Een lege motorruimte
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 04 april 2010 04:53 PM

Nu het blok eruit ligt kan ik 30 jaar vuil eruit scheppen. Wat is het beste ? Plamuurmes, motorreiniger, andere wondermiddelen?

Verder zal ik alles nalopen waar ik nu beter bij kan, maar betekent dit ook bv alle hydroliek leidingen vervangen of gaan die dingen een leven lang mee (onder de motorkap dan).

Ook vraag ik mij af mijn voorraadbus een andere kleur heeft dan de groene die ik overal tegenkom.
Of ligt dit aan mijn 23i 1974 ?

Tips van harte welkom

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2010 04:56 PM
  [ # 1 ]

Leidingen gaan in principe een leven lang mee, tenzij ze doorschuren of door roesten. Zien ze er na het schoonmaken netjes uit, zonder slijtplekken en/of roest danwel putcorrosie, dan kun je ze gewoon lekker laten zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 april 2010 06:19 PM
  [ # 2 ]

De laatste jaren had de DS geen groen, maar een verzinkt hydrauliquevat. Ziet er blinkend uit als het nieuw is.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 april 2010 09:01 PM
  [ # 3 ]

De leidingen liggen hier en daar in rubbers in de klemmen: die zou ik vervangen als je er nu gemakkelijk bij kunt.

knuffel

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 april 2010 10:40 PM
  [ # 4 ]

Nebol is een zeer goede ontvetter, daarmee maak ik het meest vettige spul weer mooi schoon. En idd alle rubbertjes en retourleidingen nu vernieuwen. Hier krijg je spijt van als het na inbouwen niet meer functioneert.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook