testverslag van de nieuwe C3
xtermi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 02-04-2010

Gepost: 02 april 2010 01:39 PM

Lees hier het testverslag van de nieuwe C3 klik hier voor het filmpje

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 05 april 2010 12:26 AM
  [ # 1 ]

De link van het testveslag klopt niet, dan wordt alleen het plaatje geopend.

De juiste links is:

http://www.autoplusonline.nl/images/stories/testverslagen/Citroen_C3/Citroen_C3_Testverslag.pdf

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 25 januari 2011 12:55 PM
  [ # 2 ]

Mijn opmerkingen na 4000 km’s:

C3 1600 HDI 104g 90pk.
Deze wagen rijdt soepel en is echt heel aangenaam in gebruik!
Enkele ‘negatieve’ opmerkingen wil ik jullie niet onthouden. Ik let wel op de details.

-Verbruik ligt nog “hoog”: 5,6 liter per 100 km bij gemengd gebruik (secundair+autosnelweg+lichte file). Dit zou nog moeten zakken. Op het moment dat er 8000 km’s op de teller staan heeft hij zijn “normale” verbruik zeggen ze in de garage. Is dit zo? Geen idee maar ik hoop natuurlijk dat dit nog gevoelig zakt want nu leunt hij aan bij mijn Xsara Picasso 1600 81kw HDI.
-weerspiegeling van het infoschermpje: ‘s Nachts weerspiegelt de tekst vervelend op het plastiek net boven het schermpje
-de aanduiding op de knoppen van de verwarming zijn niet zichtbaar indien ze op hoger dan de helft staan. Dit doordat de aanduiding aan de zijkant van de knop staat en niet aan de bovenkant.
-ik ben 1,92m en mijn knie rust tegen het portier. Door de harde structuur voelt dit niet zo fijn aan
-geen slot aan de rechterzijde van de wagen! Indien u dus met kinderen (en de sleutel zonder afstandsbediening) op weg bent moet u hen laten staan en vlug naar de rijdersdeur lopen om de auto op slot te doen! Ongehoord voor een auto die zich naar (kleine) gezinnen richt! Een extra afstandsbediening aankopen kost 150 EUR volgens de dealer. Ik sta altijd open voor goedkopere alternatieven!
-geen parkeerlicht
-tapjes op achterportier (om hard dichtslaan van de koffer te verhinderen en om de hoogte te regelen) komen vlug los (ik ben er eens aan blijven hangen).

Verder niets dan lof. Vinnig, handig en verrassend ruim.
Toch wil ik jullie op deze kleinigheden wijzen

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 25 januari 2011 07:24 PM
  [ # 3 ]
Testedoene schreef:

-geen slot aan de rechterzijde van de wagen! Indien u dus met kinderen (en de sleutel zonder afstandsbediening) op weg bent moet u hen laten staan en vlug naar de rijdersdeur lopen om de auto op slot te doen! Ongehoord voor een auto die zich naar (kleine) gezinnen richt! Een extra afstandsbediening aankopen kost 150 EUR volgens de dealer. Ik sta altijd open voor goedkopere alternatieven!

Dat heeft bijna geen enkele auto… Alleen hebben de meeste 2 sleutels met afstandsbediening. Je hebt zeker de sleutel aan je sleutelbos..? Dat doe ik zelf nooit. Groot stom ding aan de sleutelbos is alleen maar irritant. En er kan er toch maar 1 tegelijk in rijden. Dus waarom de ene sleutel met afstandsbediening niet gewoon laten gebruiken door de bestuurder?

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 27 januari 2011 11:35 AM
  [ # 4 ]

@ rvdb20: ik weet het maar bij ons is het zo dat mijn vriendin de beide afstandsbedieningen (van 2 auto’s) bijheeft gezien zij meestal met de kinderen op stap is. Haar sleutels liggen ook nooit op een vaste plaats waardoor ik altijd zou moeten zoeken naar de sleutel, vandaar dat we elk ons eigen bosje sleutels hebben. De mijne ligt immers altijd op dezelfde plaats (lees: ik ben op sleutelgebied minder slordig). Ook hebben we liever alle sleutels aan elkaar te hebben.
Deze wagen is mijn eerste zonder slot aan de rechterkant, ik weet niet of dat tegenwoordig dus veranderd is. Ik heb wel gehoord van de concessiehouder dat dat 2de slot (bij citroen) inderdaad een zeldzaamheid wordt. Op dit ogenblik zou enkel de C4 picasso en de C8 dit nog hebben. Onder het mom van besparingen wordt dit weggelaten.

Een goede tip dus maar bij ons jammer genoeg niet toepasbaar.

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
RR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 07-11-2010

- C3 Exclusive 1.6I 16V IF
Gepost: 28 januari 2011 12:36 PM
  [ # 5 ]
Testedoene schreef:

@ rvdb20: ik weet het maar bij ons is het zo dat mijn vriendin de beide afstandsbedieningen (van 2 auto’s) bijheeft gezien zij meestal met de kinderen op stap is. Haar sleutels liggen ook nooit op een vaste plaats waardoor ik altijd zou moeten zoeken naar de sleutel, vandaar dat we elk ons eigen bosje sleutels hebben. De mijne ligt immers altijd op dezelfde plaats (lees: ik ben op sleutelgebied minder slordig). Ook hebben we liever alle sleutels aan elkaar te hebben.
Deze wagen is mijn eerste zonder slot aan de rechterkant, ik weet niet of dat tegenwoordig dus veranderd is. Ik heb wel gehoord van de concessiehouder dat dat 2de slot (bij citroen) inderdaad een zeldzaamheid wordt. Op dit ogenblik zou enkel de C4 picasso en de C8 dit nog hebben. Onder het mom van besparingen wordt dit weggelaten.

Een goede tip dus maar bij ons jammer genoeg niet toepasbaar.

Dat probleem van het slot kennen we.Dat is al vanaf 2002 zo met dit model. Onze C3 heeft dit ook. Het wordt nog vevelender als je remote stuk is zoals bij ons. Open wil nog wel, maar dicht niet meer. Schijnt dat het knopje snel afbreekt ofzo.

Dan is het ook waardeloos als er maar aan 1 kant de auto op slot kan.

Voor de rest vinden wij onze C3 een heerlijke auto met redelijk pit (1.6 benzine)

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 25 februari 2011 03:15 PM
  [ # 6 ]

Tip: bij meerdere keren openen en sluiten van de elektrische ruiten op een korte tijdspanne kan het zijn dat de overhittingsbeveiliging van de elektrische ruit-motor in gang schiet. Op dat ogenblik kan je je ruit direct volledig openen maar het sluiten gebeurt in fases van 5 centimeter (normaliter gaat de ruit onmiddellijk volledig dicht).
In dit geval dient u deze te resetten. Hoe doe je dat?

Stap 1: ruit volledig openen
Stap 2: ruit dicht doen in stappen (minimum 5 stappen) tot de ruit volledig dicht is.
Stap 3: de hendel om de ruit te SLUITEN blijven inhouden gedurende meer dan 4 seconden
Stap 4: de ruit openen en na volledige opening de hendel om de ruit te OPENEN inhouden gedurende minimum 4 seconden
Stap 5: de ruit gaat weer normaal dicht.

‘t Is maar dat jullie het weten.

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook