1 van de 86
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 februari 2010 07:42 PM

Hallo allemaal,

Sommigen van jullie kunnen zich misschien herinneren dat ik hier een jaar of kleine 3 geleden binnen kwam met een gare DSuper uit ‘71. Die ligt dus ook alweer 2 1/2 jaar mooi droog op stal op restauratie te wachten - het is inmiddels het toekomstige pensioneringsproject van mijn vader geworden Cool

MAAR omdat de Ondode Dame lijdt aan een vrij ernstige vorm van Roest (met een hoofdletter ja)is besloten een ander chassis te zoeken - en dat is een DS serie FG geworden: een DS23 I.E. Pallas BVM5 uit oktober ‘73, afkomstig uit dept. Vosges (88). Zonder interieur, zonder plaatwerk (wel een dak trouwens, ze is Brun Scarabée geweest) en met een DY3 blok uit een DSpecial of DSuper erin, maar met een heel behoorlijk chassis Very Happy

Dit scheelt in iedere geval een jaar in het herstel van een DS, hoewel het waarschijnlijk betekent dat er een gaar chassis geruimd gaat worden. Met het goed fixbare plaatwerk dat ik toen bij Vlietmansje heb gehaald en een hoop spullen van de DSuper (is deelverpallast!) is er zeer zeker weer een knappe dame van te maken.

De planning is dat de (resten van) de dame medio mei in de werkplaats staan. Tot dan toe ga ik nog iets proberen te herstellen van de inspectiefoto’s en die hier plaatsen… Ben ik eens benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen!


De, eh… schone slaapster op haar logeeradres

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 februari 2010 11:26 PM
  [ # 1 ]

He Derk,

snappen doe ik het niet helemaal: je vader doet een DS en jij doet er een, én er gaat een chassis weg?
Zijn er toch 3 dan?

Zal me abonneren op je topic, altijd leuk om wel en wee te volgen…

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 februari 2010 11:38 PM
  [ # 2 ]

Oeps, leg ik het weer uit zodat niemand het begrijpt… Komt meer voor Mr. Green Het is maar goed dat ik niet in het onderwijs zit Laughing

Er is een DSuper uit ‘71. Die staat nu al een jaar of wat stil. Die heb ik een tijdje gehad, maar mijn vader heeft die auto nu als pensioneringsproject (dit is DS 1).

Probleem is dat daarvan het chassis echt helemaal gaar is. Vlak voor de laatste APK zat de linker B-stijl niet eens meer onderaan vast. En dat was het makkelijke probleem van de zoveel. Rot van monumentale proporties dus. Daarom hebben we er een tweede chassis bij gekocht, waarvan het plaatwerk en (grotendeels) het interieur mist. Dat was ooit een DS23 I.E. Pallas (dit is DS 2). Dat chassis gaan we gebruiken, met jou plaatwerk en delen van de DSuper, om 1 rijdende DS op te bouwen. Aan het eind daarvan blijft dat gare, aan alle kant bruin krokante chassis over, en het meest aannemelijk is dat dat kaalgeplukte frame dan wordt afgevoerd.

Intussen vertegenwoordig ik beide DSsen op dit forum. Mijn vader is niet zo’n forumgebruiker, daarom. En dus staan ze nu in mijn onderschrift.

Goed, ik hoop dat dat het wat verheldert Very Happy

Ben benieuwd trouwens hoe we alles ooit weer Pallas krijgen… Er mist nogal wat van die uitrusting. Maar rijdend en goed intact wordt het zo in ieder geval.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 februari 2010 11:45 PM
  [ # 3 ]

Maakt heleboel duidelijk, heb misschien nog een sierstrip liggen van Blackie, dat was een zwarte pallas, remember?
Kun je zo van me krijgen, aangenomen dat ik hem vinden kan in het ‘magazijn’...

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 februari 2010 11:56 PM
  [ # 4 ]

O, dat is wel gaaf. Ik heb wel een hele set van die rubberlijsten, die zitten op de DSuper gek genoeg (halfzacht verPallast natuurlijk), maar de smalle onderlijstjes bijvoorbeeld zijn allemaal weg. Als er iets boven water komt mag je ‘t altijd laten weten, dat wordt zeker op prijs gesteld Cool

Dat interieur is raar gestript trouwens, de leren kabel/leidinghoes, de chromen hoogtehendel-plaat (heet dat zo?) en de leren lussen op de B-stijl… een bruine (skai?)leren hoedenplankstoffering… Camelkleurige dikke vloermatten… All present & accounted for. Maar dus wel skai stoelen uit een DSpecial ofzo Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 februari 2010 08:45 AM
  [ # 5 ]

Er zijn natuurlijk heel veel kleine details die je in de gaten moet hebben/houden.
Chroom strip op stoelgeleiders, op dashbord (ventilatiebediening), hoogtebediening enz enz
Sierstrips op buitenkant is ook opletten, twee soorten (zichtbaar bij achterspatbord).

Overigens is skai wel zo prettig in gebruik, vind ik. Helaas géén pallas.

Dit voorjaar ruim ik op, zal eea apart houden.

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 februari 2010 10:01 AM
  [ # 6 ]

Als het op verpallassen aankomt heb ik recent heel wat ervaring opgedaan Wink
Ik heb nog veel atributen weten te scoren bij Huub in’t Zandt in grubbenvorst.
Maar ook het clubmagazijn is zeker een bezoekje waard.
Veel succes met de roestauratie.

Peter.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 februari 2010 07:48 PM
  [ # 7 ]
vlietmansje schreef:

Er zijn natuurlijk heel veel kleine details die je in de gaten moet hebben/houden.
Chroom strip op stoelgeleiders, op dashbord (ventilatiebediening), hoogtebediening enz enz
Sierstrips op buitenkant is ook opletten, twee soorten (zichtbaar bij achterspatbord).

Overigens is skai wel zo prettig in gebruik, vind ik. Helaas géén pallas.

Dit voorjaar ruim ik op, zal eea apart houden.

Dat is reuze! Er komt een hoop van pas.

Die skai stoelen hebben trouwens een welbekend probleem: lengtescheuren op de zitting. Maar met die strippen zit ik volgens mij wel goed, de reflectortjes zijn geïntegreerd. Maar ik weet het zelf allemaal pas precies als alle chassis bij de werkplaats staan (wordt waarschijnlijk mei) en de hele boel eerst eens geïnventariseerd is Wink Daaronder valt het uitvogelen van de precieze uitrusting van een Pallas. Een Pallas zou namelijk, met dit chassis voorhanden, wel een mooi streven zijn.

Pavang, het merkwaardige is dat dit ‘nieuwe’ chassis meer een soort verSuperde Pallas lijkt. Er zit zelfs een tweede typeplaatje in van een DS FD, dat waarschijnlijk bij het DY3 blok hoort. Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval is het in de regengoot ingeslagen nummer een DS FG nummer, dus díe ‘klopt’ (DS23). We komen er wel achter Very Happy Met alle verzamelde spullen is er in ieder geval een knappe Snoek te bouwen, welk type het ook wordt Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 24 februari 2010 08:26 PM
  [ # 8 ]

Derk,

Ik vind de foto in je openingspost erg fraai. Zou je het leuk vinden als die als geplaatst wordt in de la Bombe? Het clubblad van de DS club kan zo af en toe een fraaie beeldstopper gebruiken. Uiteraard met naamsvermelding als je dat wil.

Zo ja, neem even contact met me op via pb ofzo. Alvast dank!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3667
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 februari 2010 11:06 AM
  [ # 9 ]

Gaan ze weer klagen over sloopfoto’s Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 februari 2010 11:09 AM
  [ # 10 ]

Zeker weten!!!

Citroen!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3667
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 februari 2010 11:20 AM
  [ # 11 ]

Overigens, ik wist niet dat je een ds hebt Derk. Mooimooimooi!
Wanneer istie klaar?
En off-topic; Kees-Jan, ik heb nog wat van die leuke vakantiekaarten met dssen. Ooit de redactie gemailt maar geen antwoord gekregen. Is daar nog behoefte aan? Ook zag ik afgelopen weekend in een boek over de deltawerken (uit ‘63) 1 of 2 foto’s waar oa een ds op staat. Is dat ook interessant?

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 25 februari 2010 03:51 PM
  [ # 12 ]

Off topic reply - Wouter, vakantiekaarten zijn natuurlijk altijd leuk! Wel moeten het ‘vette’ zijn want we hebben natuurlijk al onze vaste leverancier M. Carpedi wiens kleine snoephuisje helemaal uit z’n voegen barst van de prachtkaarten! Afbeeldingen uit boeken zijn wat lastig vanwege het drukwerkraster.

Zullen we de rest via PB doen? Dan gaat de discussie hier lekker on-topic verder over Derk’s DS.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 februari 2010 07:52 PM
  [ # 13 ]
DriverD schreef:

Zeker weten!!!

Dat zou een merkwaardige toestand worden. In het sloperijendraadje staat een complete DSpecial op de sloop; dát is een sloopfoto. Deze DS/dit chassis wordt straks gerestaureerd, en dus is dit hooguit een ‘voor’-foto Very Happy

woutersmits schreef:

Overigens, ik wist niet dat je een ds hebt Derk. Mooimooimooi!
Wanneer istie klaar?

Ja, twee zelfs, zie onderschrift Smile. Of althans ik vertegenwoordig ze hier. Maar anders wordt het verhaal zo ingewikkeld Laughing

Wanneer ze klaar is is nog helemaal niet bekend. Zal nog wel wat tijd overheen gaan. Hm, is een DS wel ooit ‘klaar’?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 februari 2010 09:44 PM
  [ # 14 ]

Een DS is altijd ‘af’ !

knuffel

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3667
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 februari 2010 11:45 PM
  [ # 15 ]

Mooi, dus ik kan gewoon de weg op?

Profiel  
 
 
1 van de 86
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook