje geklemd. Voor de zekerheid heb ik er nog wat montagekit op gelegd. De stekker gaat nog wel los. Ik hoop dat het (nieuwe) lampje nooit meer vervangen hoeft te worden.  red face

Bij het weer monteren van het geheel brak de kunststof klik bevestiging van de speedokabel op het tellerhuis af. (@#$%&*)  angry Het 18 jaar oude plastic dat waarschijnlijk ook nog lekker warm wordt onder het zwarte dash is zo bros als maar wat. Ik heb de boel met montagekit en ducktape aan elkaar geflanst.
Toen ik de speedokabel wou terugtrekken achter het schutbord (terwijl zoonlief de klokkenwinkel naar achter in de behuizing duwde) kwam de wartelaansluiting die op de kabel zit gekneld los. De kabel is inderdaad meteen achter het schutbord aanelkaar gezet.(*&%^$#@!) cry FU Die heb ik met een tang er weer op gekneld.
Er wat schetst mijn verbazing: ALLES doet het weer.  Shocked  clap

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 mei 2010 10:02 AM
  [ # 63 ]

Prima toch?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 mei 2010 07:04 PM
  [ # 64 ]

Ja hoor. Je zou eigenlijk eerst op iemand anders auto moeten kunnen oefenen. Dan maak je niet zo veel kapot bij je eigen kar wat je vervolgens weer moet herstellen. (of je moet gewoon handig zijn) oh oh

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 mei 2010 12:15 AM
  [ # 65 ]

da’s het nadeel van 1e type AX: alles is zo broos :S als je dashboard niet rammelt en scheurt heb je mazzel… heeft niks met kunde te maken denk ik…

2CV 1985

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 mei 2010 08:10 PM
  [ # 66 ]

Da’s geen nadeel (je leert het niet hè?), da’s “charme”...
‘Pino’s dash trilt als een bezetene, vooral bij stationair voor een stoplicht ofzo.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 28 mei 2010 08:15 PM
  [ # 67 ]
Pascal schreef:

Da’s geen nadeel (je leert het niet hè?), da’s “charme”...

Cool

En het leuke is er ook aan dat je je nooit hoeft te vervelen… als ik wat lang voor een stoplicht sta dan haal ik wat stukjes uit m’n dash, schud ze wat en ga op m’n gemak zitten puzzelen Very Happy

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 31 mei 2010 09:37 AM
  [ # 68 ]

Tuurlijk is dat charme! Als het niet uit elkaar valt, rijd ik er niet in Razz Zou niet anders willen!

2CV 1985

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 05 juli 2010 06:22 PM
  [ # 69 ]

Ik overweeg ook een ax, maar eigenaar staat nog maar net op papier .(28-06-2010)
Kenteken van de auto is, GX-DH-08 deze staat op marktplaats. Is er iemand hier die wat van deze auto af weet? Of de auto kent?
Wordt aangeboden als leuke vakantie auto.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 juli 2010 06:52 PM
  [ # 70 ]

Deze advertentie dus..
Ben niet zo kapot van die motorkapbestickering, maar als vakantiehok..
Kilometerstand zegt me niet zoveel, belangrijker is staat van onderhoud.
Persoonlijk zou ik voor een 1.1 kiezen, want de 1.0 is niet zo’n snelwegauto.
Zuinig wel ja, maar dat is een 1.1 ook.

Jouw keuze

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 05 juli 2010 07:24 PM
  [ # 71 ]

Hey Pascal,

Auto is voor mijn dochter, ik rijdt zelf een bx. Dus is meer dan alleen een vakantie auto, maar de eigenaar heeft hem pas een paar dagen op naam.Vandaar mijn scepsis, wil wel een beetje een veilige auto.

Rene

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 juli 2010 10:24 PM
  [ # 72 ]

‘Veilig’....mmm.: bedenk wèl dat het AX-concept een jaren ‘80 idee was, en dus met alle tijdseigen veiligheidsvoorzieningen.
Niet te vergelijken met wat men tegenwoordig ‘veilig’ noemt.
Dwz: geen airbags, nauwelijks kreukelzone, geen dwarsverstevigingen, geen ABS (op dit model dan)/ TCS/ ATR en nog meer van dat soort afkortingen.
Maar goed, je rijdt zelf BiX en dat kun je dus vergelijken (al heeft de BX een zeer goede kooiconstructie/ kreukelzone!).

Terug naar je dochter: veiligheid wordt je tegenwoordig ook aangepraat, en we zijn vroeger allemaal vervoerd in aftandse Kevers of Ami’s..
En we leven nog steeds!
Als beginnersauto zou ik me geen leukere en goedkopere auto kunnen wensen dan de AX.
Bovendien hebben we een heel gezellige en actieve Club waarin je alle ideeën en problemen kunt opperen…
Onderdelen voor een AX zijn spotgoedkoop, zéker in vergelijking tot andere merken/ types dus dat scheelt in de portemonnaie.
Als ze zelf de AX een leuke auto vindt, scoor je als vader dikke punten door zo’n karretje aan te schaffen.
Dat de bewuste auto slechts een paar dagen op naam staat zegt niets…handelaartje?
Let op de zwakke punten (afdingen!) en/ of neem een AX-kenner mee!
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 11 augustus 2010 08:48 PM
  [ # 73 ]

Het tachokabeltje had enkele weken na de oplapbeurt toch weer de geest gegeven. Uit een sloop-AX heb ik een ander exemplaar gescoord dat er nog nagenoeg nieuw uitziet. Kennelijk ook al een keer vervangen. Na veel gepiel en uiteraard wederom slopen van het dash (krijg er nu handigheid in) is alles nu weer OK.
A.s. maandag gaat Keetje naar de keurdokter en een werkende snelheidsmeter is APK eis. Vandaar dat het tijdig klaar moest zijn. Ben benieuwd of het voor de rest meevalt.
Rolling Eyes

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 11 augustus 2010 09:04 PM
  [ # 74 ]

Hey Pascal,

Qua veiligheid bedoelde ik dat er geen stuurkogels en lagers of weet ik veel naar de klotenzijn, dus geen verborgen gebreken.
En ik heb intussen een leuke “veilige"ax gekocht, echt super auto. Heb hem gekocht in brabant en heb zelf het genot gekend om de auto naar huis te rijden (150km). En dat beviel goed, maar zelf blijf ik toch bij de bix.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 augustus 2010 10:38 PM
  [ # 75 ]
Sable Doré schreef:

A.s. maandag gaat Keetje naar de keurdokter en een werkende snelheidsmeter is APK eis. Vandaar dat het tijdig klaar moest zijn. Ben benieuwd of het voor de rest meevalt.
Rolling Eyes

Een werkende TomTom of iets aanverwants voldoet ook hoor.

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook