13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2010 08:20 PM
  [ # 181 ]

Zoals voorgangers al zijden,ziet er allemaal perfect! uit.
Dit geeft je vele jaren zweef plezier zonder indrukwekkend onderhoud dus war wil je nog meer.
En wat die strips betreft als je toch niet veel rijdt niet doen,mooier zo.
succes met afbouwen groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 29 december 2010 08:49 PM
  [ # 182 ]

En de bedoeling is nu juist om er veel mee te rijden!
(Ik denk dat het wel minder wordt, maar toch wel zo`n 20.000 km./ jaar)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 29 december 2010 08:51 PM
  [ # 183 ]

Jammer van die bijkomende kosten, maar als je ziet wat er allemaal voor gedaan is.
Het resultaat is geweldig!

Groeten Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 december 2010 10:56 PM
  [ # 184 ]

Ik sluit me aan bij de wijze woorden van mijn voorgangers: Je hebt straks een erg goede DS, het laswerk aan het chassis is heel goed gedaan, er zijn maar weinig DS-en die nu zo’n goed chassis hebben. Het spuitwerk is ook goed, volgens mij. Het is jammer dat de prijsafspraak niet hard was, maar als je er over nadenkt, kan je bij een DS ook moeilijk een prijs begroten. Of de spuiter schiet erbij in, of de eigenaar.
Nogmaals: Zo meteen heb je een prima DS. Wat koop je voor moderne auto voor dit geld? En welke DS is straks beter dan jouw DS.

Ik zou er geen spijt van hebben, denk ik.

Citroen!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2010 11:31 PM
  [ # 185 ]

Je hebt een perfecte auto straks.
Maar ergens knaagt er iets bij mij,een mondelinge afspraak is ook een afspraak (nu te laat )
Maar mischien voor de mensen die nog volgen.
Als je 3000 afpraat is dat 3000 kan dan nog een keer 4000 worden maar dan houd het echt op.
En als je het achteraf bekijkt (ja altijd achteraf) wist hij dat halverwege het strakmaken ook al.
Hij had het verschil altijd nog midden door kunnen doen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10515
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 december 2010 12:51 AM
  [ # 186 ]

Mee eensch!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4964
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 december 2010 11:08 AM
  [ # 187 ]

Het is belangrijk om goede en bindende afspraken te maken zodat je precies weet waar je beiden aan toe bent en dan bedoel ik de opdrachtgever en de opdrachtnemer. Uiteraard kun je dat bij een DS niet goed overzien, maar dat kun je in de afspraak meenemen: het kost minimaal xxx euro en als het helemaal tegenzit gaat het maximaal yyy euro kosten.

Ik weet dat zoiets verre van eenvoudig is, maar het is ook voor een bedrijf belangrijk dat de klant niet achteraf gaat klagen onder de mogelijke toekomstige klantenkring zoals op een forum. Dus heeft de opdrachtnemer er belang bij dat hij zelf goede afspraken maakt zodat de klant tegen iedereen die het wil horen vertelt hoe tevreden hij is over het geleverde werk en de prima vooraf gemaakte afspraak.

En zo simpel is het in de zakenwereld.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 december 2010 11:49 AM
  [ # 188 ]

Het belangrijkste dat ik tot nu toe heb geleerd van het hele verhaal is ook: afspraken maken en vastleggen!
Zodat je niet voor verrassingen komt te staan…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43387
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2010 11:53 AM
  [ # 189 ]

Overigens is 3000 euro zoals in de eerste instantie door de spuiterij begroot ook wel erg krap. Gezien het feit dat de delen allemaal strak gemaakt moeten worden, laswerk zal moeten worden afgewerkt en er van binnen en van buiten gespoten moet worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2010 07:23 PM
  [ # 190 ]

Een beetje ervaren spuiter kan het tot op 500
euro na zeggen wat het kost.
Zo niet zou ik naar een ander gaan.
heb meerdere auto’s laten spuiten ook schade auto’s en dat was altijd goed begroot met 500 euro speling.
De DS is in ieder geval zeer mooi geworden.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 februari 2011 09:43 AM
  [ # 191 ]

Na een maandje pauze gaan we weer verder;

Ik heb inmiddels een grote bak rubbers, van de dame en de donor (dus veel dubbel) schoon bij de DSuper staan, helaas ligt de rest van de onderdelen nog wat verspreid;
een gedeelte in Borculo, een gedeelte in Zelhem, een gedeelte bij mij thuis en een gedeelte in de loods…
Eerst maar eens zien dat alles weer op één plek komt en dan gaat het opbouwen echt beginnen!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 11 februari 2011 12:13 AM
  [ # 192 ]

Alles uit Borculo is vandaag naar Alphen gegaan, er liggen nog wat spullen bij de restaurateur in Zelhem, maar dat komt binnenkort wel, morgen eerst maar eens de techniek in orde maken en eens zien of de dame nog wil starten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 12:25 AM
  [ # 193 ]

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 11 februari 2011 11:51 AM
  [ # 194 ]

Opbouwen is het mooiste en dankbaarste deel van de klus. Veel plezier! (en hou ons op de hoogte)

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 februari 2011 12:32 PM
  [ # 195 ]

Het lijkt mij erg leuk om hier aan te kunnen beginnen.
Dat wordt straks lekker rijden in een “als nieuwe” DS.

Succes Peter.

Profiel  
 
 
13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook