9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Tips voor SM-aankoop
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 07:13 PM
  [ # 121 ]
Robin Visser schreef:

Maar een SM is geweldig. Altijd welkom het uit te proberen en dan tot de conclusie komen, dat je de DS terecht inruilt.

what Graag! Waar? Wanneer?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2010 08:28 PM
  [ # 122 ]
Brian schreef:

Hoe weet je trouwens dat het om deze SM gaat? Herken je hem aan de roostertjes ofzo?

Sommige foto’s waren mij niet vreemd,en toen ik via Uw link ging kijken op Leboncoin,wist ik het meteen toen ik de naam,Jean Denis Baranger zag!! Ik laat je wel weten wat mijn zoekresultaten zijn.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 08:29 PM
  [ # 123 ]

Haha, wordt een logistieke uitdaging. De SM ondergaat op dit moment onderhoud en wat kleine elektrische verbeteringen. En zodra dat klaar is, ben ik een lang weekend op pad met m’n meisje. En is het maar 1 dag tot de auto naar de plaatwerker/spuiter gaat. Het handigst is te wachten totdat de auto helemaal af is. De aanstaande maand heb ik de auto nog maar 2 dagen. Wie weet ben je wel eerder met het vinden van een SM. tongue wink Wel lachen trouwens, noiot gereden een SM willen kopen. Heb ik ook gedaan. Geen spijt van. Echt één van de fijnste auto’s ooit gereden. Nette prijs voor de DS krijgen, goeie SM aanschaffen. Gaat heus lukken. Zeker met de hulp van hier. Zo is het mij ook vergaan. Heb ik een hoop lol van en weer leuke ontmoetingen gehad. Minimaal net zo leuk. De avond van de deal met Paul zal ik nooit vergeten, niet in de laatste plaats vanwege de ondersteuning van hier. Top avond.

Zodra je tegen de juiste SM aanloopt en met hulp van hier tot aanschaf komt, dan heb je ook een gebeurtenis die in je geheugen blijft gegrift, Want laten we wel wezen, een SM, dat is een jongensdroom die uitkomt. En dat kunnen delen met gelijkgestemden, dat is helemaal leuk. Wat betreft de DS, tja. Lastig om te zien wat een goede prijs is. Je zult wellicht verlies leiden. Beschouw het als een kleine afschrijving waar je lol van hebt gehad. Vergelijk het dan met een hedendaagse lol-auto die ongetwijfekd nog veel meer afschrijft en je hebt de euro’s bij elkaar om de stap naar de SM te zetten. En bedenk daarbij, dat die man in Lyon op dit moment dezelfde afweging maakt. Regembau, da’s niet voor niks. En die euro’s, die stop jij in je zak. De markt bepaalt de prijs. En die is beroerd voor de verkopers op dit moment. Die in Normandië kun je nog steeds overwegen, maar dan voor minder. Eigenlijk is het slechts een heel goede basis voor restauratie, voor zover dat nu is te zien. Als ik wat binnen krijg uit Lyon, weet ik je te vinden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2010 08:32 PM
  [ # 124 ]
waterman schreef:
beerpeet schreef:

http://www.novaweb.fr/detail.php?id=142671

Kijk, dat lijkt er al een stuk meer op!

In de kleur “bleu electrique”  huh

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 08 mei 2010 08:39 PM
  [ # 125 ]

Brian, ik hoorde iemand fluisteren dat als je je DS snel te koop zet op de website van de DS club, de advertentie nog kan worden meegenomen in de komende juni-uitgave van la Bombe… de laatste la Bombe voor de zomerstop (zoals je weet verschijnt er geen la Bombe in juli en augustus). Diezelfde iemand fluisterde ook dat je dan wel maandag of dinsdag die advertentie er op moet hebben staan zodat hij er de tekst en foto van kan gebruiken…

type   very good   whistle   Wink

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 08:56 PM
  [ # 126 ]
Robin Visser schreef:

  Wel lachen trouwens, noiot gereden een SM willen kopen.

Ach, het wordt bijna gewoonte zou ik zeggen: Mijn eerste auto was een kever, ook nooit in gereden toen ik hem kocht. Mijn eerste XM kocht ik ook zonder er ooit in één te hebben gereden. Alleen op de RAI van ‘89(?) er in gezeten als jochie van 16. Ducati 996 gekocht zonder er een meter op te hebben gerden. Een DS had ik ook nooit in gereden toen ik er één kocht.

Want laten we wel wezen, een SM, dat is een jongensdroom die uitkomt.

Ooit riep ik dat mijn eerste auto een Kever zou zijn, dat is inderdaad gelukt en geen spijt van gehad.
Ooit riep ik dat ik eens in een DS zou rijden, dat was als jochie van 5 ofzo, toen een buurman er één had. Ook gelukt en geen spijt van. En dat ik er op afschrijf, tsja het zij zo, veel van genoten en veel van geleerd.
Later kwam dat er eens een SM voor de deur zou staan, dat moment komt eraan. Voor mij dus meer een grote-jongensdroom, maar niet minder intens.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 08:59 PM
  [ # 127 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Brian, ik hoorde iemand fluisteren dat als je je DS snel te koop zet op de website van de DS club, de advertentie nog kan worden meegenomen in de komende juni-uitgave van la Bombe… de laatste la Bombe voor de zomerstop (zoals je weet verschijnt er geen la Bombe in juli en augustus). Diezelfde iemand fluisterde ook dat je dan wel maandag of dinsdag die advertentie er op moet hebben staan zodat hij er de tekst en foto van kan gebruiken…

type   very good   whistle   Wink

Dank je wel voor het gefluister, maar ik wil de DS fatsoenlijk afleveren, ook om een betere prijs te kunnen krijgen. Dus o.a. de motor weer eens goed afstellen, stuur idem en nog wat interieurzaakjes aanpakken. Daarna komt ze op de markt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2010 09:02 AM
  [ # 128 ]

Suf van me, verwijs ik naar het Franse forum van de club, maar vergeet ik de advertenties op de clubsite zelf te vermelden: http://www.smclubdefrance.org/ Aan de omschrijvingen en de prijzen te zien, zitten er een paar tussen, die de moeite waard zijn verder te bevragen. Eén is ook bij Regembau in onderhoud geweest. Da’s natuurlijk voor als de DS is verkocht. Ik wil je niet gek maken natuurlijk. tongue rolleye

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 mei 2010 09:25 AM
  [ # 129 ]

Voila,ik heb gezocht en gevonden. Eerst en vooral excuseer mij voor de verkeerdelijke inlichtingen,maar ik heb me zeker verward met een andere SM. De SM van JD.Baranger is terug te vinden op http://www.forum.citron-collection.com en heeft sinds zij in het bezit is van JD al wat mods gehad. Het enige wat ik kon oordelen en wat hij niet in orde kreeg,was de afstelling carburatie/ontsteking. Ook vermeld hij een fluitend turbo geluid,stijgend en dalend met het motor regieme. Dus,Brian,als je kan leven met de reeds door hem genoemde min punten,zou ik toch gaan kijken. Motor ben je toch zinnes om open te gooien,dus…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2010 09:44 AM
  [ # 130 ]

De link komt niet bij de SM uit. Ik weet mijn weg niet te vinden op dit forum. Kun je ons op weg helpen de SM te vinden.

Ik heb trouwens nog een mail gestuurd met aan de hand van die ene uit Lyon de uitleg dat Brian afhaakt. Ik heb een opening gelaten voor als Jean Denis serieus wat aan de prijs doet. Ongetwijfeld is zijn perceptie, dat ie al laag in prijs zit. Maar ja, dat is dan weer het verhaal dat ze dan blijven staan. Treurig eigenlijk. De destijds dubieuze reputatie van de motor die hedentendage prima is op te lossen, achtervolgt de auto nog steeds. Die nekt de handelswaarde en dus blijven mensen met gereviseerde auto’s hun verlies moeten nemen. En zolang de vraagprijzen hoog blijven, worden de vraagprijzen van nieuwe SM’s op de markt daarop afgestemd. En omdat er voor de hoge vraagprijzen vanwege de kosten van de motorrevisie nauwelijks vraag is, blijft de prijssteling een delicate kwestie, met vaak verbijstering aan de kant van de verkopers, zo van hoe haal je het in je hoofd zo weinig te bieden. En vervolgens blijven ze zitten met de auto…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 mei 2010 10:00 AM
  [ # 131 ]

Robin,
Je surft naar het forum en klikt bovenaan ergens op “membres”.Dan tik je in,bij zoeken op letter de letter “j” en zoekt Jdbaranger.
Eens dat gevonden,zie je al zijn posts en topics. En haal je er deze van zijn SM Uit. Ik geloof dat hij maar 3 topics heeft,aangaande zijn SM. Hij heeft haar pas
sinds begin 2008,en verkoopt haar wegens verhuis,en ook omdat de beste brave man zijn job kwijt is.
@Brian: Nu al afhaken? Dan begin je best niet aan een SM verhaal. Dit is mijn mening uiteraard Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2010 10:05 AM
  [ # 132 ]

Nog even hierover:

Brian schreef:

Een SM van een paar maanden geleden, ook op Leboncoin, een witte als ik me niet vergis. Die was binnen 24 uur weg. De SM’s die lang te koop staan zijn over het algemeen dure en/of SM’s waar veel werk aan zit. Als deze er over 2 weken nog staat denk ik dat er iets mis mee is.

Dat was andere koek. Daar zat een perfect leren interieur in. De auto was van de eerste eigenaar. De auto was wat betreft mechaniek onaangeroerd en qua carosserie in prachtige staat. De auto was van iemand die was overleden en die werd verkocht voor de nalatenschap. Was een buitenkansje, maar ook niet zonder kosten. Met alles in nette staat ook 10 tot 12 k om de motor te reviseren en te modificeren. Een paar dagen later stond de SM voor beduidend meer elders te koop. Snelle winst. Maar toen voor het hogere bedrag, duurde het ook weer een tijdje. De handelaar heeft ongetwijfeld ook water bij de wijn gedaan. De auto van Jean Denis is andere koek. Iedereen maakt dezelfde rekensom als jij. Die blijft denk ik nog wel even staan als hij vasthoudt aan de prijs. En als iemand anders zich wel rijk rekent, dan krijgt ie z’n bekomst. Dat is jou dan bespaard gebleven.

Stel Jean Denis doet er een leuk stukje vanaf, dan kun je een berekend gokje wagen en de auto met die club uit Lijmuiden (effe de naam kwijt) deze kant op laten komen. Dan verkoop je daarna de DS en besteed je dat bedrag aan de revisie. Maar alleen als er een een leuk stukje vanaf gaat. Anders inderdaad DS verkopen en afwachten tot er iemand met realiteitszin zijn SM aanbiedt. En dan kun je voor ongeveer 15 k zaken doen. Kijk maar op de Franse cliubsite en naar die in Lyon.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2010 10:10 AM
  [ # 133 ]
Blooper1963 schreef:

Robin, Je surft naar het forum en klikt bovenaan ergens op “membres”.Dan tik je in,bij zoeken op letter de letter “j” en zoekt Jdbaranger.

Ik denk alleen voor leden…. Ik zie niks. Wellicht zoek je de bladzijde even terug en link je die hier? En inschrijven lukt ook al niet…. Opheffen en overhevelen naar de puntcomversie excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 mei 2010 10:27 AM
  [ # 134 ]

Tja als je zo redeneerd,ben je best af dat je een in orde zijnde SM koopt! Maar let wel,deze van tussen 15k en 20k,kan je ook dik aan bedrogen zijn. En van een motorrevisie,moet je praktisch zowizo uitgaan,wil je een goeie,met gekende modificaties.
Ik herhaal,ik heb die van mij 11,5k betaald,en heb nu een motorrevisie achter de rug! Maar dat is ook echt het enige wat aan mijn SM moet gebeuren.
Ze is op een minuscuul belletje roest,helemaal hard en gezond. Ze staat momenteel vrij vsn bekleding en we hebben de binnenkanten van de deuren en achtervleugels nog eens goe bekeken en aan de dinitrol laag gekrabt,maar neen hoor,nergens roest!! Ik vind dat ik geluk heb gehad bij het kopen van de mijne, en ze wel de gevraagde prijs van 11,5 k waard was. Ik heb al veel lelijkere en meer kosten nodig hebbende SM’s gezien,welke ook bij de aanschaf 4 tot 5 k meer betaald werden dan die van mij. Persoonlijk vind ik de prijs van 7k niet overdreven.Je weet zowiso dat ge voor die prijs haast niks deftig vind.Overlaatst is er hier eentje verkocht voor 15k! Motor niet gedaan,bekleding niet fris,moest ook herspoten worden enz… Ook hebben ze mij altijd wijs gemaakt dat GRATIS niet bestaat of bijna GRATIS!! confused

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 mei 2010 10:29 AM
  [ # 135 ]

Yep!enkel beschikbaar voor Ingeschreven leden!! Linken gaat ook niet,heb dit ooit al eens geprobeerd!

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook