17 van de 86
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 mei 2017 09:43 AM
  [ # 241 ]

Dat valt op zich nog mee. Maar het is wel één groot struikelfeest.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 10 mei 2017 08:50 PM
  [ # 242 ]

Vanmiddag FF proefrit gedaan.
Loopt nu als een nieuwe!!!
er zullen nog wel wat kleine dingetjes te voorschijn komen in de loop van de tijd.
Ik rij nu al meer dan 14 jaar met een BMW 1602 van een jaar jonger en daar gebeurd dat ook nog.
Gaat goed komen volgens mij..

Jan D.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 mei 2017 10:02 PM
  [ # 243 ]

Ik ben tot zover best tevreden Cool Het torretje begint nu echt weer een beetje te lopen zoals-ie moet.

De schuur is nu ook weer bijna als een nieuwe… Zometeen even met een doekje en wat wasbenzine het gereedschap schoonmaken en ‘t dan terug in de kar leggen en dan kunnen we wat dat betreft van voor af aan opnieuw beginnen Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 mei 2017 10:12 PM
  [ # 244 ]

Jullie zijn lekker bezig hé?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 mei 2017 10:34 PM
  [ # 245 ]

Dank! We doen ons best…

Die dame moet natuurlijk wel betrouwbaar draaien. Zo’n auto heeft natuurlijk niks anders geleerd, maar deze moet na al die tijd in onderdelen echt even een opfriscursus Smile Als de gelegenheid zich voordoet kom ik ‘r wel eens laten zien!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 mei 2017 12:18 AM
  [ # 246 ]

Je bent altijd welkom en paps ook natuurlijk, maar we zijn wel verhuisd, dus een pm dan.

Als het mooi weer is kun je meteen een MX5 of een Jag proberen.

Profiel  
 
Gepost: 11 mei 2017 09:18 AM
  [ # 247 ]

mss mag je de Norton wel even zien

doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 mei 2017 07:44 PM
  [ # 248 ]

Zo, de temperatuur van het blok blijft nu urenlang in allerhande verkeer stabiel. Wachten voor een brug of in de file? Geen probleem, de temperatuurmeter blijft waar-ie wil staan (wat wel op een mallotig punt op de schaal is maar toe maar dan). Morgen of komend weekend zal ik er weer eens schoon water in knikkeren, gewoon om te kijken wat er nu nog mee komt. Vast niet veel maar want ook de verdamper blijft nu goed presteren. Het lijkt erop dat het koelingsleed wel zo ongeveer geleden is Cool

Als het morgenavond inderdaad naar weer is, kunnen er mooi weer even een paar dingen voor de leuk aan de DS gebeuren. Daar ben ik zelf ook precies even aan toe na al dat geravot met koeling, LPG-systeem, ontsteking enz…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 mei 2017 07:58 PM
  [ # 249 ]
folke048 schreef:

mss mag je de Norton wel even zien

Iedereen is welkom om de Norton IRL te aanschouwen en als het meezit kun je hem ook horen en dat is echt feest.

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 11 mei 2017 11:12 PM
  [ # 250 ]

Die Jag lijkt me leuk Han.
Die is toch van Max Tailleur geweest???
Wil ik wel es mee rijden of meerijden.
De Norton heb je nu klaar begrijp ik.
Top man..
Helemaal goed…

Jan.D

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 mei 2017 11:51 PM
  [ # 251 ]

Die Jag is hardstikke leuk en Max Tailleur was idd de eerste eigenaar. Het rijdt totaal anders dan een DS, maar een klasse op zichzelf en het ziet er nog steeds prachtig uit.

De Norton kocht ik in de zomer van 2014 en na 2.5 maand was hij klaar en in concours. Ik kijk er de hele dag tegenaan, net als tegen de Jag want ze zijn zichtbaar vanuit de woonkamer.

Als het aan mij lag stond de Norton in de woonkamer, maar de freule heeft daar problemen mee.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 mei 2017 12:19 AM
  [ # 252 ]

Ik vraag me serieus wel eens af hoe dat hier zou gaan, maar ik vermoed eigenlijk dat I. helemaal niks tegen zoiets moois als die Norton in de woonkamer zou hebben…

Maar om nog even op de juffer terug te komen: vanmiddag wilde ze ineens niet meer lekker tussen de versnellingsrijtjes 1/3/5 3n 2/4/R wisselen. Met dubbelclutchen en een boel geduld ging ‘t wel, en soms ging ‘t ook wél vanzelf, maar het schakelde ineens raar. Toch maar even naar gekeken. Begonnen met het peil van de versnellingsbak want die is licht morsig. Toch had die minder dan een half borrelglas verspeeld; het peil stond daar waar het gezet was (peilplug). Omdat iedereen het advies geeft om daar een kwart litertje bij op te tellen heb ik dat via de vulplug maar even gedaan. Nog nooit een auto gehad waarbij bakolie verversen zo snel gepiept kan zijn!

Maar dat was dus niet het probleem. Het schakelmechanisme had namelijk ook bijgeluiden ontwikkeld. Dat bleek uiteindelijk te komen van een kapotgelopen rubber bus boven aan de schakelstang. De resten lagen nog op de motorsteun… Daar moet ik morgen dus meteen even twee nieuwe voor regelen (de onderste zal ook wel gaar zijn).

Als het rubber eruit lazert heb je ineens echt veel speling op de schakelstang en dat werkt gewoon niet. Het nylon busje (tweedelig) was gelukkig nog intact, dus voorlopig heb ik uit een viezig, stug geworden rubber kachelmofje een strookje geknipt en dat er tussen gefröbeld (je kan je niet voorstellen waar ranzige oude onderdelen zoals dat soms goed voor zijn). Met wat vet in het hergebruikte nylon binnenbusje (was kurkdroog) en een extra carrosseriering om alles een beetje op te sluiten kan ik in ieder geval de komende dagen gewoon schakelen. Vermoedelijk zelfs weer heel lang, want dat rubber wordt eigenlijk niet belast en het kan nergens naartoe. Zolang het niet uit elkaar rot maakt het eigenlijk niet uit wat er tussen zit, als het de speling maar opheft en bij voorkeur trillingen dempt. Ik vind alleen wel dat het nylon busje toch maar niet veel ruimer moet worden, dus nieuw is beter.

Omdat ik er toch mee bezig was, heb ik de kabel van het schakelmechaniek ook maar ‘s een eind opgesteld, zodat ik nu de asbak/afvalbak ook weer in combinatie met de 5 kan gebruiken. Bovendien levert het op dat de achteruit veel beter in te leggen is. Dat zijn van die dingen waar een kort momentje studie van het werkplaatshandboek handig voor is, want anders kom je er niet achter hoe het mechaniek werkt & hoe het afgesteld kan/moet worden. Ik denk dat het bij deze wagen in geen 40 jaar gebeurd was…

Binnenkort weten we hoe ‘t nu schakelt, maar ongetwijfeld beter dan voorheen. Met nieuwe busjes zou het weer ‘als een warm mes door de boter’ moeten zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 mei 2017 01:08 AM
  [ # 253 ]
Han S schreef:

Die Jag is hardstikke leuk en Max Tailleur was idd de eerste eigenaar. Het rijdt totaal anders dan een DS, maar een klasse op zichzelf en het ziet er nog steeds prachtig uit.

De Norton kocht ik in de zomer van 2014 en na 2.5 maand was hij klaar en in concours. Ik kijk er de hele dag tegenaan, net als tegen de Jag want ze zijn zichtbaar vanuit de woonkamer.

Als het aan mij lag stond de Norton in de woonkamer, maar de freule heeft daar problemen mee.

Wordt het niet tijd voor een meeting bij Han?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2017 09:03 AM
  [ # 254 ]
Penny Lane schreef:

Ik vraag me serieus wel eens af hoe dat hier zou gaan, maar ik vermoed eigenlijk dat I. helemaal niks tegen zoiets moois als die Norton in de woonkamer zou hebben…

Maar om nog even op de juffer terug te komen: vanmiddag wilde ze ineens niet meer lekker tussen de versnellingsrijtjes 1/3/5 3n 2/4/R wisselen. Met dubbelclutchen en een boel geduld ging ‘t wel, en soms ging ‘t ook wél vanzelf, maar het schakelde ineens raar. Toch maar even naar gekeken. Begonnen met het peil van de versnellingsbak want die is licht morsig. Toch had die minder dan een half borrelglas verspeeld; het peil stond daar waar het gezet was (peilplug). Omdat iedereen het advies geeft om daar een kwart litertje bij op te tellen heb ik dat via de vulplug maar even gedaan. Nog nooit een auto gehad waarbij bakolie verversen zo snel gepiept kan zijn!

Maar dat was dus niet het probleem. Het schakelmechanisme had namelijk ook bijgeluiden ontwikkeld. Dat bleek uiteindelijk te komen van een kapotgelopen rubber bus boven aan de schakelstang. De resten lagen nog op de motorsteun… Daar moet ik morgen dus meteen even twee nieuwe voor regelen (de onderste zal ook wel gaar zijn).

Als het rubber eruit lazert heb je ineens echt veel speling op de schakelstang en dat werkt gewoon niet. Het nylon busje (tweedelig) was gelukkig nog intact, dus voorlopig heb ik uit een viezig, stug geworden rubber kachelmofje een strookje geknipt en dat er tussen gefröbeld (je kan je niet voorstellen waar ranzige oude onderdelen zoals dat soms goed voor zijn). Met wat vet in het hergebruikte nylon binnenbusje (was kurkdroog) en een extra carrosseriering om alles een beetje op te sluiten kan ik in ieder geval de komende dagen gewoon schakelen. Vermoedelijk zelfs weer heel lang, want dat rubber wordt eigenlijk niet belast en het kan nergens naartoe. Zolang het niet uit elkaar rot maakt het eigenlijk niet uit wat er tussen zit, als het de speling maar opheft en bij voorkeur trillingen dempt. Ik vind alleen wel dat het nylon busje toch maar niet veel ruimer moet worden, dus nieuw is beter.

Omdat ik er toch mee bezig was, heb ik de kabel van het schakelmechaniek ook maar ‘s een eind opgesteld, zodat ik nu de asbak/afvalbak ook weer in combinatie met de 5 kan gebruiken. Bovendien levert het op dat de achteruit veel beter in te leggen is. Dat zijn van die dingen waar een kort momentje studie van het werkplaatshandboek handig voor is, want anders kom je er niet achter hoe het mechaniek werkt & hoe het afgesteld kan/moet worden. Ik denk dat het bij deze wagen in geen 40 jaar gebeurd was…

Binnenkort weten we hoe ‘t nu schakelt, maar ongetwijfeld beter dan voorheen. Met nieuwe busjes zou het weer ‘als een warm mes door de boter’ moeten zijn.

Derk

heb ik gewoon

doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 mei 2017 11:04 AM
  [ # 255 ]

Kijk, dat zijn berichten. Straks twee minder Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
17 van de 86
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook