3 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 augustus 2011 11:23 PM
  [ # 31 ]

Zo, de werken zijn begonnen. Eerst dat waar er materiaal voor ligt: een piepgaatje onderin de C-stijl rechts bijvoorbeeld. Stelde niks voor, postzegeltje d’r in en klaar weer. Ook drie stukken in het smalle gootje om de dakrand gezet, daarvoor is een dakrand van een sloper uit elkaar geslepen - toevallig zaten daar tussen de roest de benodigde stukken net in Cool Plaatjes moet ik nog even op de mail binnen krijgen, maar dat volgt. Tot op heden blijven we van onze stoel rollen van verbazing: hoe je het ook bekijkt, voor een ‘73er DS uit de Vogezen is deze wel heel netjes hard. Waar zou de ellende nou zitten? Die moet toch ergens zijn?? Ik bedoel, dat hóórt toch zo?

Over de kleurstelling is al wel besloten naar aanleiding van een DS in Ruinerwold (lekker vroeg in het project ook wel Laughing). De dame was oorspronkelijk Brun Scarabée, en dat wordt ze ook weer. De bedoeling is om het interieur in de camel-kleurige stof te zetten. In Ruinerwold hebben we die combi gezien (met een Kip Kuiken op de haak. Iemand van hier, toevallig?) en dat zag er bepaald smakelijk uit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 augustus 2011 11:34 PM
  [ # 32 ]

Zoiets dus:



Mijn DSuper, bouwjaar 1973, import NL 1986, in bezit vanaf 1986, is brun scarabée met oker stof interieur!
Eerst vond ik het niks, na 25 jaar is ie Prachtig!

Succes met je project!
Rob.

knuffel

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 24 augustus 2011 08:17 AM
  [ # 33 ]

Hopelijk zonder zo’n groot knipperlicht? Laughing

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 augustus 2011 08:51 AM
  [ # 34 ]

Ben nog op zoek naar een tweede exemplaar voor aan de andere kant…

knuffel

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 24 augustus 2011 09:43 AM
  [ # 35 ]

Kijk hier eens bij. Wink

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 24 augustus 2011 01:25 PM
  [ # 36 ]
Penny Lane schreef:

Tot op heden blijven we van onze stoel rollen van verbazing: hoe je het ook bekijkt, voor een ‘73er DS uit de Vogezen is deze wel heel netjes hard. Waar zou de ellende nou zitten? Die moet toch ergens zijn?? Ik bedoel, dat hóórt toch zo?

Dacht ik ook, tot ik de tankbodemplaat en de bodemplaat/schotten tussen de achterwielen inspecteerde. Werd meteen een hele restauratie (zie ander topic)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 augustus 2011 02:25 PM
  [ # 37 ]

Dat is bijna altijd zo.
Je denkt: Dat valt behoorlijk mee. Dan ga je beginnen en dan…. ben je nog niet klaar!

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 augustus 2011 05:31 PM
  [ # 38 ]
camemBert schreef:
Penny Lane schreef:

Tot op heden blijven we van onze stoel rollen van verbazing: hoe je het ook bekijkt, voor een ‘73er DS uit de Vogezen is deze wel heel netjes hard. Waar zou de ellende nou zitten? Die moet toch ergens zijn?? Ik bedoel, dat hóórt toch zo?

Dacht ik ook, tot ik de tankbodemplaat en de bodemplaat/schotten tussen de achterwielen inspecteerde. Werd meteen een hele restauratie (zie ander topic)

Dat draadje staat hier. CamemBert, de meeste van je plaatjes lijken het niet meer te doen…

Die plaat over de tank is het volgende verhaal. Mij benieuwen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 25 augustus 2011 12:02 PM
  [ # 39 ]
Penny Lane schreef:

Dat draadje staat hier. CamemBert, de meeste van je plaatjes lijken het niet meer te doen…

Ik had het album opgeschoond en dan blijk je de links te wissen… maar het hele album vind je hier:
http://www.mijnalbum.nl/Album=UKNPPQOY

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2011 09:04 PM
  [ # 40 ]

Nou, vooruit. Brandstofbun open gerukt. Tja eh, wat moet ik zeggen.

 


‘t Druipt er van de ML. Verder geen zorgen.

Maar serieus. Het is allemaal behoorlijk netjes grijs van de fabrieks grondverf daar, plus een hoop ML. De tank moet er nog even uit (die is, heel charmant, opgehangen met stroken DSpécial donkerbruine vinyl stoelbekleding als bescherming) maar de inspectie van de schotten rond de tank levert eigenlijk alleen keurige lasnaden op. beetje vliegroest waar het condenst rond de vulpijp, allemaal niet zo spannend.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3668
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 augustus 2011 09:06 PM
  [ # 41 ]

Goed nieuws Derk. Als ik in de buurt ben wil ik wel eens komen kieken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2011 09:08 PM
  [ # 42 ]

Moet je doen, ik heb getuigen nodig. Niemand gaat me geloven hmz

Ach nou ja, als de tank opzij gaat maak ik wel foto’s…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 augustus 2011 09:27 PM
  [ # 43 ]

Bevestiging van de tank is origineel: goed teken!

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2011 10:06 PM
  [ # 44 ]

Ja, maar die is denk ik wel van z’n plek geweest voor het tectyleren. De tank is namelijk vrij van ML. Nou ja, we zullen zien. Voor het conserveren & het vernieuwen van de rubber aansluitingen komt die tank er nog wel even uit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 augustus 2011 07:47 PM
  [ # 45 ]

Zo, de achterbumper etc. is er ook af. Daar zitten ook alleen maar de reeds verwachte probleempjes - het rechter watergootje is matig, evenals het linker schelpje, en die rot is een klein beetje in de binnenschermen gekropen. Dat is allemaal niet heel spannend trouwens, maar toch. Daar worden dus even netjes de correcte inzetstukken voor besteld; twee gootjes en twee schelpjes.

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens met een DS gereden: het DSupertje van stalling naar stalling verkast. Frisse accu erop, sleutel om, lopen. Na 4 jaar stilstaan. En nog mooi lopen ook. Alleen was ik al bijna vergeten dat dat ding vooraan niet meer veert. Dat rijdt vrij k*t, kan ik meedelen Laughing

Maar oei, wat een lekkere sloper is dat voor het project. Motorkap en kofferdeksel kunnen we bewaren, RVS lange pijpen, ettelijke rubbers zijn nog keurig, klokkenwinkel met schijf in de snelheidsmeter (veel mooier) en, veel belangrijker, een KVS-temp klokje, allerhande sierstrippenwerk, nieuwe deurbakken (zijn slecht gemonteerd, maar ze moeten er toch weer uit dus dat boeit niet), koplampen, bumpers (de achterste is zelfs iets mooier dan die van de Pallas), voorste nummerplaathouder, een keurig draaiende DY3 machine én een goede 4-bak (die er niet onder komt, maar beter mee dan om verlegen) enz. enz. enz. en natuurlijk de luxe van een ‘werkend’ voorbeeld!

Ik zal eerdaags echt eens even wat plaatjes organiseren, wat die zijn langzaamaan wel nodig denk ik…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook