38 van de 86
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 november 2017 07:06 PM
  [ # 556 ]

Toppie man, goed bezig!

Die radiateur die nu lek is, dat was een nieuwe toch? Zit daar geen garantie op dan? Of vergis ik me nu?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 november 2017 09:48 PM
  [ # 557 ]

Goed bezig.
very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 november 2017 10:08 PM
  [ # 558 ]

Mooi man! Nou, en dat in de zwarte verf zetten zal zolangzmerhand blinde routine zijn… sick

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 november 2017 11:28 PM
  [ # 559 ]

Nou, veel van die tankjes zijn al wel eens eerder opnieuw zwart gemaakt. Het is dus altijd een beetje afwachten wat de onderlaag gaat doen. De eerste werkte heel goed mee en was in een stevig half uurtje weer helemaal netjes. De tweede heb ik uiteindelijk kaalgeschuurd omdat de boel begon op te krimpen. En de derde, dat gaan we dan dus wel zien. Op zich kweekt het een boel begrip voor alle glimmend gepoetste blank messing tankjes Very Happy

Wat garantie betreft: dit is niet de eerste keer dat de gedachte ‘o maar dat is niet moeilijk om snel zelf even te repareren’ me ergens de garantie op kost Mr. Green Maar dat gaat wel goedkomen allemaal. Op een gegeven moment zijn dit de mooie verhalen voor bij het kampvuur.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 06:27 PM
  [ # 560 ]

Goed. Opnieuw aan de slag!

Een nieuw gereviseerde Chausson 3-rijen radiateur aangesleept, die moest er dan maar eens even voor geklust worden. Om te beginnen het rekje voor de zak er op gesleuteld. Dat paste al niet zo best: er moest een hoekje uit geknipt worden. OK, plaatschaar erbij, hoekje uit dat rek geknipt, beetje masseren en dat zit erop. Thermocontact voor de hulpfan erin. Hulpfan en ventilatormantel erop: verdorie wat past dat allemaal slecht zeg! Op die imitatie-radiator ging dat allemaal pijnloos. Maar het zal wel. Stevig masseren dat kruis en dan past het wel. OK. En dan nu de radiateur erop, eindelijk.

Niet dus. Het afgemonteerde koelblok past dus niet. De lip van de ventilatormantel moet nu dus daar waar de traversekap al zit. Nu hebben we volgens de string theory een stuk of elf dimensies in dit multiversum, maar in ons hoekje daarvan (het observeerbare universum) hebben we er maar vier: X, Y, Z en Tijd. Dat zijn er dus gewoon te weinig. Ik kan het anders niet verklaren.

Die imitatieradiateur past dus feilloos op de auto. Die heb je er in 2 minuten op staan. En de revisieradiateur kan er gewoon niet op.

Alles bij elkaar dus een flinke frustratie rijker en geen reet opgeschoten na een volle week ergernis om een koelsysteem. Ik denk dat ik die DS straks lekker voor de handel in elkaar fiets en van de opbrengst fijn een uitgewoonde 911 ga halen. Dan kan alles stuk zijn, maar in elk geval NIET de radiateur…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 08:54 PM
  [ # 561 ]

Ik moet trouwens wel zeggen dat de bouwkwaliteit van die gereviseerde Chausson verder helemaal prima is. Niemand gelooft dat kennelijk, maar het hele ding voelt echt steviger aan dan de imitatie-radiateur.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 november 2017 09:43 PM
  [ # 562 ]

Twee zielen 1 gedachte….ik wilde je net gaan voorstellen om die DS maar gewoon luchtgekoeld te maken. Welbeschouwd is een DS een rijdende luchttrechter en feitelijk zit die lucht-water-warmtewisselaar vreselijk in de weg. DE oorzaak van alle problemen eigenlijk. Eruit met dat ding! Leve de 7CV, de Supereend!

Maar inderdaad, een uitgeleefde 911 is ook leuk. Staat best hoog op mijn verlanglijst… maar boekhoudkundig op dit moment volstrekt onverantwoord.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 november 2017 09:46 PM
  [ # 563 ]

Een ouwe 911 rijdt zo vreselijk slecht dat ik het er voor gereserveerde geld in het huis gestoken heb. Wat een verschrikkelijke auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 09:46 PM
  [ # 564 ]

Ach ja, en als die DS straks eindelijk weer doet wat ze moet ben ik er weer niet uit te slaan.

Het goeie nieuws is dat er nu wel een mooi laag inbouwend gasmengstuk gemonteerd is. Dus dat het rubber van het luchtfilterhuis niet meer in een rare bocht hoeft te staan straks.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 november 2017 09:48 PM
  [ # 565 ]

Dat is wel mooi idd, ik hoop alleen dat het ook een mengstuk is waarmee ie goed op benzine wil rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 10:01 PM
  [ # 566 ]

Hij is in principe net zo als het standaard mengstuk dat je bovenop een Weber zet dus ik zie niet in hoe dat een probleem zou moeten opleveren. Ik heb er alleen het bovendeksel van de DLE A2 voor moeten wisselen met die van de DM A3 die uit de auto gekomen is. Daar waar het standaard mengstuk heel vergeeflijk is ten aanzien van uitgebroken hoekjes in de rand van de carburateur is dat lage mengstuk daar heel kritisch op en het deksel van de DM A3 was de enige intacte die ik nog voorhanden had. Ik denk niet dat dat ook maar enig probleem geeft maar het is eigenlijk wel een beetje smokkelwerk natuurlijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 november 2017 10:04 PM
  [ # 567 ]

Er zijn mengstukken die de luchtstroom boven de sproeiers dermate beperken dat ie onwijs gaat lopen inhouden enzo. Vandaar. Volgens mij had “Bartjes” daar ook gezeik mee bij zijn ds.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 10:07 PM
  [ # 568 ]

Ik heb al met een 23 gereden waar net zo’n mengstuk in zit en die draait er helemaal prima mee. Volgens mij komt dat goed. Mocht er straks toch een onverklaarbare neiging tot rottig lopen zijn, dan zal ik zeker m’n oude mengstuk eens terugplaatsen om te zien of ‘t daarvan komt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 november 2017 10:34 AM
  [ # 569 ]
waterman schreef:

Een ouwe 911 rijdt zo vreselijk slecht dat ik het er voor gereserveerde geld in het huis gestoken heb. Wat een verschrikkelijke auto.

Ja, weet ik, listig kontje. Maar het geluid…..

@gasmengstuk: je hebt er dus weer een paar test-variabelen bij… Heb je nu straks niet te veel tegelijk gemodificeerd? Ik ben zelf een voorstander van eerst alles zo origineel mogelijk terug, kijken of het werkt en dan stap voor stap modificeren. Maar misschien ben ik een angsthaas. In elk geval gaat in mijn IDylle zoveel mogelijk al het originele weer terug. 2300 cc is leuk, maar ik ga liever voor revisie van het 2 liter blok met hetzelfde koelsysteem, wel laat ik m’n radiator reviseren en 3 rijig maken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2017 12:36 AM
  [ # 570 ]

Tsja. Wat heet op een gegeven moment origineel? Die gare 2-liter die er in Frankrijk een keer uit een DSuper in getakeld was had ten opzichte van de auto echt helemaal niks met origineel te maken. Eigenlijk had ik voor de pure originaliteit een DX5 moeten opbouwen (dat was bijna gelukt omdat ik m’n kop er niet bij had Mr. Green) maar er ligt nu in ieder geval weer een machine met de originele cilinderinhoud in.

Wat betreft variabelen: dat is alleen maar interessant als je een bestaande machine van een probleem af wilt helpen. In dit geval ligt er een compleet ander aandrijfaggregaat in. Blok, bak, koeling: het is allemaal vervangen. Dan begin je dus gewoon op nul en ga je van daaruit aan de slag om eventuele teething problems met één variabele tegelijk weg te werken. In dit geval komt het er op neer dat alle basisinstellingen worden ingeregeld en daarna wordt de boel nader afgesteld om zo goed mogelijk te functioneren, uitgaande van een geheel nieuwe basissituatie.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
38 van de 86
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook