XM Turbotijger
turbotijger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010

- XM Turbo CT VSX automaat
Gepost: 25 februari 2010 10:32 PM

Wat geweldig dit forum, net wat ik nodig heb.
Ik ben nieuw,
Ik heet Bjorn, ik woon en werk in Rotterdam
En vorige week heb ik mijn tweede XM gekocht een Turbo CT SX Automaat. Joepie!! hoop ik.
Mijn eerste XM 2.0I 16V BREAK staat nu te koop en daar heb ik het toch best wel moeilijk mee. Hoe dat zo?
Sinds augustus 2006 werd ik de trotse eigenaar van deze prachtige auto. Zo trots als een pauw.
De auto kocht ik in Waspik in Brabant en op de terugreis naar Rotterdam reed de auto op een gegeven moment niet harder dan 80km per uur. De auto heeft 6 jaar stilgestaan, buiten! De remmen waren vastgeroest. Gelukkig was dat bij thuiskomst snel te verhelpen.
Maar daar bleef het niet bij. Hebben jullie even?
2006:
Koppelingskabel vervangen
Distributieriem vervangen
Katalysator vervangen
Nieuwe voorruit
2007:
Achterdemper??
Nieuwe accu
Nieuwe veerbollen
Trekhaak laten monteren
Kilometerstand bleef hangen op 137.000 km maar dat heb ik maar zo gelaten en zo zijn er nog veel meer dingetje die ik maar zo gelaten heb. Het went.
2008:
Nieuwe banden achter
deel uitlaat vervangen
2009
Tweede distributieriem vervangen
Voorremblokken vervangen
Hoogteregelaar voor en achter gangbaar maken
Koppeling vervangen
Ruildrukgrset vervangen??
Uitlaatophanging vervangen
Veerbollen achter vervangen
Deel uitlaat vervangen
3 hoofdveerbollen vervangen

Enorme kosten dus en dan heb ik het nog niet over de kosten van de werkzaamheden.
Maar ja…...ik was verslingerd aan die auto en dan doe je dit soort gekke dingen. Je begrijpt nu ook waarom ik zo moeite mee heb om hem weg te doen. Maar buiten dat, het is gewoon een prachtige wagen.

Maar nu mijn nieuwe aanwinst. De turbo. Wat een heerlijke auto, eindelijk een automaat. Na jaren BREAK rijden is mijn linker been uitgegroeit tot een enorme spierbundel. Hoezo? Omdat de garage dekoppeling maar niet soepel kreeg. Maar dat is nu verleden tijd.
De auto is van een oude man (89) geweest die alle onderhoudsbeurten keurig heeft laten doen. De goede man is nu in de hemel mag ik ben de gelukkige die mag genieten van zijn auto.
De XM is van 1996 en heeft nog maar 114.000 km gereden. Ziet er natuurlijk schitterend uit en het rijd ook fantastisch.
Maar toch heb ik wat vraagjes over deze auto en ben ook op zoek naar onderdelen maar daar zal ik u nu niet mee lastig vallen.

Ik hoop via dit forum veel meer over deze auto te weten te komen. Ik ben blij dat ik jullie gevonden heb.

Groetjes Bjorn

Bjorn

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 25 februari 2010 10:35 PM
  [ # 1 ]

Welkom en veel plezier hier op het forum!

Emiel

Profiel  
 
turbotijger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010

- XM Turbo CT VSX automaat
Gepost: 25 februari 2010 10:48 PM
  [ # 2 ]

Thanks Emiel

Ik ben aan het rondsnuffelen op het forum en het voelt alsof ik thuis ben. Erg fijne praktische info.
We komen elkaar vast nog weer tegen

Groet Bjorn

Bjorn

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 februari 2010 04:27 PM
  [ # 3 ]

TCT + automaat, geniale combo Smile Heb er zelf ook erg veel plezier van gehad. Ik heb nu eenTCT met handbak en het is toch minder… gelukkig wel iets zuiniger.
Stramme poot vna het koppelen komt vaak door een dooie drukgroep. Bij mn XM TD heb ik er een nieuwe in gezet en is zo lekker licht van mn zoon vn 1.5 hem nog kan koppelen hehe.


Veel plezier ermee!

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
turbotijger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010

- XM Turbo CT VSX automaat
Gepost: 27 februari 2010 09:41 PM
  [ # 4 ]

Dank je,
Wat betreft het onzuinig rijden is het wel even wennen. Met de BREAK kwam ik per liter benzine veel verder dan met deze automaat.Ik wist niet dat het zoveel zou schelen. Gelukkig gebruik ik de turbo niet dagelijks hoewel dat aan de andere kant ook wel weer jammer is want het rijdt fantastisch.
Ik kijk het een jaartje aan en dan maak ik een keuze of ik toch weer terug ga naar een handbak.

Dank voor je berichtje.
Fijn weekend.

Bjorn

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook