Hoe koplampunit demonteren?
TheoPol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 18 april 2010 07:33 PM

In de rechterkoplamp van mijn C3 zit veel vocht. Ik heb reeds de afdichting (van het afdichtkapje) nagekeken, de lamp gedroogd, maar steeds komt er weer opnieuw vocht in de lamp. Ik wil nu de koplamp maar eens demonteren, om te zien of er misschien iets met de afdichting van het koplampglas niet in orde is.
Maar: hoe kan ik de unit uitbouwen? Het lijkt er op dat daarvoor de bumper moet worden gedemonteerd???
Alvast bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 april 2010 01:41 AM
  [ # 1 ]

De C3 staat er om bekend om de condens in de koplampen. Vooral na het wisselen van een lampje heb je daarna vaak last van condens.
Bij condensvorming rij ik een tijdje zonder kapje (enkele dagen-weken) tot de lamp goed droog is en dan het kapje er weer opzetten, dat werkt ook.

De afdichting van het koplampglas is meestal wel in orde, en jouw voorgenomen sleutelwerk lijkt me niet de oplossing voor het probleem

Profiel  
 
TheoPol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 04 juni 2010 10:59 AM
  [ # 2 ]

Ik heb, zoals Jeroen-2CV adviseert, een aantal dagen zonder afsluitkapje op de lampenunit gereden, condens in de lamp was weg, maar kwam binnen een dag weer terug. Heb toen de afdichting van het afsluitkapje omgedraaid, en zie: probleem opgelost. Was kennelijk toch een afdichtingsprobleem van het afsluitkapje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook