Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Super Derk! Eindelijk heb jij ervaren wat een heleboel mensen hier allang wisten: DS rijdt fantastisch!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat wist ik ook al wel, ergens. Maar toen moest die van mij eigenlijk ook nog fantastisch rijden. Maar dat is uiteindelijk na een boel 5-en & 6-en toch weer gelukt. Ik ben er zeer te spreken over zo
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geniet!! en ga snel weer een lange rit maken! Rust roest!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Eindelijk maar toch.
Ik ben best wel blij.
Heb de DS uit de schrootbak gered als mijn laatste project.
Is toch nog goed gekomen.En nou blazen met die bak…
Dank aan Penny Lane.
Groet: Jan.D.
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Uitlaatspruitstuk & vlampijp natrekken: check! Veel stiller weer. Zit allemaal toch anders met luxe bevestigingsmateriaal… Het zal wel. Misschien hoeft het nu ‘nooit’ meer. Met de meest recente versie van de cilinderkop maakt-ie ook wel echte klappen, dus misschien is het gewoon pure power wat een uitweg zoekt
Verder gewoon rijden. Loopt als een wekker, verbruikt al bijna te weinig olie (wel een boel gas, maar soit) en zeurt buiten deze actie eigenlijk nergens meer om. Fijn kilometers zweven dus. ‘t Ding doet het immers eindelijk goed!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Het loslopen van de moeren en tapeinden van een ds is een bekende kwaal. Ik heb zelf de ervaring dat het met het originele bevestigingsspul nog het beste en langste vast blijft zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
in bredere zin had ik eens een ervaring met loslopende aandrijfas moeren
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dus ik wilde dit lekkere weekend met de DS op pad. Gaat dus mooi niet door (natuurlijk). Accu stuk. Maar echt 100% dood. Anderhalf jaar oud geworden. Dus een andere geregeld en daarna toch de laadspanning maar ‘s gemeten. Ruim 14,9 volt en niet erg stabiel…
OK. Dus die dynamo mag eraf, tijd voor een nieuwe. Maar daar moeten voor montage ook weer eerst nieuwe lagers in natuurlijk want die zijn al helemáál van waardeloze kwaliteit. Dit weekend dus maar weer niet met de DS op pad.
Tijd, maar dan nu écht, voor een Mercedes. Want dat gekloot met imitatie-onderdelen van absolute ruk-kwaliteit in een auto waar je nooit op een normale manier aan kunt werken terwijl het elke tweede rit wél moet, daar wil ik dus per sé vanaf. Het is wel goed met die smerige k*t-snoek
Derk
PS: OTOH, maar goed weer dat ik er de afgelopen week niet mee op tournee was voor de Run de France dan dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Penny Lane schreef:
Tijd, maar dan nu écht, voor een Mercedes..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Of een E12, natuurlijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kom Derk, gun die snoek z’n nukjes en bijt nog even door. En geloof me…..een MB is echt niet die Heilige Verlosser waar jij op zit te wachten. Roesten tot je er gek van wordt, automaten die niet willen wat jij wil, elektrieke storingen, schuifdakellende, lekkende stuurbekrachtiging, tegensputterende carburateurs, klotestoelen waar je vanaf rolt ,enz. Ik heb me in de afgelopen decennia zes slagen in de rondte gesleuteld aan de W114 van mijn vriendin en aan de W123/124 van vrienden van mij. En een aantal keren op pad geweest om een gestrande MB op te halen. Niets voor mij….ik ben al geweest.
Je hebt inmiddels zoveel gedaan aan je DS dat het ultieme moment van tevredenheid echt heel dichtbij is. Ik raad je aan om gewoon een nieuwe accu te plaatsen, en de dynamo lekker te laten zitten. En dan koop je een elektronische spanningsregelaar, de Huco 130216 voor € 10,25. Die knutsel je in het huis van je oude regelaar zoals beschreven elders op het forum en je hebt een constante boordspanning van 14 volt. En dan het volgend weekend plankgas de baan op.
groeten en succes….
Rinus
Rinus
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
olga schreef:En geloof me…..een MB is echt niet die Heilige Verlosser waar jij op zit te wachten.
Na 20 jaar DS en SM ben ik een paar jaar geleden op mercedes overgestapt. Natuurlijk wel gelijk een hele goede gekocht. Never looked back. Wat een geweldige auto. Ok: het comfort qua veren en stoelen is anders, maar daar tegen over staat de perfecte onderdelenvoorziening, de service vanuit Daimler zelf en de ongelofelijk solide uitvoering. Ze zeggen wel dat een goedkope Mercedes een dure mercedes is en dat geloof ik graag want als je een konijnenhok koopt wat ranzig is dan ben je inderdaad de lul. Maar een goede goed houden kost mij 10X minder energie, geld en bovenal FRUSTRATIE dan de beste Citroën mij ooit gegeven heeft.
Ik snap Derk dus wel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het is heel simpel: er is voor de DS zo onwijs veel dure troep in omloop dat je je bij elke reparatie afvraagt of die auto er wel beter van wordt. En het is ongelooflijk beroerd om elke keer alle reparaties drie of vier keer te moeten doen. En dan is garantie wel aardig, maar de puist werk elke keer wordt daar niet door gedekt.
Voor een Mercedes haal je, bij problemen, een correct & kwalitatief uitstekend onderdeel bij de dealer en dan ook nog heel vaak voor weinig. Dus als je iets repareert is het daarna ook goed. Tel daar bij op dat een Benz veel makkelijker is om aan te werken en je kunt je voorstellen dat een brakke Mercedes nog wel eens vlot aanzienlijk minder frustrerend kan zijn dan een knappe DS. Een Mercedes mag hier dan wel de auto zijn die iedereen “loves to hate”, maar zo langzamerhand is de DS een auto “I’d hate to love”.
In dit geval ook weer is het niet een kwestie van doorbijten, maar een kwestie van het alwéér verherrepareren van wat ik allemaal al door nieuwe spullen vervangen heb. En dat was bij de eerste keer nou juist om van het gelazer af te zijn. Als je daarin verzeild raakt is er op den duur geen houden meer aan. Dan wordt een DS zoiets als de Golden Gate Bridge: elke keer als het onderhoud klaar is beginnen ze aan de andere kant alweer opnieuw.
Maar goed. De denkfout die ik maak is dat ik een auto wil om mee te rijden, niet om gewoon te hebben staan. En dan is een DS niet de goede auto, kennelijk.
Derk
Edit voor de duidelijkheid: er zat dus al een nieuwe dynamo in. Die is even oud geworden als de accu en dan zijn er vorig jaar ook al eens nieuwe lagers in gezet omdat die al op waren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Penny Lane schreef:..Dan wordt een DS zoiets als de Golden Gate Bridge: elke keer als het onderhoud klaar is beginnen ze aan de andere kant alweer opnieuw…
Dat gevoel herken ik van mijn sm. Dat zorgde er uiteindelijk voor dat ie weg moest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik meen me te herinneren dat jullie daarover hier al eens een uitgebreide verhandeling hebben gehad.
Ik kan het me ook heel goed voorstellen. Niets zo frustrerends als dat je reparaties niet goed kunt (laten) uitvoeren omdat je niet weet hoe de nieuwe onderdelen zijn.
Het was voor mij een paar jaar terug één van de redenen om niet weer een C5 te kopen.