9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Gele GS,  verkocht!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2011 03:55 PM
  [ # 121 ]

Als alles orgineel is (dus niet versleuteld) zou dat voldoende moeten zijn.
Maar… meten is weten.

Citroen!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 28 april 2011 04:14 PM
  [ # 122 ]

Het 1220 blok is een G12/612 blok, dat weet ik zeker. Dit is ‘m:

Ik denk dat de scheur in de 1130 gekomen is toen ie vorige week met een klap van mijn heftafeltje afduikelde. Ik had hem toen nog net te pakken, maar hij tikte toen wel op de vloer. Ogenschijnlijk was er toen geen schade.
Ik zal nog wel een fotootje van de scheur maken.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2011 05:38 PM
  [ # 123 ]

Zonde, maar je lost het vast wel op.

Citroen!

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 april 2011 12:07 PM
  [ # 124 ]

Dat zijn inderdaad de mindere ongelukjes,

Nu weet ik ook waarom die G12/619 blokken een hogere compressie hadden, door een afwijkende kop tov de andere 1220 modellen.
Ik heb nog geen exacte gegevens gevonden van de nokkenasverschillen, maar hou er rekening mee dat je die ook nog over moet zetten (of je moet ook gelijk de andere kop/kant vervangen)

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 29 april 2011 12:53 PM
  [ # 125 ]

Dat ronde huis wat bij mij gescheurd is, zit los met bouten op de kop gemonteerd. Als het mogelijk is vervang ik alleen dat deel en handhaaf ik de rest van mijn eigen kop. Waarschijnlijk moet de kop dan wel uit elkaar om de nokkenas er even uit te halen, maar dat weet ik nog niet zeker. Hopelijk vanavond weer verder. Gisteren lukte dat helaas niet.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 april 2011 02:38 PM
  [ # 126 ]

Hoi Melchior,

dat kan helaas niet!
De nokkenas en het achterste lager zijn niet los te krijgen… dus dan zou je de hele nokkenas moeten overzetten.

Ik weet alleen nog steeds niet of dat een zelfde type as is.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 april 2011 03:07 PM
  [ # 127 ]

Nokkenassen:
G11/631 (zonder markering)
G13/625
Rechts: A58E60
Links: A57E59
G13/646: Twee ringen als markering.

Deze assen zijn allen anders.

Maar het blok wat jij wil gebruiken heb ik nog niet teruggevonden G12/612

Overigens hebben de blokken een verschillende compressie 9 tegenover 8.2. Naar mijn weten zit het verschil voornamelijk in de vorm van de kop. Dus als je overweegt enkel een complete kop te vervangen denk er dan wel aan dit mogelijk een verschil van compressie tussen links en recht gaat geven. Je ontkomt er dus dan niet aan om de andere kant ook te vervangen… Misschien is het dus makkelijker om een andere rechter 1130 kop te zoeken?

mocht je nog meer info willen zoeken: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209743/P15/ daar staan nog wat feiten over de afmetingen van de cilinders. Die van een G12 zijn net zo hoog (rood of groene markering) als de G11.

Het staat ook in het reparatiehandboek dat de nokkenas niet is te scheiden van het achterste lager (benzinepomp deel of rotorconnectie)

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 29 april 2011 03:25 PM
  [ # 128 ]

Hé dank voor de research! Da’s mooi werk.
Dan ga ik denk ik maar naar een andere rechter 1130 kop zoeken…..

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 april 2011 04:23 PM
  [ # 129 ]

Tja ik denk dat je daarmee het veiligste zit.
Toch nog een kleine aanvulling om het te onderbouwen met feiten (uit werkplaatshandboek GS en GSA)

Nokkenassen:

Waarvbij de kleine o staat voor graden
regel 1,2 voor bdp
regel 3,4 na odp

G10
inlaat open 2o’ +- 1o30’
inlaat sluit 34o’ +- 1o30’
uitlaat open: 34o’ +- 1o30’
uilaat dicht: 2o30’ +- 1o30’

G11/631
inlaat open 4o10’ +- 1o30’
inlaat sluit 31o50’ +- 1o30’
uitlaat open: 36o10’ +- 1o30’
uilaat dicht: 0o10’ +- 1o30’

G12/611 en 612
inlaat open 4o10’ +- 1o30’
inlaat sluit 31o50’ +- 1o30’
uitlaat open: 36o10’ +- 1o30’
uilaat dicht: 0o20’ +- 1o30’

G12/619
inlaat open 5o30’ +- 1o30’
inlaat sluit 34o30’ +- 1o30’
uitlaat open: 32o +- 1o30’
uilaat dicht: 4o30’ +- 1o30’

G13/625
inlaat open 2o +- 1o30’
inlaat sluit 34o +- 1o30’
uitlaat open: 34o +- 1o30’
uilaat dicht: 2o +- 1o30’

G13/646 eco
inlaat open 0o +- 1o30’
inlaat sluit 33o +- 1o30’
uitlaat open: 38o +- 1o30’
uilaat dicht: 5o +- 1o30’

Je ziet dus dat het verschil tussen jouw twee nokkenassen minimaal is, enkel op het sluiten van de uitlaat… Dit wetende zou je mogelijk nog de gok kunnen wagen door enkel de as (met het achterste lager over te zetten)

Het zou overigens ook nog kunnen zijn dat het een 1130 blok betreft uit een latere GSA, deze hebben de G13/625 koppen (vermoedelijk ook met de bijhorende nokkenassen). Ook te herkennen aan een dikkere cilinderwand met een bovenste buitendiameter van 93 mm ipv 91. Ik acht de kans minimaal dat je deze tegenkomt.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 april 2011 10:26 PM
  [ # 130 ]

De kop ligt op de werkbank. De scheur is duidelijk te zien:

Toch lijkt het alsof dit onderdeel los kan van de rest van de kop. In elk geval komt het zonder moeite een paar mm los:

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 april 2011 10:28 PM
  [ # 131 ]

Ja, dat is gewoon een los onderdeel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 april 2011 10:36 PM
  [ # 132 ]

Dat biedt perspectief, dan kan het zo weer gepiept zijn. Nou uitzoeken hoe ik het los krijg. Met gepast geweld er af schuiven/tikken, of moet de nokkenas er eerst uit?

Edit: als ik in het handboek de doorsnede bekijk, zit er daar een exentriek op de nokkenas. Dat zou er eerst af moeten.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 april 2011 10:54 PM
  [ # 133 ]

Dat wat je op de foto ziet IS toch gewoon de nokkenas? Dat huis, exentriek en lager en de as met de nokken zelf is één onderdeel. Volgens mij kun je die verwijderen als je het nokkenastandwiel verwijderd. Weet niet meer zeker of de tuimelaars en tuimelaarassen er ook uit moeten (het is alweer een tijdje geleden dat ik het demonteerde). Ik dacht het eigenlijk van niet. Let bij het terugplaatsen op het weer monteren van de papieren pakking met de uitsparing aan de onderkant.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 mei 2011 01:27 AM
  [ # 134 ]

Ik zie op de foto’s geen nokkenas…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 01 mei 2011 07:43 AM
  [ # 135 ]

Ik zie op de foto een klein stukje van de cylinderkop en het achterste deel van de nokkenas, rechterzijde: het gedeelte waar je de brandstofpomp op monteert, zoals in de foto te zien is met de scheur erin, is één geheel met de nokkenas en het lager en kun je dit niet scheiden….

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook