37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 augustus 2011 01:32 AM
  [ # 541 ]

Zondag 28 augustus 2011 is een gedenkwaardige dag. Ik heb voor het eerst van mijn leven in een SM mogen rijden, in de SM van Robin. De thuisreis vanaf het vakantie-adres bracht hem door Luxemburg en hij bood mij de gelegenheid om een stukje te sturen, ook over de Autobahn. Heel bijzonder hoe de motor grommend tot leven komt en nog bijzonderder hoe je bij het rijden voortdurend de kracht én het comfort ervaart. Bedankt, Robin!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25404
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2011 09:56 PM
  [ # 542 ]

Hahaha weer iemand besmet geraakt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 augustus 2011 09:57 PM
  [ # 543 ]

Post het ook even op het cx-deel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 oktober 2011 03:09 PM
  [ # 544 ]

Volgend jaar is het de bedoeling een combi van de hierna volgende foto’s te maken, van deze Diva, nu met van die heerlijk rijdende Delta Mics en dat op de ferry. Op de foto’s staat ze nog als enige zweefmachine op de ferry. Het is de bedoeling foto’s te kunnen maken van een bootdek vol Diva’s. samen met andere zwevers en waggelkonten op weg naar Yorkshire. De ideeën krijgen al een beetje vorm. We hopen er met wat aandacht op de verschillende ter beschikkng staande media wat moois van te kunnen maken. En daarom staat de Diva nu ook op de clubsite:
http://www.citroensmclub.nl/pages/39010/Home.html
http://www.citroensmclub.nl/pages/122190/ICCCR.html



Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 november 2011 09:10 PM
  [ # 545 ]

Volgende week, in het eerste weekend van december, gaan we proefrijden voor de ICCCR en de zaak verkennen in Harrogate. Ervan uitgaande dat de SM blijft doen wat ze doet sinds ik haar heb, dat is gewoon starten en rijden, gaan we toch met de SM. We hadden al lang geleden uitgemaakt dat Peter de keus zou maken. Het was een close call. C6, XM V6, CX GTI, of SM. Peter verkoos de SM. Het wordt een laatste wapenfeit vóór de winterslaap met werk aan de auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 24 november 2011 09:29 PM
  [ # 546 ]
Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 november 2011 09:33 PM
  [ # 547 ]

Leuk, zitten er eigenlijk gordels achterin een SM?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 november 2011 10:32 PM
  [ # 548 ]

Niet standaard, maar er zijn wel bevestigingspunten voor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 november 2011 11:20 PM
  [ # 549 ]

Mijn SM heeft rolgordels voorin en achterin helemaal niks. Ik ga me blootstellen aan dat gevaar excaim
Voor het goede doel heb ik dat wel over… cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 01 december 2011 10:45 PM
  [ # 550 ]

Robin, Rens en Peter zijn inmiddels onderweg naar de UK. Ze zullen vast nog wel melden hoe de Diva zich houdt Razz Nog een paar snelle foto’s van het vertrek:

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 december 2011 11:41 PM
  [ # 551 ]

Ik kon helaas niet mee vanwege mijn werk…...
Maar dit zijn mooie plaatjes, beloven veel goeds !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 december 2011 12:38 AM
  [ # 552 ]

Leuke foto’s weer Tjerk !

Voor een kort verslagje verwijs ik graag naar het draadje over het evenement.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 juni 2012 11:23 AM
  [ # 553 ]

Zoals velen SM’s had ook mijn SM het euvel van een kapotte hielstuk in de mat bij de bestuurdersstoel. Ik heb dat gerepareerd door een tijdrovend klusje aan te gaan. Eerst heb ik de volledige inleg los gepeuterd van de mat af. Dat komt erop neer dat je die los snijdt met een stanleymes op het raakvlak van het hielstuk en de mat. UIteraard moet je zoveel mogelijk tapijt laten zitten. Voordat je het weet snij je een gat in de mat. Zodra je het hielstuk los hebt, dan pak je een ander kapot hielstuk dat je op dezelfde manier hebt los gemaakt. Daar knip/snij je zo recht mogelijk een stuk uit dat je nodig hebt om te plaatsen in het nog te gebruiken hielstuk. Dat op maat gemaakte stukje leg je precies op het hielstuk en lijm je vast. Dan snij je het hielstuk langs de rand van het passtuk af. Je hebt dan precies in elkaar passende stukken. Vervolgens maak je de hielstukken zo goed mogelijk schoon, haal je er dus de lijm- en tapijtresten vanaf. Ik heb dat gedaan met een dremeltje met een schuurkopje. Zo haal je tapijt- en lijmresten weg, hetgeen nodig is voor een goede hechting. Vervolgens plaats je het losse stukje in het hielstuk en dan maak je aan de onderkant een verbinding met stukje kunstleer dat je op de beide delen lijmt. Tot slot lijm je het hielstuk weer op de mat.

Het is echt een tijdrovend klusje. Het los snijden van de beide hielstukken heeft me opgeteld iets van 2 volle dagdelen gekost. Het is ook lastig om het losse stukje precies passend en opde juiste plek te maken, zodat de geribbhelde structuur goed in elkaar overloopt. Het voordeel dat je overhoud, is dat je geen kleurverschilllen in je interieur hebt ten opzichte van een andere mat die je ergens hebt opgedoken. En liefhebbers van originaliteit is het denk ik ook de betere optie ten opzichte van een afgekloven mat.



Ik heb nu alleen wat foto’s van het eindresultaat. Ik zal thuis ook nog even zoeken naar foto’s van de tussenstappen. Deze foto’s zijn trouwens gemaakt met een flits, zodat het minieme kleurverschil wel heel erg wordt uitgelicht. De gebruikte hielstukken zijn uiteraard oorspronkelijk van dezelfde kleur. Gewoon in de auto zie er niks van.

Misschien wordt het een laatste wapenfeit met deze SM. Er is serieuze interesse voor. De auto ondergaat vrijdag een aankoopkeuring. Wie weet kan ik mij dus verder gaan concentreren op mijn restauratieproject. En mochten er nog mensen op zoek zijn naar een heerlijk rijdende SM, dan weet je me wel te vinden. Want een deal is pas rond als het rond is excaim  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 20 juni 2012 12:58 PM
  [ # 554 ]

Dat zijn nog eens details! Netjes gedaan. Waarom nu verkopen als je de boel zo mooi voor elkaar hebt? Dat project duurt nog wel een jaartje of meer zou ik denken.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 juni 2012 01:54 PM
  [ # 555 ]

Met de verkoop genereer ik budget om het tempo met die andere te verhogen. Die moet nu worden ontlakt en dat wil ik in een bad laten doen. Dan is daarna het laswerk ook makkelijker volgensw de ervaringsdeskundige. De techniek staat al klaar om te worden omgezet vanaf de 2 donoren waarvan er 1 beschikt over een volledige techbnische revisie.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook