2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
LED dagrijverlichting
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 08 maart 2011 09:42 PM
  [ # 16 ]

Ik woon in zweden en heb het even nagekeken maar ik begrijp eruit dat je in nederland wel degelijk met je stadslicht en mistlampen cq breedstralers voor aan mag rijden gewoon in combinatie met je stadslicht
een maat van me is vrachtwagenchauffeur in nederland en die zegt hetzelfde. hier in zweden en noorwegen mag deze kombinatie ook daarom vind ik het vreemd dat jullie zeggen dat het niet mag? mistlichten worden niet gezien als DRL en mag daardoor in combinatie met andere verlichting gebruikt worden als iemand hiervoor een bekeuring krijgt moet de desbetreffende agent terug naar school.
zie hieronder een vraagbaak van volgens mij RDW:


Nee, mistlampen worden niet gezien als dagrijlampen. Je mag rijden met mistlampen i.c.m. stadslicht, dimlicht -wat voorheen voorgeschreven was- hoeft niet meer, omdat dit verblindend kan werken voor jezelf.

Dagrijlampen mag je slechts voeren zonder enig ander licht.

In artikel 41 van het RVV staat hierover:

“1.Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk
met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
2. Bestuurders van een motorvoertuig mogen tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bermlicht, richtlicht of markeringslichten
voeren”.

Profiel  
 
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 11 maart 2011 05:44 PM
  [ # 17 ]
hazefeets schreef:

@shoutje

Hoe heb je de DRL’s aangesloten, heb je ergens 12V geschakeld afgetakt?

Bij dit kant-en-klaar pakket zit een ‘kabelboom’ met drie kabels:

- geel = plus van stadslicht
- wit = geschakelde stroom
- zwart = massa

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook