2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9888
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 april 2010 01:02 AM
  [ # 16 ]

Mooimooimooi!!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 april 2010 02:24 AM
  [ # 17 ]

feli hoor! leuk verhaal ook om te lezen. Schrijven is blijkbaar een van je andere hobbies Smile

Alleen…” vrienden van Kabouter SprookjesBos”  daar was je me ff kwijt

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 april 2010 09:24 AM
  [ # 18 ]

Wouter Bos vóór de val van het kabinet, de belastingdienst….

Schrijven is beroep en langzamerhand een beetje hobby. Het forum is hobbymatig het enige platform.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 13 april 2010 06:07 PM
  [ # 19 ]
Robin Visser schreef:
gjspan schreef:

Ja, ja, die gaat op de mijne lijken….

Zelfde werk gedaan ?  tongue wink


wat ik al gedaan heb staat in clubblad nr 38,39,40,41,44,45,46,47,48 en 50.

Maw hoog tijd om weer eens iets in te dienen voor publicatie.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 april 2010 12:38 AM
  [ # 20 ]

Maar helaas is deze verhalenverteller geen lid van de Nederlandse SM-club. Ik heb niet het idee, dat ik daar op korte termijn iets aan moet doen. Mijn verhaaltjes blijven vooralsnog voor hier. En binnenkort voor de CX-club. Ik heb nog een leuk verhaaltje klaar liggen. Daar moet ik nog wat fotootjes bij doen en dan kan ‘t het clubblad in.

Maar het belangrijkste nieuws van de dag is wel, dat ik het een mooie dag was, een mooie dag om een SM op te halen, een heel erg mooie zelfs, een happy Kicken, dat is wat het is om in je eigen SM naar huis te rijden. Onderweg nog even bij Carli en Jan gestopt om mooie fotootjes te maken van het interieur, dat ze net af hebben. Wat is dat ding waanzinnig mooi geworden ! En dan te bedenken, dat als blijft gaan, zoals het gaat, ik over een tijdje in net zo’n mooi interieur mag plaatsnemen, met een licht blauwe buitenkant. Ooit, ooit, zodra het project af is. Maar eerst ‘ns lekker genieten van de heerlijk rijdende SM van Paul. De auto heeft Chiparsbollen en die zijn wat stugger. En dat vind ik eigenlijk best wel heel prima rijden. De volgende stap is de interieurwissel. Ergens deze week worden de stoelen uit elkaar gehaald om te worden verstevigd. Voor Citromoblie het leer erin zitten. En rest nog de auto roestvrij te maken en te spuiten. Hoewel Paul en ik beiden het liefst de auto in Vert des Tropiques zouden zien, blijft het zeer waarschijnlijk Brun Scarabée. Dat scheelt een hele pak dagen en dat is slecht voor het rijgenot en ook voor het geld. En

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 14 april 2010 01:02 AM
  [ # 21 ]

Sorry, maar dan snap ik het hele verhaal nóg niet: je HAD toch allang een SM, Robin? Daar was je toch al heel ver mee met restaureren en bekleden???  huh


*controleert nogmaals of dit geen topic van een jaar geleden is, maar nee…*


P.S. Ik ben wel blij dat je zo van schrijven houdt! Warm je je al op voor een zakelijk schrijfklussie oder?? devil   Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 april 2010 01:25 AM
  [ # 22 ]

Laughing  Ja, volgende week. En wat betreft de SM, het project vordert traag. De plaatwerker heeft het druk. De prijs van het plaatwerk van het project is net zoveel als de auto van Paul. Het was daarom te aanlokkellijk om gewoon te gaan rijden in deze volledig gereviseerde auto, die weliswaar een beetje aandacht nodig heeft. Het zou goedkoper zijn het project te laten en hiermee verder te gaan. Ik kies ervoor het project op wat langere termijn te doen. Dat wordt een nieuwe auto. Deze niet. Ik heb er dus voor gekozen het geplande budget in te zetten op de SM van Paul. En daarna gaan we wel weer verder met het project.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 14 april 2010 09:44 PM
  [ # 23 ]

Robin ik begrijp dat helemaal, daarom heb ik voor dagelijks gebruik een goedkope klassieker gekocht om toch al het gevoel te krijgen (ook al is het geen SM) en ondertussen het project af te maken. Mijn project wordt echter geen concoursstaat want dan durf ik er niet meer in te rijden….

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 april 2010 04:58 PM
  [ # 24 ]

Een paar dagen heb ik zitten dubben over een nieuwe titel. Ik vind het leuk als eerbetoon aan Paul, die ik dankbaar ben voor het afstaan van de auto voor normaal geld, zijn naam te blijven verbinden aan deze SM. Bovendien kan ik dan een mooi onderscheid maken tussen het project en deze kar. Vandaar, dat ik de auto heb aangeduid als ‘de Paul-SM’.

Het is nu dag 3, dat ik de auto heb. De eerste dag leek het wel een hondje. Even territorium afbakenen op m’n rechter schoen en op de parkeerplaats. De eerste dag de hele schoenneus onder gepist en de tweede dag slechts een klein vlekje. Op de parkeerplaats trof ik ‘s ochtends voor vertrek op dag 2 een plasje water aan, ik denk van de airco. Nu op dag 3 hebben we alles droog gehouden. Zo zie je maar, dat je ook oude dames van hun incontinentie af kunt helpen door ze te berijden. Zojuist teruggekeerd van Den Haag. De file de Hofstad deed me wel even vrezen. Hoe houdt de auto zich in de file ? Het watermetertje schommelde op 3/4 in het witte vlak en een beetje minder met de koppeling ingetrapt een beetje toeren makend. Het is prima gegaan. Dalijk waarschijnlijk weer file. En dat is dan het enig minpuntje, dat ik kan verzinnen, de behoorlijk zware koppeling. Paul merkte er nog over op, dat het goede nieuws wat dat betreft is, dat je niet meer naar de sportschool hoeft. Die hou ik erin !

Morgen even naar D’Oro om het interieur te laten beoordelen en om wat attributen te regelen. En daarna hopelijk een rondje plaatwerkers. Het is nu even een paar dagen lekker rijden. Want het streven is de interieurwissel vóór Citromobile te laten plaatsvinden. En als het interieur er toch uit is, gaat de auto een paar weken uit dienst. Het is een beetje onzinnig 2 keer binnen een paar weken een interieur eruit te halen. Want dat moet er toch uit voor de spuitbeurt. Ik houd jullie op de hoogte.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 april 2010 07:48 PM
  [ # 25 ]

Goed bezig !! net zoals iedereen zegt: je moet er maar zin in hebben om het allemaal (op dit forum) op te schrijven…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 april 2010 08:58 PM
  [ # 26 ]

Gefeliciteerd, wat een top wagen. Leuk verhaal om te lezen ook, leest lekker weg.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 april 2010 12:55 AM
  [ # 27 ]

Dank je wel allemaal weer voor de bemoedigende woorden. Ik zal zien wat belevenissen te blijven schrijven. Er is her en der nog wat leuks in het verschiet en dus ook wat leuks in de pen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 17 april 2010 12:18 PM
  [ # 28 ]

‘de Paul-SM’? Ik zat eerder te denken aan Paay-SM of PSM.
Mooie kar en veel succes vooral met je project-SM.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 april 2010 01:21 PM
  [ # 29 ]
Robin Visser schreef:

Een paar dagen heb ik zitten dubben over een nieuwe titel. Ik vind het leuk als eerbetoon aan Paul, die ik dankbaar ben voor het afstaan van de auto voor normaal geld, zijn naam te blijven verbinden aan deze SM. Bovendien kan ik dan een mooi onderscheid maken tussen het project en deze kar. Vandaar, dat ik de auto heb aangeduid als ‘de Paul-SM’.

Het is nu dag 3, dat ik de auto heb. De eerste dag leek het wel een hondje. Even territorium afbakenen op m’n rechter schoen en op de parkeerplaats. De eerste dag de hele schoenneus onder gepist en de tweede dag slechts een klein vlekje. Op de parkeerplaats trof ik ‘s ochtends voor vertrek op dag 2 een plasje water aan, ik denk van de airco. Nu op dag 3 hebben we alles droog gehouden. Zo zie je maar, dat je ook oude dames van hun incontinentie af kunt helpen door ze te berijden. Zojuist teruggekeerd van Den Haag. De file de Hofstad deed me wel even vrezen. Hoe houdt de auto zich in de file ? Het watermetertje schommelde op 3/4 in het witte vlak en een beetje minder met de koppeling ingetrapt een beetje toeren makend. Het is prima gegaan. Dalijk waarschijnlijk weer file. En dat is dan het enig minpuntje, dat ik kan verzinnen, de behoorlijk zware koppeling. Paul merkte er nog over op, dat het goede nieuws wat dat betreft is, dat je niet meer naar de sportschool hoeft. Die hou ik erin !

Morgen even naar D’Oro om het interieur te laten beoordelen en om wat attributen te regelen. En daarna hopelijk een rondje plaatwerkers. Het is nu even een paar dagen lekker rijden. Want het streven is de interieurwissel vóór Citromobile te laten plaatsvinden. En als het interieur er toch uit is, gaat de auto een paar weken uit dienst. Het is een beetje onzinnig 2 keer binnen een paar weken een interieur eruit te halen. Want dat moet er toch uit voor de spuitbeurt. Ik houd jullie op de hoogte.


niet verdergaan op het watertemperatuur metertje dit klopt helaas, bijna nooit….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 april 2010 04:24 PM
  [ # 30 ]
adiante schreef:

‘de Paul-SM’? Ik zat eerder te denken aan Paay-SM of PSM.
Mooie kar en veel succes vooral met je project-SM.

cheese De PP-SM zou ook nog kunnen, nu ik er zo over nadenk. Uit te spreken natuurlijk als Pépé. Dat heeft ook nog een Franse betekenis. Nou weet ik, dat het zou kloppen. Maar of Paul de associatie wat vindt !? Aan de andere kant ‘Pépé Paul, pépépohl’, het bekt wel. Fijne alliteratie. En ‘daarbij, een opa die in verband wordt gebracht met een Citroën SM, da’s natuurlijk wel een super opa.  Ik zal ‘m mailen wat de voorkeur heeft, de ‘Paul SM, of de PP-SM’.

Vandaag effe langs David geweest in Utrecht om een offerte te laten maken voor een nieuw huidje. De constatering bij aankoop, dat er laswerk aan de auto zit, werd bevestigd door Ben en David. Het goede nieuws is, dat rondom de voorruit en de achterruit alles wel roestvrij is. Die kunnen dus blijven zitten. Ik ben heel benieuwd wat de offerte wordt. Grappig was nog, dat Ben vroeg welke kleur brun scarabée de auto moest worden. Ik zei:“nou gewoon volgens origineel recept”. “Daar zijn er meer van”, zei Ben. Die originele donkere, dat kan wel, maar toch ook net weer niet en dan niet op recept, maar op kleur gescand. Ik gaf aan de wat lichtere op de motorkap wel ok te vinden. David en Ben beaamden, dat dit wel een mooie kleur is en volgens David een prachtig tijdsbeeld.

Ook leuk was de ontmoeting met Carsten bij David, een CX-er en niet van hier. Hij vertelde, dat de SM wel z’n favoriet was. Toen David effe aan het klussen was, zei ik: “David, je bent nog wel even bezig hè !?”. Na het bevestigende antwoord heb ik een stom verbaasde en helemaal verbauwereerde Carsten uitgenodig even een rondje mee te rijden. Carsten was door het dolle heen. Vervolgens bij de benzinepomp op de ring noord even gestopt en gedraaid. Toen viel Carsten zowat om van verbazing: “Ik neem aan dat je wel even wil proberen ?”. Helaas voor Carsten is ie nu ook verkocht. Eens in een SM en je bent voor het leven verpest. Hij vindt het de ‘allermooiste auto ter werreld’ en zei het nu zeker te weten, ooiot zou er een SM komen….

Voor de rest ook nog even een rondje gereden over de noordelijke ring, eerst om te checken of er politie staat en vervolgens even goed op het gas. Ik bemerkte namelijk een trilling bij 150+, of het in de techniek zat, of in de banden. Dat laatste was de analyse, rechtsvoor. Die is kennelijk een keer geblokkeerd met hard remmen, of wellicht vanwege stil staan afgelopen winter. Ik weet het niet, maar vond het wel een geruststelling.

Vandeweek ook nog 2 andere offretes en dan de keus maken. Vandaag ook nog geregekd, dat de zittingen binnen nu en 2 weken zijn hersteld. Ze woren aanstaande week uit elkaar gehaald en dan worden ze verstevigd, voordat de bekleding wordt teruggeplaatst.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook