2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

JAN’s CX GTI Turbo1 met roestschade
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 april 2010 07:44 PM
  [ # 16 ]

alle bekabeling, stekkers controleren op conditie / heb ik een paar keer problemen mee gehad.
bougies zelf goed ?
ontstekings compu goed ?
geen valse lucht ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 april 2010 08:10 PM
  [ # 17 ]

BDP-sensor/kabelboom goed? Vliegwiel niet beschadigd?

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 04 april 2010 08:28 PM
  [ # 18 ]

De CX waarbij de motorwissel is gedaan is een GTI TURBO maar dan het overgangsmodel bwj.‘85.

Het blok wat er nu inligt komt uit een GTI TURBO maar dan een serie 2 model maar wel allebei een M662 blok.
De bedoeling is en was dat we alles 1op1 zouden overzetten.
Motormanagement ed.is blijven zitten in de auto,wat me wel opviel is dat een aantal sensoren aan de achterkant van het motorblok andere aansluitingen hadden dan het oude blok,dus was nog even uitzoeken om de draadjes weer opelkaar te krijgen.(heb een aantal sensoren moeten uitwisselen)

Is het zo dat een van deze sensoren het motormanagement van informatie voorziet ik neem aan dat bv oliedruk er niet een van is maar watertemperatuur misschien wel.

Verder zitten er nieuwe bougies in zitten de bougiekabels goed bdp sensoren zijn overgezet van het oude blok wat op zich goed was.

Ga vanavond het elektrisch schema even door bladeren,kijken of ik daar nog iets wijzer uit woord.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2010 09:06 PM
  [ # 19 ]

bougie elektrode afstand nagekeken?

Water temp sensor is heel belangrijk voor de injectie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Gepost: 04 april 2010 09:38 PM
  [ # 20 ]
daan schreef:

Verder zitten er nieuwe bougies in zitten de bougiekabels goed bdp sensoren zijn overgezet van het oude blok wat op zich goed was.

Had jouw eigen auto ook 2 BDP-sensoren?
En heeft het nieuwe blok hetzelfde vliegwiel als jouw oude blok?

662 = 662 zou je toch zeggen, maar toch.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1379

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 04 april 2010 10:03 PM
  [ # 21 ]

Ik heb een aantal jaren terug ook een motor wissel gedaan bij m’n ‘84 er GTi Turbo.
Het vervangend blok heb ik uit een ‘86 er GTi Turbo gehaald, na de motor wissel was het starten en lopen.
Geen enkel probleem gehad met de injectie of onsteking (op dat moment),alles van bekabeling en modules is in de wagen gebleven.
Wel heb ik de motorkabelboom op het vervangend blok laten zitten, en als ik het goed herinner heb ik 2 sensoren gewisseld, 1 in het waterpomphuis (voor de watertemp.meter in het dash) en 1 temp.voeler voor de injectie (zit achterop het blok)

Heb je alles goed gekontroleerd op luchtlekage?
Heeft het blok onlangs nog goed gedraaid voor het uitgebouwd werd uit de donor CX, of ligt het al lang uitgebouwd?

Lees even in m’n topic van destijds :
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/169217/

La Léo schreef:
daan schreef:

Had jouw eigen auto ook 2 BDP-sensoren?
En heeft het nieuwe blok hetzelfde vliegwiel als jouw oude blok?

662 = 662 zou je toch zeggen, maar toch.

Alle M-25/662 motoren hebben 2 BDP-sensoren en hetzelfde vliegwiel, daar kan het volgens mij niet inzitten.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 04 april 2010 10:13 PM
  [ # 22 ]

Allebei de motorblokken hebben 2 BDP sensoren,het motorblok wat er in is gehangen,heb ik ooit draaiende gezien en ik heb er zelf nog een stukje met deze (sloop)auto mogen rijden.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat het vliegwiel goed is,ik weet min of meer de geschiedenis van het blok en 662=662 zou je zeggen

Welke sensor is specifiek de watertemperatuur sensor er zitten meerdere in de cilinderkop geschroefd…........

Klein vraagje off topic hoe doet je dat met Daan schreef en dat in een grijs kader

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1379

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 04 april 2010 10:45 PM
  [ # 23 ]

De watertemp.sensor voor de injectie zit achterop de cilinderkop langs de rechtse kant (distributie zijde)
Meer naar het midden vind je een grotere sensor dit is het thermotijdcontact (dit bediend de koudstart injector)

Zit er geen injector vast?

Dat grijskader in m’n vorige post maak je met de quote knop onderaan de vorige post.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Gepost: 05 april 2010 01:12 AM
  [ # 24 ]
daan schreef:

Allebei de motorblokken hebben 2 BDP sensoren,het motorblok wat er in is gehangen,heb ik ooit draaiende gezien en ik heb er zelf nog een stukje met deze (sloop)auto mogen rijden.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat het vliegwiel goed is,ik weet min of meer de geschiedenis van het blok en 662=662 zou je zeggen

Ja, 662 = 662 dat lijkt mij ook.
Check in elk geval de valse lucht. zitten alle luchtslangen goed vast?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 05 april 2010 06:24 PM
  [ # 25 ]

Injectie rail is afkomstig van de huidige wagen zou dus goed moeten wezen,motor loopt wel op 4 cilinders.

Ik zal eerst de bedrading van de watertemperatuursensoren en alles wat daar mee te maken heeft controleren.Daarna de rest van de bedrading
Volgende stap luchtslangen controleren,en de elektrodeafstand van de bougies,daarna hopen dat het blok lekker draaid….................en anders gaan we gewoon verder zoeken

Woensdagavond het vervolg

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 08 april 2010 10:58 AM
  [ # 26 ]

Alle bedrading nagelopen vooral de aansluitingen van de watertemperatuur sensoren,bleek er een toch niet helemaal goed te zitten.
Motor draaid nu goed alleen op 3 cilinders(dus wat je goed kan noemen)

Even goed gekeken maar de eerste cilinder doet niet mee,bougiekabels zijn overgezet en zijn recent,vermoed dat ik het nu even in de bobines moet zoeken,deze zijn niet overgezet.

Als ik de bougiekabel even losleg dan springt er dus geen vonk over tussen kabel en blok

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 april 2010 07:39 PM
  [ # 27 ]

en ja ! een draadje los.  gelukkig gevonden !!

en de bnbine vuurt per 2 cilinders, dus dat is apart dat er 1 niet vonkt.
maar met een andere bobine weet je snel meer.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 08 april 2010 10:20 PM
  [ # 28 ]

Ja,bougiekabel van cilinder 1 vonkt dus niet…
Zal als eerste even de bougiekabel voor de zekerheid uitwisselen,daarna pas de bobine,ben benieuwd of ik het project zaterdag kan afronden.

Het hele geheel heeft toch wel lang geduurd zo

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 11 april 2010 07:18 PM
  [ # 29 ]

Zo gister uiteindelijk het blok goed draaiende gekregen.

Als eerste toch maar de bobine uitgewisseld,ik kreeg nu wel op alle 4 de bougies een mooie vonk,maar het blok ging nu weer onregelmatig lopen..

Uiteindelijk maar van cilinder 1 en 4 de injectoren uitgewisseld,en jawel het blok loopt als een naaimachine.
Stil en rustig bij stationair draaien reageert vlot en soepel op het gas,ben zeer tevreden.

Alles zit weer op de auto,koppeling meteen goed afgesteld motorkap erop zou alvast weer een auto klaar.

Alleen waar ik nog even naar op zoek moet er is ergens nog een piepkleine waterlekkage aan de rechterzijde van het blok kan alleen nog niet vinden waar.

We gaan nou weer verder met de daktransplantatie van de GTI TURBO2 dat is een beetje in het slob geraakt door dit klusje.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 april 2010 12:40 AM
  [ # 30 ]

search Heb je toevallig de koppakking vervangen?, bij mij kwam er ook aan de rechterkant tussen het blok en de kop een piepklein waterlekkage te voorschijn, in eerste instantie baalde ik vreselijk alles gedaan en dan toch een lekkage maar wat bleek als je motor voor de eerste keer start deze goed warm draaien, koud laten worden daarna de kopbouten nog eens 45 graden aantrekken en het euvel is verdwenen.
Misschien heb je hier iets aan.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook