Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:Daarnaast is voor mij een rijdende SM meteen een indicatie dat je niet eerst tig duizend moet uitgeven om er ook maar een meter van te kunnen genieten.
Brian schreef:
En ja, die frans-sprekende kenner met tijd. Die moet dan net tijd hebben begin komende week, of in het weekend van 22/23 mei. Dat weekend komt me wat minder goed uit, maar ik heb al wel een aanbod van een frans sprekende niet-techneut om mee te gaan. Daarnaast is de kans groot dat tegen die tijd de SM al weg is.
Tja, techneuten die zijn “duur”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25587
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian schreef:Daarnaast is voor mij een rijdende SM meteen een indicatie dat je niet eerst tig duizend moet uitgeven om er ook maar een meter van te kunnen genieten. .
Ja. tot hij hier is en jij een keer gasgeeft, je verschakelt en KNAK! einde blok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ja. tot hij hier is en jij een keer gasgeeft, je verschakelt en KNAK! einde blok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Brian schreef:Daarnaast is de kans groot dat tegen die tijd de SM al weg is.
Waar baseer je dat op ????
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Een SM van een paar maanden geleden, ook op Leboncoin, een witte als ik me niet vergis. Die was binnen 24 uur weg.
De SM’s die lang te koop staan zijn over het algemeen dure en/of SM’s waar veel werk aan zit.
Als deze er over 2 weken nog staat denk ik dat er iets mis mee is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Robin Visser schreef:
Het blind laten ophalen van de auto naar aanleiding van de foto’s is trouwens goedkoper dan met één auto heen en met twee auto’s terug. Als je ervan uit gaat, dat het toch sleutelen wordt, dan is dat ook te overwegen.
Heb ik ook al aangedacht. Mijn gevoel zegt dat het niet wijs is om ongezien een auto te kopen. Aan de andere kant ben je met even op en naar rijden al honderden euro’s verder.
Gesleuteld worden moet er toch. En relatief gezien kan je volgens mij niet echt een buil vallen aan een rijdende SM voor 7k met vrijwel geen roest. In het ergste geval weer verkopen voor om en nabij hetzelfde bedrag, of als er geen redden meer aan is, slopen en in onderdelen verkopen. Moet je volgens mij ook aardig de kosten kunnen dekken.
Zit ik er nu heel erg naast, want anders ga ik misschien wel voor deze optie.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb gisteren m’n 406 coupe verkocht..
Dagelijks ga ik mij komende tijd in de DS en eend verplaatsen, maar een SM komt nu ook weer in beeld.. zeker wat ik nu weer voorbij zie komen hier.. maar iets houd mij toch erg tegen..
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:En relatief gezien kan je volgens mij niet echt een buil vallen aan een rijdende SM voor 7k met vrijwel geen roest. Zit ik er nu heel erg naast, want anders ga ik misschien wel voor deze optie.
Ja, want als het blok gaar blijkt te zijn ben je 10000 euro verder en dan is 17.000 euro voor een sm met kleurverschil, vliegeroest aan de onderzijde, een gat in een scherm en geen leer in eens een heleboel geld. En hoe ga jij beoordelen of die motor ok is? Daarnaast: je schrijft dat er toch gesleuteld gaat moeten worden. Wie ga je dat laten doen? Heb je zelf een technische achtergrond of ben je handig geworden door het werken aan je DS/XM? Het sleutelen aan een SM, en dan metname de motor, is niet iets wat je zelf even gaat regelen zonder de juiste grondige basiskennis van autotechniek namelijk.
Slopen en in onderdelen verkopen? Dan mag die auto niet meer dan 3000 euro kosten. 7000 euro krijg je nooit uit een sloper.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman schreef:Brian schreef:Daarnaast is voor mij een rijdende SM meteen een indicatie dat je niet eerst tig duizend moet uitgeven om er ook maar een meter van te kunnen genieten.
Dat er startkosten aan zitten weet ik, maar het maakt nogal uit om jouw bovengenoemde sommetje te den waarbij je uit komt op 11-13k voor een redelijke SM, of dat je na de aanschaf nog 15k op tafel moet leggen om ook maar een meter te kunnen rijden. Dat bedoelde ik.
De investeringen die nodig zijn om van een redelijke SM naar een goede SM te gaan, komen dan in de loop der tijd wel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Investeringen in kleppen en kettingen kunnen NIET wachten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman schreef:Brian schreef:En relatief gezien kan je volgens mij niet echt een buil vallen aan een rijdende SM voor 7k met vrijwel geen roest. Zit ik er nu heel erg naast, want anders ga ik misschien wel voor deze optie.
Ja, want als het blok gaar blijkt te zijn ben je 10000 euro verder en dan is 17.000 euro voor een sm met kleurverschil, vliegeroest aan de onderzijde, een gat in een scherm en geen leer in eens een heleboel geld. En hoe ga jij beoordelen of die motor ok is?
Dat is nu mijn grootste probleem, aangezien daar de meeste risico’s zitten. Daarom zou ik ook graag met een kenner die kant op gaan, iemand die wel een aardige inschatting kan doen over het blok. Waarbij ik me realiseer dat je pas echt weet hoe het zit als het blok elkaar gaat. Als ik dan ook moet kiezen tussen iemand die Frans spreekt en een techneut die de SM goed kent, en dan met name het blok, dan ga ik voor de techneut.
Daarnaast: je schrijft dat er toch gesleuteld gaat moeten worden. Wie ga je dat laten doen? Heb je zelf een technische achtergrond of ben je handig geworden door het werken aan je DS/XM? Het sleutelen aan een SM, en dan metname de motor, is niet iets wat je zelf even gaat regelen zonder de juiste grondige basiskennis van autotechniek namelijk.
Handigheid is groeiende, gezonde dosis verstand helpt ook, maar met name op het vlak van de motor heb ik geen ervaring, vandaar dus wederom graag technische bijstand met de beoordeling.
Slopen en in onderdelen verkopen? Dan mag die auto niet meer dan 3000 euro kosten. 7000 euro krijg je nooit uit een sloper.
OK.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman schreef:Investeringen in kleppen en kettingen kunnen NIET wachten.
Hoeveel moet ik rekenen voor de werkzaamheden die niet kunnen wachten?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je dat laat doen, en daar ga ik nu even van uit, moet je rekenen op een 3 tot 4 mille.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens mij kom je zo op het dilemma voor de aanschaf van een SM. Ga je ervan uit, dat er toch alles aan moet worden gedaan, dan koop je de auto en smeer je het werk uit voor zover de financiën het toelaten. Dan eindig je met het beste resultaat en weet je zeker dat de auto helemaal prima is en je leven lang meegaat. Het beste begin levert dan het minste werk op. Dit zou dan wel ‘ns een goede basis kunnen zijn. Ga je wachten op de uitzonderlijke kans op een auto die in Nederland is gereviseerd en die voor weinig beschikbaar komt, dan kan het zijn, dat je veel geduld moet hebben.
Hoewel nog niet geadverteerd, weet ik een 71’er SM, volgens zeggen zonder airco(raar want oorspronkelijk uit Monaco), in de kleur Feuille Doré te koop staan die vrij recent bij Jaap van den Broek volledig is gerenoveerd. De vraagprijs is E 24.000,-. Ik heb de auto nooit gezien en kan er dus geen zinnig woord over zeggen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl