1 van de 51
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 februari 2010 10:29 AM

Hij heeft nog steeds een Frans kenteken en heb er dus in 2 jaar nog nooit mee op straat kunnen rijden.
Het is nog steeds geen weer om met de VISA GTI 115 naar de RDW in Heerenveen te rijden, er licht nog te veel pekel op straat en zou al mijn werk voor niets zijn geweest.
Echter er zat nog een heel klein gaatje in de lange uitlaatpijp.
En helaas zijn deze niet meer nieuw te koop, alhoewel er vast wel ergens een in Frankrijk zal liggen.
Gisteren hebben we de lange pijp er onder uit gehaald en heeft GV er een mooi plaatje op gelast.
Vandaag of morgen zal ik hem er weer onder gaan zetten, dat valt niet mee omdat de stabilisator stang in de weg zit. Maar het zal zeker lukken.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 februari 2010 06:45 PM
  [ # 1 ]

Mocht je nog verlegen komen te zitten om een frisse nieuwe pijp kun je altijd even een telefoontje wagen aan Automaterialenhandel De Rie in Bennekom.

Zij hebben veel incourant spul liggen daar…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 februari 2010 08:38 PM
  [ # 2 ]

Maurice dat weet ik, ik heb daar ook al een nieuwe GTI demper vandaan netjes thuis gestuurd.
Maar zo’n lange pijp, hij is zo dik als een rioolbuis. Maar als het helemaal kapot is, is hij goed te herstellen. Het voorste deel is heel erg dik en de buis kaarsrecht. Maar bedankt voor de tip. Ik mag jauw wel…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 februari 2010 09:15 PM
  [ # 3 ]

Maurice ik woon wel niet zo heel ver weg, maar zou je er dan een foto van willen maken.
Dan kan ik het beter beoordelen. De aansluiting op het spruitstuk is niet alledaags. Groot gat met twee boutjes en veertjes.Vanaf het spruitstuk is het 1 een geheel tot de demper aan toe. Ik zal de mijne morgen ook op de foto zetten.
Is het wat, dan kom ik graag die kant op rijden, ik heb tijd zat. In ieder geval bedankt voor het meedenken. I.M.J.W.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 februari 2010 09:34 PM
  [ # 4 ]

Je mag de foto`s van je voorpijp ook wel even naar me mailen, zo vaak kom ik gelukkig niet bij de garage…

De aansluiting ken ik, zit ook op de GT en de TRS,de uitgang van het spruitstuk is verdeeld in 2-kamertjes en de pijp ook.
Met die vreselijke veren en boutjes met opvulstukjes voor de conische boutjes en een hele dikke conische pakking die er uitziet als een platgedrukte pannenspons.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 februari 2010 07:06 PM
  [ # 5 ]

Je hebt gelijk zo ziet de lange pijp er inderdaad uit. En het is niet leuk om dat in je eentje te monteren.
Maar…
Vandaag de lange pijp en demper er weer onder gemonteerd. Zit weer zoals het zat.
Achter onder heb ik de elektrishe benzine pomp en het daarnaast gemonteerde brandstoffilter er af gehaald. Deze delen zitten heel mooi verpakt in twee rubber helften waar pomp en filter precies in passen. Daar omheen zit een metalen beugel in dezelfde vorm die je weer aan de bodem van de vloer monteerd.
Het benzine filter is zeker ook 21 jaar oud, er kwam volgens mij geen water uit, maar toch morgen bij Brezan in Assen naar een nieuwe uitkijken. Tevens zullen we de daar aanwezige benzineslangen gaan vernieuwen.
Er zaten droogte scheurtjes in en dan vind de APK niet goed, maar ik ook niet.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 18 februari 2010 06:50 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad had Brezan in Assen z’n benzine filter liggen, echter van een ander merk
Alle slangetjes zijn vernieuwd en het geheeel zit er weer onder gemonteerd.
Benzine er in en tikie lopen.
De volgende stap is het vervangen van de oude remslangen door de 4 in Engeland aangeschafte Goodrich
exemplaren. Maar ook dat is aan de achterzijde niet zo’n leuk karwei, voor gaat het wel en zij ook nog wel heel maar toch het is wel allemaal 21 jaae oud. En de APK is medogenloos t.a.v slangen met wat droogtescheurtjes.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 18 februari 2010 07:16 PM
  [ # 7 ]

De GTI 115 lange uitlaatpijp, ik heb een Bosalboek op de kop getikt van 1996.
En daar lijkt de pijp van een 14 TRS er qua model wel op, maar als je de nummers van de tussen liggende pakking vergelijkt wijken deze dus af.
Dus ook de draadeinden liggen daardoor verder uit elkaar…
En ik neem ik aan dat het gat van de TRS kleiner zal zijn dan van de GTI.
Bosal geeft ook aan dat ze deze lange pijp niet in het leveringsprogramma hebben.
Mogelijk omdat de 115 pk “nooit” in Nederland is verkocht.
Maar de gelaste pijp zit er nu onder en het klinkt nu echt zoals het hoord te zijn.
Toch zag ik er een te koop, ongeveer een jaar terug bij een bedrijf in Engeland maar heb toen stom genoeg niet gereageerd.
Ik dacht zo’n lang ding en dan versturen dat wordt niks, maar inmiddels hebben ze hem niet meer, hij is verkocht.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 20 februari 2010 09:55 PM
  [ # 8 ]

Om de twee remslangen aan de achterzijde te vernieuwen leek het mij handig om de demper te verwijderen.
Dat ging prima, hij was er zo af en daar was ik blij om, want dan komt er direct weer iets nieuws te voorschijn.
Het achterste deel van de lange pijp was behoorlijk ver heen.
Op Zaterdag naar Brezan in Assen gereden met onder mijn arm een oud bosal boek.
Ik heb daar een verloopstuk gekocht 50 naar 48 mm van pijp naar demper, een lange voor de montage en een korte als pasmaat om de demper weer mooi rond te maken.
Op de tafel paste het een ander weer als Piet in Griet.
Het vervangen van de twee slangen achter viel uiteindelijk wel mee, # alles ging heel makkelijk los #.
Echter aan de goodrich slangen moest toch nog wel het een en ander worden aangepast maar dat viel mee.
Toen alles er weer onder zat was de demper weer aan de beurt, eigenlijk wilde ik hem er af laten i.v.m controle op eventuele lekkages. Maar met het ontluchten moet de motor lopen en heb ik de demper toch maar gemonteerd. Dat ging zonder problemen, het was een fluitje van een cent. Nu de voorzijde nog.
Morgen is er weer een dag…
# Alles ging heel makkelijk los #... Mijn uitgangspunt was en is, dat als je een auto uit Frankrijk haald moet hij van voorbij Lyon en links van de Rhone komen…# alleen dan gaat alles makkelijk los #.
Deze Visa stond 18.5 jaar in de garage van een vakantie woning bij Aix en Provence.  .Onthouden.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 22 februari 2010 09:29 PM
  [ # 9 ]

Ook aan de voorzijde zijn de twee oude remslangen vervangen door de “felxibles aviation” exemplaren.
Het ontluchten dat kan ik natuurlijk niet alleen en om dat nu een willekeurige te laten doen lijkt me ook niets, het blijft een bijzonder klusje, RA…LA…RV…LV…deze volgorde houden we aan.
Het wachten is op Vrijdag dan komt een oud Citroen dealer uit Maarssen een weekend logeren en met hem zal het zeker gaan lukken, die hoef ik niets te vertellen.
De ontluchtingslangetjes en de flesjes staan reeds klaar om de olie op te vangen.
De motor heeft inmiddels weer gelopen en hij is nu echt muisstil.
Deze zal moeten lopen om de rembekrachtiging te laten werken tijdens het ontluchten.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 22 februari 2010 09:43 PM
  [ # 10 ]

Ik heb nog wel een ontluchtingsset liggen, dan kan je het in je eentje. De motor hoeft dan ook niet te lopen.
Je mag ‘m lenen, al zijn ze niet echt duur, voor zo’n 30 euro koop je ze bij de automaterialengrossier.

Heb je nog foto’s gemaakt? Als je er een paar mailt (niet meer dan 3 svp, anders zit mijn brievenbus zo snel vol) dan plaats ik ze hier wel.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 22 februari 2010 10:13 PM
  [ # 11 ]

GV, dat is en goed idee, zeg maar waar ik het morgenochtend dan op kan halen.
Dan kan ik dat in de middag of Woensdag verder afronden. Ter A…!!Kl v…!! Oos k..!!
En geef ook die remklauwen mee dan maak ik ze voor je in orde.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 22 februari 2010 10:17 PM
  [ # 12 ]

Ik leg het setje zo achterin de auto, vanaf 9u ben ik in TA. Het lijkt wel een onderdelendistributie, heb net ook al een vacuumpompje voor Plopmobiel achterin gelegd…

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 februari 2010 10:20 AM
  [ # 13 ]

Nog een zwarte VISA GTI 115 te koop, ik denk twee handen, twee oren, twee benen, twee ogen, ik denk waarom geen twee zwarte VISA’s.
Hij is van 1987 staat lang stil en de motor is stuk, een gebroken uitlaatklep, dus de hele cilinderkop is kapot,... en zeg, is dat alles.!!
Ik heb direct gebeld, maar kreeg te horen dat ik als nummer drie op de lijst kwam te staan en dat dat wel zo zou blijven.
Nummer 1 een kwam hem zeker ophalen, alhoewel je weet het nooit…ruimte is er al wel voor gemaakt.
# Voorbij Lyon en links van de Rhone # Dat zal het zijn, hij staat in de buurt van Parijs.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 februari 2010 10:39 AM
  [ # 14 ]

Zelf ontluchten is heel makkelijk:

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 februari 2010 11:17 AM
  [ # 15 ]
Visa GTI 115 schreef:

Nog een zwarte VISA GTI 115 te koop, ik denk twee handen, twee oren, twee benen, twee ogen, ik denk waarom geen twee zwarte VISA’s.
Hij is van 1987 staat lang stil en de motor is stuk, een gebroken uitlaatklep, dus de hele cilinderkop is kapot,...

BX GTI blok erin en gaan!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
1 van de 51
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook