1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

La Dame Blanche
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 24 april 2010 03:11 AM

fully loaded… enige dat ontbreekt… het schuifdak en de trekhaak.

voorgangster en opvolgster naast elkaar

eerst stop op Belgisch grondgebied. EJ zet er de groene platen op.

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker…. Meestal draai ik me nog even om maar deze keer was ik er vlot uit, op naar Abbenes waar EJ en Wes klaar stonden. Met de 16v naar het zuiden. Om 13:30 werden we verwacht in St Maximilim vlak boven Parijs.

De week ervoor was er door Wendela het nodige voorwerk gedaan. Allerlei info opgevraagt, foto’s en vragen doorgezet en vertaalt. De advertentie op leboncoin had namelijk maar bitter weinig info. Toen de vragen waren beantwoord en de foto’s waren gezien leek het bijna te mooi om waar te zijn…

Een week of 2-3 geleden was het citroen en Xm embargo op mijn werk opgeheven en werd extra intensief rondgekeken naar iets op bolletjes.

Er is serieus nagedacht over een CX, maar mijn hart ligt toch meer bij de XM. Vandaar dat we vanmorgen dus naar Frankrijk zijn vertrokken.

Wat troffen we er aan…

Een Citroen Xm V6-12 exclusive handbak in de kleur wit.
Km stand : 108.000
bouwjaar :7 april 1995, fiscaal gezien kon deze datum echt niet beter.
alcantara interieur in smetteloze staat
alle opties, incl stoelverwarming, cc, echt hout etc.
originele radio met stuurbediening op een overigens smetteloos niet glimmend stuur.
lakwerk in goede staat met zeer mooie chromen strips. Enige punt van kritiek zouden de bekende hoekjes op de voorbumper kunnen zijn maar dat is te verwaarlozen.

Van de Honda garage waar de kleindochter werkte mochten we de brug gebruiken. Van de onderkant was de Xm net zo mooi als van de bovenkant. Nergens lekkages en het was duidelijk dat dit niet kwam omdat ze was schoongespoten. De bijna complete historie op papier zat erbij.

geen enkel probleem?

Ja wel, een tikkende diravi, een ABS melding, een streepjes linker display en platte bollen.

De Xm is door EJ uitgelezen, grondig geïnspecteerd en volledig goedgekeurd na een proefrit.Daarna is er wat handgeklap geweest door mij met de eigenaar en is de prijs nog wat gezakt.
Na het papier werk en nog wat gestaar naar de kleindochter door ons 3en was het inpakken en wegwezen want we verrekten van de honger Smile

Bij de Citroen dealer om de hoek hebben we nog gevraagd of hij nog een voorraadbol voorradig had. Helaas niet, maar maakte ook niet uit.

Wat gaat er gebeuren…
- 4 nieuwe banden
- uitlijnen
- grote beurt en spoelactie
- ABS hoeft niet meer want die melding verdween na een 300km.
- prince VSI G3 in laten bouwen
- linker display om orde maken.
- trekhaak wit laten poedercoaten & monteren
- CD speler zoeken die aan de radio kan worden gekoppeld of een pioneer converter voor de stuurbediening opsporen.
- Taxatie laten uitvoeren voor de fiscale waarde en voor de verzekering.
- Hier en daar wat visueel schoonmaak werk en met een goede poets beurt en ze is helemaal klaar…

Niks bijzonders dus.

Eigenlijk hebben we vanmiddag een perfecte Xm gekocht.
Tijdens de rit naar huis kwam de vering steeds beter los. Ze is al die tijd voor zeer korte ritjes gebruikt en had ws de laatste tijd helemaal stil gestaan. Binnen wel te verstaan.
De motor loopt werkelijk als een zonnetje en de diravi is perfect! Eigelijk klopt alles en blijkbaar kan iets dat te mooi lijkt om waar te zijn toch echt waar zijn Smile

Bij deze mijn hartelijk dank voor alle hulp voor
Evert jan
Wes
Wendela

thnx guys!!!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 april 2010 08:43 AM
  [ # 1 ]

Olivia schreef:

Bonsoir,

Oui, mon grand père est très content d’avoir vendu sa voiture à un passionné !

Merci beaucoup, et bonne continuation.

Cordialement

Mlle Olivia L.

Wat zijn ze toch mooi in wit!
Enne… foto van O? Very Happy

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 24 april 2010 09:45 AM
  [ # 2 ]

Wat ben ik ontzettend jaloers Michiel…had haar ook al gespot en ze leek me toen ook “te mooi om waar te zijn”. Dit is idd een unieke verschijning, proficiat er mee!!!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 april 2010 11:00 AM
  [ # 3 ]

helaas geen pics van O. We waren alle 3 een beetje van slag..  red face

maar laten we zeggen dat aan beide bezienswaardigheden volgens EJ alles meer dan correct was ...  yes

In het wit is de Xm idd naar mijn idee een ultimo hoor. Toen we wat later op de avond in Doorn er nog even naar stonden te kijken was het al wat donkerder. Juist toen zag je perfect de XM lijn eruit komen.

Wat een verschil overigens, een Franse merk dealer en een Nederlandse zeg…. Beleefd te woord gestaan. Ondersteuning bij de brug etc hoefde je niet een som te vragen. Ze stonden direct klaar. Ook bij het maken van de nodige documenten was er geen enkel probleem.
Ik wilde graag naast alle oficiele papieren ook een ondertekende kwitantie met het verkoop bedrag als ontvangen verklaard. Dat deden ze nooit maar werd direct in orde gemaakt. Gewoon leuke tent.

Wat me tijdens de rit ook al vrij vlot opviel…

- wat gaat dat toch lekker met diravi zeg… De eerste bocht was, laten we zeggen ff wennnen, maar daarna…

- de boordcomputer kan ik beter gewoon op de temperatuur laten staan Smile

-  er zit ook een 5e versnelling op smirk volgens EJ…

Ik ga wel trouwens even nadenken over het interieur. Het is idd erg mooi en in smetteloze staat. Geen rulle kanten op de bestuurders stoel, geen gaatjes, geen smoezelig uiterlijk zoals dat zelfde setje op MP van B.E. maar eigenlijk gewoon in nieuw staat.

Met de km’s die ik echter ermee ga rijden is het waarschijnlijk niet de meest optimale keuze qua bekleding.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 24 april 2010 11:38 AM
  [ # 4 ]

Nog wat picjes….

Wielen rondom om in werkelijk smetteloze originele staat. Nergens een schram van een stoeprand.

smetteloos….

Volgens EJ zit elk knopje dat er bestaat op deze Xm .. Sterker nog… Er zit er een op die we nog nooit hebben gezien… Waar deze voor is moeten we dus nog even uitvinden… Het gaat om de knop na de CC.

In de 16v zit hetzelfde houtset maar dan zijn alle onderdelen in kleur gelijk. Die gaat nu ws in de v6.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 april 2010 11:41 AM
  [ # 5 ]

Dat viel me toen ook al op. Smetteloze auto en dan al dat stof op het middenconsole en bij de pedalen een hoop troep. Very Happy

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 april 2010 11:43 AM
  [ # 6 ]

Wat een gave bak! Als ik me niet vergis heb ik er nog bij zitten kwijlen toen ‘ie op leboncoin stond en ‘m ook gepost in ‘t “te koop” draadje. Gefeliciteerd!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 24 april 2010 11:46 AM
  [ # 7 ]

Tis idd een prachtwagen, al zeg ik het zelf. Voor Wendela me de pics doorstuurde kreeg ik eerst een verzoek om een plastic folie over het toetsenbord te leggen…

Durfde eigenlijk met goed fatsoen niet aan de prijs te sleutelen. Maar ja, Hollander he…
Wat de knopjes betreft.. toen het wat donkerder werd bleek ook dat ze echt allemaal keurig verlicht waren Smile

Op het dak zit overigens een telecom antenne aan de achterkant waar de spriet vanaf is… Ik denk dat ik ff bij audi of vw ga kijken naar zo’n klein haaievin ding.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3260

Gepost: 24 april 2010 11:57 AM
  [ # 8 ]

Nou, van harte Michiel. Een hele mooie dame, ik neem aan dat je haar op een meeting nog zult showen. cheese
Jij laat er trouwens geen gras over groeien. Vorige week nog twijfelen en nu staat ze al voor je deur. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 april 2010 12:05 PM
  [ # 9 ]

Zulke dingen moet je niet te lang laten staan.

Maar goed, het is een bijzonder exemplaar. Als er nou ook nog niet zo’n lelijke trekhaak onderkomt is het helemaal perfekt Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 24 april 2010 01:39 PM
  [ # 10 ]

Voor! Er zijn bijna geen onbeschadigde achterbumpers meer!!!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 24 april 2010 01:49 PM
  [ # 11 ]

daarom juist die trekhaak… Met de 16v heeft die ook al een keer erger kunnen voorkomen. Daarbij krijg je aan de achterkant toch altijd bij parkeren wat meer ruimte als je zo’n stuk staal daar hebt zitten….

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 24 april 2010 02:07 PM
  [ # 12 ]

Jawel, maar je kunt toch ook een achterruitrij-sensor achter de bumper monteren? Of heb je ‘m echt nodig??

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 24 april 2010 02:09 PM
  [ # 13 ]

Het was wederom een top dag, toch wel raar om 600+km in onze oude XM te rijden. Cool

Hierbij mijn snapshots: http://nl.tinypic.com/a/20h3r/1

Michiel nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe V6, this nen plaatje. knuffel

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 april 2010 09:02 PM
  [ # 14 ]

Een witte V6 Exclusive met een handbak…...Geweldig!

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 24 april 2010 10:32 PM
  [ # 15 ]
Profiel  

1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook