Daar zijn we weer :D
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 11 mei 2010 08:47 PM

Hallo iedereen

Eindelijk is voor mij het ds seizoen gestart en heb een begin gemaakt met het demonteren van de ds21M pallas.
Deze een aantal maanden geleden als donor gekocht (is helemaal geen slechte auto) voor mijn 2l halfautomaat waavan ik het chassis een jaar geleden helemaal in orde gemaakt heb.
Deze word verpallast compleet met lederen interieur en alle grote en kleine delen.
Alleen de schuimvulling van de lederen stoelen is helemaal doorgezeten , hiervoor gebruik ik het schuim van de rood stoffen pallas stoelen van de halfautomaat.
Ook de 2100 Motor word hier ingebouwd maar dan met de halfautomaat , de 5 hand bak komt te vervallen.

De overige spullen die worden opgeslagen in de 3 “magazijnen”

1: de schuur bij mijn ouders achterom , alles behalve plaatwerk en motors/versnellingsbakken

2:het achterom bij mijn ouders , motoren en versnellingsbakken.

3: een voormalige duiveltil bij mijn oom , plaatwerk

Ik heb vandaag een verrijdbare motortakel gehaald en een nieuwe krik.
Donderdag morgen begin ik met het verwijderen van de 2l motor van de halfautomaat.

Wat ik wel al heb gedaan is het pallas plaatwerk op de halfautomaat gemonteerd en even grof afgesteld zoadat ie niet meer “fluit”.

De komende tijd zal ik wat meer actief zijn op dit forum om dat de buizenradio hobby nu op een zijspoor staat.

Nu kan het avontuur gaan beginnen:D

Maar al meteen een vraag : de kop die nu op het dx2 blok zit , is een dx kop(oud type 2100).
Deze wil ik vervangen door een goede kop van een 2L blok.
Dit past wel en gaat zeker werken want volgens het wph zijn alle nieuwe typen koppen vanaf 68 het zelvde.
Teminste ik vind geen verschillen in klepdiameters bij verschillende typen carburateur motoren wat de blokken van na 68 betreft.

Gr Bjorn

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook