Goedeavond mensen,
ik wat gezocht op het forum, maar een echte korte inhoud kon ik niet vinden.
Is er iemand bereid om de stappen uit te leggen voor vervanging van remschijven voor ?
Het gaat over een Dsuper5 van 1974.
De schijven kocht ik op citromobile. Moet ik rekening houden met 2 uur werk, of eerder mer 2 dagen werk ?
Merci. Jozef














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2 dagen. De radiateur moet er uit, het stuurhuis moet er uit, de handremklauwen moeten er af, de aandrijfassen moeten er af, de remklauwen, de baksteun, enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sounds great !
En dat wijst zichzelf dus verder wel uit neem ik aan. Of zijn er nog verborgen moeilijkheden of heel belangrijke punten die vaak worden vergeten en dergelijke ?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt een werkplaatshandboek nodig om het stuurhuis weer juist te monteren, anders stuurt ie écht voor geen ene meter
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat klinkt al heel wat minder great !
Hoe komt dat dan ?
Citromobile geeft wel heel wat leven in dit forum na alle aankopen.
Zo heb ik nwe ruitenwisserbladen gekocht, maar daar kom ik zelf wel uit.
Succes met de remschijven
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nou: we lezen het over twee dagen wel….....
Lang geleden, (febr. 1984) heb ik hierover een stukje geschreven in het clubblad.
Misschien heb je er wat aan.
Het is een stevige klus. Succes
pag 1
pag 2
zie clubblad jaargang 06/02, febr. 1984












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jef scholliers schreef:Dat klinkt al heel wat minder great !
Hoe komt dat dan ?
Je moet het stuurhuis goed uitlijnen!
Hier is een plaatje:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jef scholliers schreef:Sounds great !
En dat wijst zichzelf dus verder wel uit neem ik aan. Of zijn er nog verborgen moeilijkheden of heel belangrijke punten die vaak worden vergeten en dergelijke ?
De nieuwe schijven moet je uitklokken. om de minste slingering te krijgen. verder moet je de klauwen op de auto richten maar dat is niet moeilijk, als je het weet.
Ergo, je moet een WPH hebben!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard,
wat is dan de bedoeling van het uitklokken? Na mijn vorige montage ook gedaan en gekeken naar de slingering maar je kunt volgens mij enkel de schijf verdraaien op de steek. Vulringen e.d heb ik nog nooit gezien?
jef: stuurhuis kun je ook voor het demonteren goed aftekenen met een stift. Links en rechts en dan kan hij er zo weer in.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
bogaard77 schreef:....
Ergo, je moet een WPH hebben!!
En die vind je dan weer hier:
http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html
Maar een beetje sleutelaar heeft ze natuurlijk op papier, met vette vingers er op…






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
waterman schreef:2 dagen. De radiateur moet er uit, het stuurhuis moet er uit, de handremklauwen moeten er af, de aandrijfassen moeten er af, de remklauwen, de baksteun, enz enz.
Krijg nou tieten, ik dacht dat het bovenstaand een klein grapje was..
Note to self: nooit een DS ambieeren…














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
d_special schreef:jef: stuurhuis kun je ook voor het demonteren goed aftekenen met een stift. Links en rechts en dan kan hij er zo weer in.
gr. Rens
O ja? En hoe weet je dan zeker dat het al goed zat? ERGO: bij het loshalen altijd controleren en nameten of de plaatsing voor demontage al correct was. Daarbij: de stuurkanteling kun je niet aftekenen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je het verslag van Marten leest lijkt het alsof je de klauwen moet centreren zonder de (nieuwe) blokken erin.
Klopt dit?
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Wat je doet:
Monteer alles, zodat je de auto kunt starten. Zet de bouten van de remklauwen slechts héél lichtjes vast. Monteer de remblokken. Start de motor, laat em op druk komen, en ontlucht de voorremmen. Nu laat je een hulpje het rempedaal ingetrapt houden en zet je terwijl de rem ingetrapt is de remklauwbouten GOED vast. That’s it.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste