Aangezien momenteel mijn DY-3 blok wordt gereviseerd, zou ik de waterpomp wat later bij het revisiebedrijf brengen.
Toen ik vanmiddag wat beter keek naar het gedeelte wat tegen het motorblok aanzit, viel mij een aantal dingen op:
Het lijkt mij dat er wat aluminium is verdwenen..
Hier vlakbij bij de punt van de schroevendraaier en bij het begin van de waaiervorm er vlak boven….
Hier de oude en de nieuwe waterpomp (voorste gedeelte waar de waaier aan vast komt)
Ik weet niet of het kwaad kan, maar voordat ik de spulleboel ga glasparelen ... wil ik wel weten of het geen kwaad kan.
Alvast bedankt.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk niet dat het kwaad kan. Waarschijnlijk komt het door cavitatie, het ontstaan van dampbelletjes door grote onderdruk die op de lange duur door het weer imploderen schade aanbrengen. Analoog aan “pitting” op de klepstoters.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.