2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Welk type carburateur?
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 mei 2010 12:47 PM
  [ # 16 ]

Dus, puntjes op de i, op de Dsuper5 zat origineel géén Solex carburator ?  Als ik daar zeker van ben, dan gaat hij er inderdaad direct af.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 mei 2010 04:13 PM
  [ # 17 ]

Nee.
(Zoals Waterman al aan gaf..origineel op DX2 / Dsuper 5 = Weber.  ) huh

waterman schreef:

Daar moet dan een Weber 28x36 DMA2 op. De venturi’s van deze carburateur zijn 23 om 27, groter dan die van de DMA3, die heeft 20 om 26.

Let op dat je dus de DMA2 te pakken krijgt, met de verkeerde carburateur raak je vermogen kwijt en zal de motor een stuk minder fijn lopen.

Koolhaas noemt speciaal voor de Dsuper5 3 types Weber:
Dsuper5 DX2: Tweetraps Weber 28/36 DLEA1 of DMA2 of DMA4 carburateur

http://www.koolhaas.demon.nl/motoren.htm

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 mei 2010 04:55 PM
  [ # 18 ]

en Olyslager: Weber 28/36 DMA2
(alle DP modellen = DSuper5)

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 23 mei 2010 08:14 PM
  [ # 19 ]
SPAM schreef:

Wie weet welk type SOLEX carburateur dit is think ( 28/36 SFIF, etc….)

volgens Citroen w.p.h.b. heeft deze carburateur een venturi 20 en 26

waterman schreef:

Het is belangrijk dat de juiste carburateur op die motor zit. Als er nu een carbu op zit met een 20 en 26 mm venturi is het geen wonder dat ie sloom is! Dus: op zoek naar de juiste carbu. Reviseren van een carburateur die niet op jouw Dsuper5 hoort is zinloos en maakt de auto niet vlotter hé Wink

volgens mij kom je dan uit op de 28 x 36 DLE A1, zie overzicht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43449
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2010 10:00 PM
  [ # 20 ]

Lucky, het boek wat jij hebt is niet helemaal up to date, het is van voor september 1972. De Dsuper5 met 2175cc motor is er vanaf die datum zo’n beetje. Het carbu-boek van citroen geeft aan dat er een DMA2 carbu op die motor zou moeten zitten. Echter, de door jou getoonte carbu kan prima worden gebruikt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 23 mei 2010 10:20 PM
  [ # 21 ]

waterman,

Oke duidelijk, ik gebruik de no. 583 boeken van Citroen.
Die lopen dus achter, vandaar dat jij met het DMA2 type komt.

mijndank.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 24 mei 2010 01:54 AM
  [ # 22 ]

In mijn restauratieproject, een ID19B, zit een waarschijnlijk later ingeklust DY2 blok met een Weber DMA2 (!) carburateur. Betekent dit dat dit blok te veel brandstof gaat krijgen? Overigens wil ik dit blok tzt oppimpen meteen 4/2 spruitstuk. Daar zou dan een DMA3 carb beter bij passen zodat het een beetje een DY3 wordt? Of kan het geen kwaad om de DMA2 te laten zitten?

Mvg, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 mei 2010 02:26 PM
  [ # 23 ]
waterman schreef:

Tipje SPAM?

Wegsmijten dat ding en er een weber op zetten. Zuipt minder, is beter afstelbaar en vooral véél duurzamer. Bij citroen hebben ze die dingen niet voor niets maar 1 jaar gebruikt Wink

Vandaag een Weber DMA3 (28x36) via Huub binnen gekregen. We gaan hem eens ontsmetten en weer eens oppoetsen. In elk gevalbedankt voor de goede adviezen.\

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 mei 2010 02:44 PM
  [ # 24 ]

SPAM schreef:

We gaan hem eens ontsmetten en weer eens oppoetsen.

Gezien jouw tempo zit ie er morgen alweer op Laughing

Succes Peter.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 mei 2010 04:41 PM
  [ # 25 ]

Ik heb er zo drie liggen. Welk type weet ik echt niet. Maar ik kan wel even kijken.

paar tientjes…

.komma

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 mei 2010 08:53 PM
  [ # 26 ]

bravo Draadje gaat weer verder op:  http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202260/P240/#1236650

Weer bedankt voor de info en adviezen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook