Ik had het gewoon kunnen weten. Achteraf is elke boerenlul advocaat.
sorry
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jaco schreef:Voor iedereen die z’n velgen nog wil laten doen: ga eens naar Wheeltrim in Nijkerk. Zij hebben de nodige ervaring met CX-velgen en leveren mooi werk.
En nee, ik heb geen aandelen in die tent. Wel goede ervaringen met ze.
Ja, maar die doen alleen poedercoaten en dat is dus wat die CX wielen origineel NIET-zijn.
Wat zij daar doen, is de aluminium vlakken met een zilverkleurige poedercoat bedekken (gewoon kleurtje velgenspray), vervolgens zie je daaronder (en onder de andere grijze kleur) dan weer alle putten en oneffenheden en dat is dus lelijk.
Ik kan je een voorbeeld laten zien van zo’n velg en dat vond ik zó onacceptabel dat ik gewoonweg niet betaald heb. Waarmee ze onmiddellijk en zonder discussie akkoord gingen, dus dat was een zeer duidelijke zaak.
Het enige commentaar was nog: “tja, ik kan van een oude vrouw geen mooie jonge meid meer maken”.
Overigens is poedercoaten wel degelijker en duurzamer dan afdraaien, want de laag is dikker. Afgedraaide velgen zullen uiteindelijk toch weer corroderen als de blanke laklaag slijt.
My two pence….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Holy smokes zeg… Inderdaad, na één Googletje:
TROS Radar
Fiat Brava club
Cleaned.be
Pininfarina (?) forum
Als dat mijn velgen zouden zijn, dan was ik denk ik hier niet akkoord mee gegaan. Nogmaals samuel, iemand aansprakelijk stellen voor een wanprestatie is niet zo lastig in Nederland. En goede juridische hulp is ook erg gemakkelijk te krijgen. Denk bijvoorbeeld eens aan de (gratis!) ‘wetwinkel’, daar waar beginnende juristen onder toeziend oog van advocaten met liefde dit soort klussen aanpakken. En dit kan ik je vertellen uit eigen ervaring! Ik weet niet hoe groot de schade is, maar ik zou hier wel een gokje durven wagen! En mocht de velgendokter het écht te bont maken, dan zou je zelf kunnen overwegen om de civiele weg over te slaan, en direct over te gaan op het strafrechtelijke traject. Alhoewel dat misschien in de eerste instantie iets te rigoureus is. Anyway, mocht je wat contacten willen aangaande de wetwinkel, dan mag je me wel even peebeejen.
Way out in the water, see it swimming.
Klopt Leo, RAL 9006 voor de ‘aluminiumkleur’. Het is weliswaar niet origineel, maar zoals je zelf al zegt wel duurzamer. EN zoals je zelf hebt kunnen zien op mijn CX: het ziet er prachtig uit.
Het zal best dat er ook weleens een wiel mislukt, maar daar laten ze jou niet voor opdraaien, begrijp ik. Dus wat is nu precies jouw kriktiek op Wheeltrim?
Maar goed, er zijn vast nog meer adressen in Nederland die ook goed werk leveren.

jaco schreef:Klopt Leo, RAL 9006 voor de ‘aluminiumkleur’. Het is weliswaar niet origineel, maar zoals je zelf al zegt wel duurzamer. EN zoals je zelf hebt kunnen zien op mijn CX: het ziet er prachtig uit.
Het zal best dat er ook weleens een wiel mislukt, maar daar laten ze jou niet voor opdraaien, begrijp ik. Dus wat is nu precies jouw kriktiek op Wheeltrim?
![]()
Maar goed, er zijn vast nog meer adressen in Nederland die ook goed werk leveren.
Ik vind de originele look veel mooier dan de poedercoat-look. Wat niet wil zeggen dat dit niet mooi kan zijn.
Mijn kritiek is dus precies zoals ik zei; het resultaat van de door mij aangeleverde velgen was bedroevend slecht, met putten en vegen overal en had aldus niet afgeleverd mogen worden als je pretendeert een strak gepoedercoat wiel te kunnen leveren.
Dat ik niets heb betaald (let op: ik kreeg wél een factuur dus ik moest in feite wel betalen) en hij daarmee onmiddellijk akkoord ging, wil niet zeggen dat ik het uiteindelijk geen slechte ervaring vond.
Maar goed, dat was MIJN ervaring natuurlijk. Ik zeg niet dat het een slecht bedrijf is, overall, zoals men blijkbaar van de Velgendokter wel vindt (waar ik nog geen ervaring mee heb, maar nu ook zeker niet ga testen na deze verhalen haha)
Nelis Infra schreef:.... als je ergens als consument een stevige uitgangspositie hebt, dan is het wel in Nederland (lees: Europa). Boek 7 van het BW rept over non-conformiteit, ik zal eens voor je uitzoeken wat je kan doen. Volgens mij is een simpele ‘ingebrekestelling’ (oftewel: op schrift (bierviltje is bij wijze van spreke al voldoende) stellen dat je ze verantwoordelijk acht voor de wanprestatie) al genoeg. Ik zal eens gaan kijken voor je.
Neem je dan ook even de griffierechten, de kosten van rechtsbijstand en het procesrisico mee in je uitzoekwerk ? Zonder het op de komma uit te hebben gezocht, kan ik je zo wel vertellen, dat procederen hierover volstrekt zinloos is, ook met Boek 7 in de rug. Leuk zo’n sterke positie, maar uit het oogpunt van proceseconomie heb je er geen reet aan als het om kleine bedragen gaat. Een setje velgen op laten knappen doet ongeveer E 130,- per stuk, schat ik in. Het procesbelang is dus E 520,-. Recht-toe-recht-aan dagvaardinkje inkloppen kost me ongeveer 2 uur. Uitzoeken hoe alles zit met een deskundige laten rapporteren, kost me ongeveer 1,5 uur. Naar de zitting in Den Bosch (valt Uden onder) is een thuiswedstrijd. Kwartier heen, kwartier terug. Dan effe half uurtje voorbespreken en 2 uur comparitie van partijen. Oh ja, dan heb ik de telefoontjes met de cliënt nog niet geteld….
Als het je wat lijkt Niels, mag je wel een moddeletje van me gebruiken en kun je de dagvaarding maken. Bij de sector kanton hoef je geen advocaat te zijn en mag jij de zaak ook doen !
Een beetje pech heeft Henri van de Velgendokter wel en ik misschien ook. Mijn Delta Mics liggen er ook nog. Daar was ook wat mee. Ik zou nog komen kijken. Ik denk, dat ik maar ‘ns ga afspreken. Misschien kan ik 2 vliegen in één klap slaan.
Zijn alle velgen verknald, of slechts één ? Het lijkt me een typisch gevalletje van de gelegenheid moeten geven om het te herstellen. Nieuwe velg aanleveren, die de Velgendokter uiteraard zou moeten vergoeden, en dan een nieuwe poging. Is het dan weer mis, dan naar een ander en je verlies nemen, kijkend naar mijn opsomming hiervoor.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Robin Visser schreef:Het lijkt me een typisch gevalletje van de gelegenheid moeten geven om het te herstellen.
Normaal gesproken mee eens.
Maar ik denk dat onze TS dan wel een kogelvrij vest moet aantrekken voordat hij daarom verzoekt, als ik zijn relaas mag geloven.
Triest hoor, dit.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zijn ‘t TRX-en of 14 inch-velgen? Als TRX, dan heb ik er nog wel 1 voor je liggen, waar ‘ie dan fijn nog een keer op kan oefenen. Ervan uitgaand dat je een kogelvrij vest hebt liggen, uiteraard
samuel schreef:
Accepted
Kijk even naar je peebees. Ik heb net afgesproken zaterdag naar Uden te gaan. Ik zou je velgen best wel even willen bespreken met de ‘dokter’. En daarvoor wil ik ze wel eerste zien en het liefst ook in de kofferbak hebben liggen.
Als compensatie is dit voor te stellen:
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/115017579.htm?ca=7_s

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Robin Visser schreef:Nelis Infra schreef:.... als je ergens als consument een stevige uitgangspositie hebt, dan is het wel in Nederland (lees: Europa). Boek 7 van het BW rept over non-conformiteit, ik zal eens voor je uitzoeken wat je kan doen. Volgens mij is een simpele ‘ingebrekestelling’ (oftewel: op schrift (bierviltje is bij wijze van spreke al voldoende) stellen dat je ze verantwoordelijk acht voor de wanprestatie) al genoeg. Ik zal eens gaan kijken voor je.
Neem je dan ook even de griffierechten, de kosten van rechtsbijstand en het procesrisico mee in je uitzoekwerk ? Zonder het op de komma uit te hebben gezocht, kan ik je zo wel vertellen, dat procederen hierover volstrekt zinloos is, ook met Boek 7 in de rug. Leuk zo’n sterke positie, maar uit het oogpunt van proceseconomie heb je er geen reet aan als het om kleine bedragen gaat. Een setje velgen op laten knappen doet ongeveer E 130,- per stuk, schat ik in. Het procesbelang is dus E 520,-. Recht-toe-recht-aan dagvaardinkje inkloppen kost me ongeveer 2 uur. Uitzoeken hoe alles zit met een deskundige laten rapporteren, kost me ongeveer 1,5 uur. Naar de zitting in Den Bosch (valt Uden onder) is een thuiswedstrijd. Kwartier heen, kwartier terug. Dan effe half uurtje voorbespreken en 2 uur comparitie van partijen. Oh ja, dan heb ik de telefoontjes met de cliënt nog niet geteld….
Als het je wat lijkt Niels, mag je wel een moddeletje van me gebruiken en kun je de dagvaarding maken. Bij de sector kanton hoef je geen advocaat te zijn en mag jij de zaak ook doen !
Een beetje pech heeft Henri van de Velgendokter wel en ik misschien ook. Mijn Delta Mics liggen er ook nog. Daar was ook wat mee. Ik zou nog komen kijken. Ik denk, dat ik maar ‘ns ga afspreken. Misschien kan ik 2 vliegen in één klap slaan.
Zijn alle velgen verknald, of slechts één ? Het lijkt me een typisch gevalletje van de gelegenheid moeten geven om het te herstellen. Nieuwe velg aanleveren, die de Velgendokter uiteraard zou moeten vergoeden, en dan een nieuwe poging. Is het dan weer mis, dan naar een ander en je verlies nemen, kijkend naar mijn opsomming hiervoor.
Nou Robin, ik bedoelde het eigenlijk juist zo, dat een comparitie van partijen helemaal niet hoeft. Mijns inziens moet je hem verantwoordelijk stellen, en het in zo een schriftelijk stuk gieten (de zogenaamde ‘blafbrief’) dat meneer de schade op zich neemt. Een dagvaarding komt er dan helemaal niet aan te pas!
Maar mocht het dan toch tot een proces komen: de wetwinkel! Dan heb je dus geen kosten in je rechtsbijstand. Procesrisico is m.i. zeer klein (gezien het aantal klachten en de objectieve wanprestaties), wat je dan overhoudt zijn de proceskosten. En (correct me if I’m wrong) deze worden verhaald (via een wettelijke sleutel) op de verliezer in het geding. Zo’n wetwinkel (waar ik zelf ook een jaartje aan mee heb geholpen) staan te springen om dit soort zaken. Die jonge juristen die kunnen zo fantastisch oefenen! Zo heb ik zelf ook al een aantal dagvaardingen gemaakt, dus Robin, die heb ik zelf ook recht-toe-recht aan! (overigens denk ik dat je die bijna wel standaard van i-net kunt downloaden)
Maar goed, laten we maar niet al teveel off-topic gaan!
Way out in the water, see it swimming.
Ieder dank voor de steunbetuigingen en aanbiedingen voor hulp. Zoals ik eerder al heb aangegeven is het me de energie niet waard om te proberen een oplossing met de velgenkwakzalver te bereiken. Het is overduidelijk dat bij die man op een normale manier geen oplossing is te bereiken. Ik ben zeker niet onder de indruk of bang van zijn verwensingen en bedreigingen maar ga mezelf niet verlagen tot dit bedroevende niveau. Hoewel ik zeker in mijn recht sta en ook bij een juridische procedure ongetwijfeld zal winnen heeft het geen zin om voor dit relatief kleine verlies er meer energie in te stoppen. Figuren als die velgendokter moet je mijden anders komt er alleen maar meer ellende en ergernis op je pad. Ik vergeet het en ga verder met positievere zaken.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Totaal aantal Berichten: 6510
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm. Vervelend verhaal dit.
Als ik een beetje snel nieuwe velgjes scoor, heb ik 4 zeer nette TRX-velgen in de aanbieding. Maar dat is ook afhankelijk van de mogelijkheden om ze ergens te ruilen voor 14”.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hierbij de beloofde foto’s van de 2 setjes velgen die ik heb liggen (van ieder setje één velg dus)
setje 1:
setje 2:
Roept u maar, série 1 of 2?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
samuel schreef:Figuren als die velgendokter moet je mijden anders komt er alleen maar meer ellende en ergernis op je pad. Ik vergeet het en ga verder met positievere zaken.
Hulde
Ik heb mensen volledig zien verzuren en verbeten zien raken door te blijven hangen in hun gelijk, dat ze in een procedure niet kregen. Dat is het allemaal niet waard volgens mij. Gelukkig zijn het niet bepaald zeldzame velgen.